Darata píše:tak k tomu můžu říct jen své vlastní zkušenosti. Problém s filtrem se stupňoval a jízdy jsem měl často i dálnici nějakých 180km v kuse takže na vypálení naprosto dostatečné. Jen taková technická, když spálíš ty saze tak ten popel někam padá ne? A diagnostika oplu také ukazuje zaplnění filtru. Asi né jen tak pronic zanic. Nechci se přít, vím co to dělalo a dost jsem se kolem toho naběhal a téměř všichni šli jako první po filtru a já jim říkal že to je blbost. A nakonec všechny problémy přestaly takže jsem spokojený
darata, tam nie je zásobník na spálené sadze. Tie zhoria pri regenerácii pri teplote ca 900°C a vyfúknu sa z výfuku.
moje "zlé" skúsenosti s DPF:
AstraG - mám Pepaz takže vidím čo filter presne robí - tlaky, teploty, zanesenie. Správna funkcia je že pri 90% zanesenia sa spustí regenrácia, dávkovanie nafty a zvýšenie teploty na ca 800-900°C. toto trvá ca 10minút potom je regenrácia ukončená, tlaky poklesnú a Pepaz hlási zanesenie na 30%. Takto to bežalo od 60tkm až do terajších 250tkm.
Minulý rok sa zadrhla mechanicky regulácia turba a auto išlo v núdzovom režime. "Špecializovaný servis" tvrdil že to zanesený DPF a bude ho treba vymeniť, pokiaľ sa nevypáli sám. Jazdil som teda po diaľnici až zanesenie dosiahlo 90% ale regenrácia sa nespustila ani pri 99%. Regenráciu odmietli spustiť pretože by auto vraj zhorelo bez chladenia jazdou...
Takže so zašiel do "svojho" opláckeho servisu. Vysvetlili mi, že pokiaľ svieti porucha, regenerácia sa nespustí a filter ide do plného stavu.
Výmenu DPF ešte nikdy nerobili, pretože sa dá vždy vypáliť. Našli chybu v regulácii turba, resp. presne vedeli kam šishnuť - zahrdzavené tiahlo - očistili, namazali a spustili regeneráciu DPF z diagnostiky. Za 30 min auto bolo OK. Odvtedy mnoho km najazdených, všetko funguje OK.
Ani pri upchatom DPFžiaden čmud - totiž nemá kam ak máš výfukové potrubie tesné!!!!
InsigniaA - na modeli 2013 bol bug v SW takže RJ vyhodnotila nejaké pomery teplôt v DPF nesprávne a zastavila auto kompletne s alarmom "motor prehriaty", pritom teplota motora bola ca 90°C - normálne som otvoril nádobku s vodou.
auto skončilo 3x v servise počas 5 dní, prvé dva zresetovali chybu a auto išlo v pohode ďalej. Tretí servis neznačkový vo Francúzsku rozhodol, že DPF je nanič a treba ho vymeniť. Vymenili za noname. Síce pomohli autu, pretože meranie teplôt sa dalo dokopy výmenou snímačov ale noname filter sa nedal utesniť - urezali kus krytu na DPF a poku..vili pár držiakov ale auto čmudilo pri regenerácii do auta presne ako píšeš, zo začiatku len smrad, po 2-och týždňoch jazdenia som musel pri regenerácii zastaviť a ujsť z auta, pritom pri mne zastavovali kamioňáci či nepotrebujem hasiaci prístroj. Môj servis to chcel pretesniť ale zistil že noname DPF nesedí v potrubí - chýbalo na jednej strane ca 5mm.
Nakoniec tam vrátili DPF originál filter a ich noname sa im poslal nazad. Nahratý nový SW na ktorý je zvolávačka a ktorý robil základný problém a auto fičalo ako predtým.
Záver: DPF čmudí do kabíny len v prípade, že je netesné potrubie. Toto ti urobili - sám píšeš pretesnenie filtra.
DPF nehromadí sadze tak aby bolo po určitých km na vyhodenie. K tomu slúži práve regenerácia resp. spálenie sadzí vysokou teplotou. Takže filter pokiaľ ho neucpeš neustálym vypínaním motora pri regenerácii alebo jazdením aj keď signalizuje naplnenie má životnosť rovnakú ako auto.