Stránka 3 z 5

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 05 dub 2014, 20:41
od Colommbo
3tp2: lumyr ale potřebuje vědět, zda VeCe GTS má již sama o sobě snížený podvozek, to je podstata otázky... :D S díly z Cardo máš pravdu, ale jinak... :? GTS skutečně MÁ podvozek trochu jiný než sedan nebo kombi, dokonce bych řekl, že i o maličko snížený, ale ruku do ohně za to radši strkat nebudu... :)

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 06 dub 2014, 16:34
od lumyr
asi jsem to špatně napsal, zajímá mě jestli sériová vece gts měla nebo neměla snížený podvozek z výroby. A z kelly to chci vzít protože bych na to měl dost velkou slevu, jinak bych to taky vzal jinde.

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 06 dub 2014, 17:33
od RRAAFF
Ano, Vectra ve verzi GTS měla oproti ostatním Vectrám snížený podvozek o 20mm a tužší tlumení.

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 06 dub 2014, 18:46
od denny
lumyr píše:asi jsem to špatně napsal, zajímá mě jestli sériová vece gts měla nebo neměla snížený podvozek z výroby. A z kelly to chci vzít protože bych na to měl dost velkou slevu, jinak bych to taky vzal jinde.
Jen by mě zajímalo,kde v Autokelly jsi je viděl,protože s těch 4,co mají v nabídce ani jedna není na verzy GTS :o
Má to pak hnusně zvednutý čumák.Ale pokud ti to nevadí.

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 22 dub 2014, 21:56
od lumyr
Jen by mě zajímalo,kde v Autokelly jsi je viděl,protože s těch 4,co mají v nabídce ani jedna není na verzy GTS :o
Má to pak hnusně zvednutý čumák.Ale pokud ti to nevadí.[/quote]
aha, díky, takže ty pružiny co tam mají pod GTSkem na něj nejsou.. Hmm díky, půjdu pro pružiny jinam

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 23 dub 2014, 16:42
od denny
mají to sice pod GTS,ale hned vedle je napsáno,že není pro GTS :lol:
A monroe kod D taky není pro GTS :lol:
Chytrej katalog ;)
Musíš holt vše dočíst dokonce. ;)

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 23 dub 2014, 18:20
od lumyr
hmm to je super, máš typ, kde koupit? nemůžu nikde najít, všude mají pod gts to samé.. předem díky

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 23 dub 2014, 23:01
od denny
Nakonec jsem namontoval Eibach Prokit/-15mm/a použil obě přední,zadek jsem nechal origo.
Beztak bys měl montovat do páru jako tlumiče.A celý kit stál pomalu jako jedno pero GM.6000.

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 25 dub 2014, 16:04
od lumyr
dík, po x odpovědích že na GTS pružiny nedodávají jsem našel: Pružina podvozku, LESJÖFORS 4063507 tak snad to bude pasovat. Měním samozřejmě v páru, vč tlumičů.. Jelikož jsem byl trochu rychlejší, budu mít na prodej přední pružiny na klasickej podvozek :)

Re: prasklá pružina na přední nápravě

Napsal: 30 dub 2014, 15:36
od Lukasek
omlouvám se že píši tak pozdě, každopádně:
pružina Monroe SP3307 je určena pro verzi GTS, tedy pro snížený sportovní podvozek. Sám je na Vectře mám, před nákupem sem se přímo na toto dodavatele dotazoval. Auto rozhodně nemá žádnou díru nad předním kolem a předek je hezky při zemi. Pokud si v tom Autokelly katalogu, schválně zadáte místo:

OPEL → VECTRA C GTS [08/02-] → 2.2 16V (2198ccm/108kW/147HP) [08/02-] → Podvozek → tlumiče, pružiny a příslušenství → pružiny a příslušenství → přední náprava

toto:

OPEL → VECTRA C [04/02-] → 2.2 16V (2198ccm/108kW/147HP) [04/02-] → Podvozek → tlumiče, pružiny a příslušenství → pružiny a příslušenství → přední náprava

tak se vám u SP3307 objeví popisek: pro vozidla se sportovním podvozkem

Hold kvalitní a přehledný katalog ;)

Colommbo: podvozek se po mechanické stránce napříč celou modelovou řadou Vectra C/Signum prakticky neliší, jedná se pouze o detaily. Zadní náprava je zcela stejná. Přední náprava se může odlišovat v těhlici (a s ní souvisejí i rozdíly v řízení). Hlavním rozdíl v podvozcích tak určují prvky odpružení: pružiny, tlumiče, jejich horní uložení a popřípadě stabilizátory. ;)

podvozky na Vectře/Signumu byly tři základní:
standardní - 0
sportovní - -20mm
pro špatné cesty - zhruba +5 - +10mm

doplňkově existovala možnost CDC tlumičů, které se dodávaly pro sport a standard. Možnost objednat pro standardní podvozek zadní tlumiče s udržováním konstantní výšky.

Zároveň pozor na ještě jeden rozdíl. podvozky se kombinovaly s různými úpravami v řizení!
standardní podvozek měl u Vectry řízení s převodem 1:16 disky z výroby do 17"
sportovní u Vectry a vše u Signuma převod 1:15,2 disky z výroby do 17"
sportovní podvozky u Vectry/Signuma dodávané z výroby s koly 18" a 19" převod 1:15,2 a omezení maximálního natočení kol. (pochopil jsem to tak, že i třeba kombi objednané s 18" disky automaticky dostávalo sportovní podvozek)
rozdíl v převodu a omezení natočení určují dvě věci: spojovací tyče a těhlice.
To by měly být všechny rozdíly na podvozku a řízení, pokud by ještě někdo něco měl napište ;) ohledně řízení mám v plánu se rozepsat v samostatném vlákně, jelikož si myslím, že je to poměrně důležité a mám s tím "čerstvě" nemilou zkušenost. :roll:

lumyr: jaké jsi kupoval tlumiče na GTS, jednou jsem na to jen tak cvičně koukal a nedobral jsem se výsledku :lol: