Jelikož jsem řešil podobný problém, tak se podělím o svoje zkušenosti a žážitky.
"Pár" vozidel za cenu kolem 30tis. jsme již viděli, nedávno jsme byly na obhlídce několika vozidel, ale na rovinu to byly všechno solidní šunky. Po telefonu či e.mailu prodávající či bazarník auto vychválil a na vlastní oči no comment. Jednu Omegu majitel ani nenastartoval, pak řekl ať vyndáme z kufru lano a že to roztáhnem, pak to chytne. Prej něco z čerpadlem. To mě teda dostalo
Další Tvrdil že nejde tachometr, protože ho zasekl na rychlosti za hranicí 260km/h a má to vyfoceno policejním radarem, fotku ale nemůže najít. Pak jedna měla protočený zámky a bazarník se do ní nedostal dveřma a tak do ní lezl kufrem. To jsem ještě neviděl a koukal jsem jak jojo.
Jedna nablejskaná byla parádní, po natočení divnej zvuk. Ani nám nechtěl dovolit projetí se s ní, nakonec ano a po ohřátí a ostřejší jízdě tvrdý hadice, na víčku od oleje bílá emulze a divnej kouř, tak že někde načatá hlava. Bylo jasný, proč nechtěl dovolit svezení. S další jsme ujeli asi sto metrů, ale z motoru to byly rány, jak kdyby tam jeden píst lítal, jak se mu zachce....Tak že taky rychlý nazdar.
Co Vám budu povídat. Je až zarážející, co si dokáží někteří jedinci vymyslet za stupidní výmluvy, jen aby auto prodali a bazarníci, aby měli kšeft. Kamarád takto nedávno kupoval Vectru, vypadala moc hezky a zachovale, v bazaru mu ji dokonce zvedli na heveru...Kámoš je automechanik a u Opela dělá již asi deset let, tak že tomu rozumí. Nezdáli se mu zadní kola, resp. že šli těžko. tak to jeli projet, po projížďce se na plechovým disku dalo smažit vajíčko. Nakonec z bazarníka vylezlo, že hučeli zadní ložiska a tak je řádně dotáhli, aby bylo ticho. Kupovat to auto já, tak mě takový věci ani nenapadnou a pak někde jet domů a cestou kdyby se mi to kolo kousnulo a ustřihlo třeba polosu...kdo ví, jak by to dopadlo. Tím chci jenom říct, že vykutálenost některých jedinců nezná asi hranic a kvůli zisku by se mohl třeba i budoucí majitel takovéhoto vozidla někde pěkně namlátit a kdyby to kolo se kousnulo na dálnici třeba při 130km/h, tak kdo ví, jak by to vůbec dopadlo.
Na druhou stranu je už většina bazarů vybavena zvedacími plošinami a nebo alespoň nájezdovými rampami, tak že není problém si pod automobil vlést. Dovolí i napojení na diagnostiku, že by někde odmítli nemohu říct.
Ale je fakt blbost chtít koupit Omegu za 25 tisíc, protože rozvody a olej vyměnit musíš stejně, nebo by jsi měl. U těch starších a levnějších aut je nutno počítat s investicemi do provozních náplní, brzdovýho obložení, kotoučů, výměn lanovodů ruční brzdy...Světla jsou na výměnu taky skoro u všech, dále následují čepy, ložiska, tlumiče, homokinetické klouby, poloosy, klouby řízení, sákne servo a ještě k tomu třeba klimakompresor...
Je tedy otázka, jestli koupit třeba auto z roku 95 za 25 tisíc a to samý do toho ještě nacpat a nebo jestli koupit třeba rok 99 za 40tis, udělat rozvody, vyměnit ojel a mít klid.
U automobilů NT(napadeno - tunerem) se většinou investovalo do sněžného pluhu namísto předního spoileru, prahů že pod to nejde strčit ani bota, zadního křídla alespoň půl metru vysokého, na kapotě nalepený různý imitace sání, na střeše jakbysmet...
No a pak přicházejí na řadu prasečiny typu seřezaný pružiny, nacpaný xenony v klasickým a starým typu světla kde se přes vroubkování skla světlo xenonu příšerně láme a svítí všude možně, jen ne tam kam má (na kamaráda, co dělá závodně box jeden takovej mladej blbeček s xenonama narvanýma ve světle u jakýhosi starýho Toleda nedávno poblikoval, když jel nalepenej navečer na jeho zadním kufru za ním po městě. Na semaforu kamarád zastavil a v klidu vystoupil, chvilku si povídali a pak toho pitomečka profackoval, až se chudák rozbrečel...bylo to dobrý kino, hlavně jak se bavili lidi, co stáli taky na semaforu a se zájmem pozorovali, co se děje...
)
No a pak následují zatmavený zadní světla, černý boční skla jak natřený barvou, čím tmavší, tím je to lepší a konče třeba v kufru narvanou tubou či basákem pro ten správnej výplach mozku za jízdy...
Prostě kde se mělo investovat do motoru, resp. třeba do svíček, filtrů, oleje, náplní, svodů, green filtru či k&n kitu sání, do brzdovýho obložení, tlumičů, občas do vosku na karoserii a podobně, tak se investovalo přesně opačným směrem a těmto vozidlům se raději vyhnout velikánskou oklikou, protože to jsou auta fakt sprasený a tomu majiteli takovýho tuzingu by slušelo nafackovat, aby se trochu probral a v hlavě se mu rozsvítilo...
Taky je dobrý koukat po interiéru, mnoho toho napoví. Auto s ošoupaným a potrhaným volantem, sešlapanejma pedálama, potrhanou kůží kolem řadičky, ohmataných madel dveří, sešlapaným tapecem pod nohama, prosezenejma a potrhanejma sedačkama, kde to nejhorší zarývají potahy, ohmataný páčky ukazatelů pod volantem, od nohy ošoupaný střední panel, vyleštěná spínací skříňka a třeba i klíč...to nevypadá dobře. Tacho údaj s číslem třeba 180tis. ve spojení s výše jmenovaným nepůsobí dvakrát přesvědčivě.
Jaj, to jsem se nějak rozepsal...tak že raději končím. Taková je moje zkušenost...