PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Mirpie
Příspěvky: 354
Registrován: 03 led 2011, 10:57
Bydliště: JM kraj

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od Mirpie »

předně sleduj hladinu oleje na měrce, měň ho tak 10tis km, lij jen kvalitní oleje a hlavně, při studeném motoru (opravdu studeném, tzn. auto stálo před startem delší dobu a stihlo vychladnout - na ručičku teploty chladicí kapaliny se nedívej) bedlivě poslouchej motor první minutu po startu. Nesmí v něm nic chrastit (volný řetěz v důsledku nenatlakovaného napínáku). Po ohřátí to většinou ustane, čímž daná akustická kontrola již není možná.

V prosinci jsem kupoval auto, chtěl jsem Vectru B s tímto motorem a blbec jsem řekl bazarníkovi, možná se v sobotu stavím. Nelenil jsem a vyjel hodně brzy ráno, abych byl před bazarem ještě před otevíračkou a měl možnost tak natočit z noci promrzlý motor a poslechnout si ho. Dojel jsem půl hodiny před otevíračkou a Vectra se sněhem na střeše už vrněla...Nicméně i tak to mělo v háji brzdy atd a koupil jsem s jinde Omegu s motorem 2.2 16V, ale tento je s rozvodovým řemenem, kde jsem v klidu.
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
Reklama
 

Uživatelský avatar
cejkin
Příspěvky: 50
Registrován: 19 lis 2009, 07:27
Bydliště: Praha

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od cejkin »

to lumyr: jestli bylo auto koupené a servisované v D , tak věřím, že bude napínák OK, neb Opel na to údajně dělal svolávací akci, v ČR pouze na vozy, které byly v roce 2006 ještě v záruce
každopádně si dávej hodně velký pozor na startování bez zařazené rychlosti a s vyšláplou spojkou, většinou se to prý stane v tomhle případě
Opel Signum 2.2 Direct , 114 kW , r.v. 2004 - prodáno
lumyr
Příspěvky: 33
Registrován: 15 lis 2011, 20:17

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od lumyr »

cejkin píše:to lumyr: jestli bylo auto koupené a servisované v D , tak věřím, že bude napínák OK, neb Opel na to údajně dělal svolávací akci, v ČR pouze na vozy, které byly v roce 2006 ještě v záruce
každopádně si dávej hodně velký pozor na startování bez zařazené rychlosti a s vyšláplou spojkou, většinou se to prý stane v tomhle případě
Díky za info,
pravdou je že auto do dnešního dne nepoznalo jiný než německý autorizovaný servis (ale to asi není moc vypovídající hodnota o stavu napínáku) ale mám teď otázku.. Auto startuju se sešlápnutou spojkou a buď na 1 nebo na R, záleží na jakou rychlost jsem zaparkoval, tudíž tedy je to OK? Jinak, při studenem startu jako je teď ráno motor naskočí a nic nikde nechrastí, dle předchozího majitele trochu žere olej tak mám každých 1000 kontrolovat.
Vectra GTS 2.2 16v 108kW 2003
ex: Seat Toledo 1.8i 66kW 1996
ex: Ford Scorpio GIA 2.0i 88kw 1991 dříč a držák
ex: Ford Scorpio GIA 2.0i 88kw LPG 1990
Uživatelský avatar
Mirpie
Příspěvky: 354
Registrován: 03 led 2011, 10:57
Bydliště: JM kraj

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od Mirpie »

ty 16V motory nebo obecně hlavy se čtyřventilovou technikou něco sežerou, to je celkem normální, ale nesmíš pocítít ten úbytek náhle. A to jestli startuješ se spojku se zařazenou jedničkou nebo zpátečkou je úplně jedno, když je motor odpojený od převodovky. Jde o to, aby nedostaly rozvody pecku, kdybys náhodou tu spojku nesešlápl. Pokud ti zastudena nic nechrastí či neslyšíš zvuk, co by tam být neměl, můžeš být v klidu.
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
lumyr
Příspěvky: 33
Registrován: 15 lis 2011, 20:17

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od lumyr »

tak vše předchozí beru zpět, dnes jsem stál nad motorem když startoval a z motoru na straně spolujezdce se linul dost nezdravý chrastavý zvuk (odhlučnění auta je perfektní) což je předpokládám zmiňovaný řetěz. Co tedy doporučujete, nechat vyměnit jen napínák (a když tak za jaký, stejný typ nebo jiný, nekdo psal že se používají z 2.0 turbo) nebo nechat udělat celé rozvody? Auto má najeto cca 140t
Díky moc
Vectra GTS 2.2 16v 108kW 2003
ex: Seat Toledo 1.8i 66kW 1996
ex: Ford Scorpio GIA 2.0i 88kw 1991 dříč a držák
ex: Ford Scorpio GIA 2.0i 88kw LPG 1990
ZILON PV
Příspěvky: 28
Registrován: 24 říj 2009, 12:55

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od ZILON PV »

Můj názor je, vyměnit napínák a rovnou i rozvody (když už to bude rozdělané).
Já jsem to udělal a mám pokoj od problémů. Byl jsem s Oplíkem na dovolené na Korsice, takže celkem 3 000 km (tam i zpět a výlety po Korsice) a Oplík šlape jako hodinky, a to dostal v těch kopcích pěkně zabrat ;) Teď mám najeto 155 tis a Oplík je OK (bez závad) Benzínový motor je benzínový motor :D
Uživatelský avatar
Mirpie
Příspěvky: 354
Registrován: 03 led 2011, 10:57
Bydliště: JM kraj

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od Mirpie »

no rozbij prasátko a vyměň to komplet, budeš mít klid a moc s tím neotálej, aby nebylo už pozdě (přervaný řetěz s destrukcí motoru)
Omega Caravan 2.2 (Z22XE) Elegance 2001
lumyr
Příspěvky: 33
Registrován: 15 lis 2011, 20:17

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od lumyr »

Tak jsem po výměně, cena 10 500 komlet, tj. rozvodová sada, nějaký těsnění a těsnění víka ventilů a práce... Tak to nebylo tak zlé... Dle mechanika tam byla ještě stará tryska..
Vectra GTS 2.2 16v 108kW 2003
ex: Seat Toledo 1.8i 66kW 1996
ex: Ford Scorpio GIA 2.0i 88kw 1991 dříč a držák
ex: Ford Scorpio GIA 2.0i 88kw LPG 1990
lumyr
Příspěvky: 33
Registrován: 15 lis 2011, 20:17

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od lumyr »

ještě malý dodatek, dnes už to nestihl, tak mi zítra odpoledne ještě vymění olej, protože byl zděšený tím co tam bylo.. poslední výměnu prováděl servis Zralý ve Stodůlkách a dali tam olej 10W40, tak se ani moc nedivil, že když přituhlo tak napínák přestal správně pracovat....
Vectra GTS 2.2 16v 108kW 2003
ex: Seat Toledo 1.8i 66kW 1996
ex: Ford Scorpio GIA 2.0i 88kw 1991 dříč a držák
ex: Ford Scorpio GIA 2.0i 88kw LPG 1990
Uživatelský avatar
Klepy
Příspěvky: 5
Registrován: 22 pro 2011, 22:01

Re: PROBLÉM s Vectrou 2.2 16v

Příspěvek od Klepy »

Ahoj, před měsícem jsem si pořídil Vectru C 2003 2,2 108 kw , 157 000 km, z Německa, a pote co jsem si přečetl diskusi ohledně rozvodu, tak mě výměna určitě nemine, mám dotaz, da se zjistit na diagnostice jestli už byly rozvody měněny?
lumyr , můžu vědět, kde ti rozvody dělali? Popř. kontakt na ně, sháním spolehlivý servis, u nás na Žatecku to je děs :roll: .Dík.
Odpovědět

Zpět na „Benzín“