omlouvám se že píši tak pozdě, každopádně:
pružina Monroe SP3307 je určena pro verzi GTS, tedy pro snížený sportovní podvozek. Sám je na Vectře mám, před nákupem sem se přímo na toto dodavatele dotazoval. Auto rozhodně nemá žádnou díru nad předním kolem a předek je hezky při zemi. Pokud si v tom Autokelly katalogu, schválně zadáte místo:
OPEL → VECTRA C GTS [08/02-] → 2.2 16V (2198ccm/108kW/147HP) [08/02-] → Podvozek → tlumiče, pružiny a příslušenství → pružiny a příslušenství → přední náprava
toto:
OPEL → VECTRA C [04/02-] → 2.2 16V (2198ccm/108kW/147HP) [04/02-] → Podvozek → tlumiče, pružiny a příslušenství → pružiny a příslušenství → přední náprava
tak se vám u SP3307 objeví popisek: pro vozidla se sportovním podvozkem
Hold kvalitní a přehledný katalog
Colommbo: podvozek se po mechanické stránce napříč celou modelovou řadou Vectra C/Signum prakticky neliší, jedná se pouze o detaily. Zadní náprava je zcela stejná. Přední náprava se může odlišovat v těhlici (a s ní souvisejí i rozdíly v řízení). Hlavním rozdíl v podvozcích tak určují prvky odpružení: pružiny, tlumiče, jejich horní uložení a popřípadě stabilizátory.
podvozky na Vectře/Signumu byly tři základní:
standardní - 0
sportovní - -20mm
pro špatné cesty - zhruba +5 - +10mm
doplňkově existovala možnost CDC tlumičů, které se dodávaly pro sport a standard. Možnost objednat pro standardní podvozek zadní tlumiče s udržováním konstantní výšky.
Zároveň pozor na ještě jeden rozdíl. podvozky se kombinovaly s různými úpravami v řizení!
standardní podvozek měl u Vectry řízení s převodem
1:16 disky z výroby do 17"
sportovní u Vectry a vše u Signuma převod
1:15,2 disky z výroby do 17"
sportovní podvozky u Vectry/Signuma dodávané z výroby s koly 18" a 19" převod
1:15,2 a omezení maximálního natočení kol. (pochopil jsem to tak, že i třeba kombi objednané s 18" disky automaticky dostávalo sportovní podvozek)
rozdíl v převodu a omezení natočení určují dvě věci: spojovací tyče a těhlice.
To by měly být všechny rozdíly na podvozku a řízení, pokud by ještě někdo něco měl napište
ohledně řízení mám v plánu se rozepsat v samostatném vlákně, jelikož si myslím, že je to poměrně důležité a mám s tím "čerstvě" nemilou zkušenost.
lumyr: jaké jsi kupoval tlumiče na GTS, jednou jsem na to jen tak cvičně koukal a nedobral jsem se výsledku