Stránka 3 z 5

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 15 úno 2012, 10:28
od Jenicek
Je to podtlakem ovládaný přepouštěcí ventil.Když je topení "na studeno",tak pouští chladící kapalinu místo do radiátoru topení zpět do motoru a ten se rychleji ohřívá.Zkontroluj si ten ovládací podtlak.

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 15 úno 2012, 11:03
od Hellborn
Taky mě to zlobilo a přepojil jsem to pomocí 2 měděných trubiček (trubky topení) na pevno do radiatoru.
Podtlak tam chvilí šel a chvilí ne... Prstem to musí být cítit když ho k te hadičce, co vede dovnitř připojíš.
Vyřešíš tím veškery problémy s ventilem...

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 16 úno 2012, 02:59
od petrpanco
asi ten ventil vyhodim a udelam to na primo mam si dat na neco pozor??? do te hadicky jsem skousel i fouknout a normalne ji profouknu kde je napojen jeji druhy konec??? kdyz pustim ventilator na mensi tocky tak to trochu teple jde pri maximalnich otackach to zacne studene
dik moc za reakce

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 16 úno 2012, 08:42
od Hellborn
Budeš muset vyříznout tu smyčku co se vrací do motoru. Jinak je to jednoduchy. Jedna strana do toepní a druhou zpátky. Když se na ty hadice podíváš, přijde ti to logicky. Zustane ti takovej malej smotanec s tou vracečkou. Zkusím ti to nafotit, ale já tam do toho mám zapojenej ještě směšovač na LPG, tak to vypadá ještě složitěji :)

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 16 úno 2012, 20:41
od Peter Kuľha
Jenicek píše:Nebo blbě seřízený klapky topení pro míchání vzduchu co jde přes radiátor a ochozu.
No to som presne myslel, skusit to tiahlo odpojit, a natvrdo rucne podrzat klapku otvorenu, a ked uz ani to tak neviem. Kedze je podtlakovy ventil novy, a termostat tiez, moze to byt cosi s tym podtlakom (niekde unika?) a este ako je na tom vodna pumpa????

Prikladam foto toho tiahla ktore miesi vzduch (vlavo od noh spolujazdca pod plastovym krytom):

Obrázek

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 17 úno 2012, 02:51
od petrpanco
Hellborn píše:Budeš muset vyříznout tu smyčku co se vrací do motoru. Jinak je to jednoduchy. Jedna strana do toepní a druhou zpátky. Když se na ty hadice podíváš, přijde ti to logicky. Zustane ti takovej malej smotanec s tou vracečkou. Zkusím ti to nafotit, ale já tam do toho mám zapojenej ještě směšovač na LPG, tak to vypadá ještě složitěji :)

mam to taky v plynu kdyz odpojim tu hadicku tak zadny podtlak neni citit ujedu cca 7 km a jsem zahraty topeni vypnu necham ho cca 3 min vyple a hned po zapnuti to fouka teple jakoby po vypnuti ta tepla voda do toho topeni natekla potom uz studene takze but ta hadicka nebo muzu mit hadice naopak a nebo at uz je leto

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 17 úno 2012, 08:10
od Hellborn
To bude ten podtlak :) měl jsem stejná problém. Jen když nešel podtlak, tak mi za chvilku zamrzl plyn, protože to mám napojeny na okruh topení :-D

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 17 úno 2012, 19:13
od petrpanco
hoj tak jsem u spolujezdce sundal plast a přívod horní trubka do topení je horká zpátečka je vlažná a fouká vlažné to vše při zapnutém topení motor nechám běžet a topení vypnu po chvíli se i zpátečka ohřeje a při zapnutí topení to cca 30 vteřin topí a potom to postupně chladne až do studená jsem stoho ko..t

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 17 úno 2012, 22:40
od Jenicek
Tak to vypadá,že ten nový ventil vinou špatného podtlaku neotevírá a do radiátoru topení se dostává jen malé množství chlad. kapaliny,kterou ventilátor zchladí a z topení odchází studená.Úplnou jistotu bys mĕl,kdyby se ti ho podařilo otevřít.Třeba na tu hadičku nasadit vĕtší injekční stříkačku a na chvíly tam podtlak vytvořit umĕle.

Re: Termostat X20 XEV

Napsal: 18 úno 2012, 07:01
od petrpanco
do tohodle vede ta hadicka zadny podtlak to nedela
170220121233.jpg
170220121233.jpg (17.54 KiB) Zobrazeno 3359 x