Stránka 3 z 4
Re: teplota motora
Napsal: 15 kvě 2017, 23:28
od Sunman
ale snáď ti nevadí, že motor sa ohrieva rýchlo. Keby náhodou áno, tak vymeň za Vectru C 1.9CDTI, tá sa niekedy neohreje vôbec...
quickheat je elektrická špirála, ktorá ohrieva vodu chladiaceho okruhu motora tak, aby sa motor rýchlo ohrial.
Re: teplota motora
Napsal: 16 kvě 2017, 17:00
od heatv
Sunman píše:ale snáď ti nevadí, že motor sa ohrieva rýchlo. Keby náhodou áno, tak vymeň za Vectru C 1.9CDTI, tá sa niekedy neohreje vôbec...
quickheat je elektrická špirála, ktorá ohrieva vodu chladiaceho okruhu motora tak, aby sa motor rýchlo ohrial.
vobec mi to nevadi, ale zas som to nechcel nechat len tak bez opytania...
Re: teplota motora
Napsal: 16 kvě 2017, 17:49
od pavel_k
Sunman píše:quickheat je elektrická špirála, ktorá ohrieva vodu chladiaceho okruhu motora tak, aby sa motor rýchlo ohrial.
neohřívá vodu v motoru, ale vzduch ve větrání kabiny. Na fóru Astra H v tématu "Quick Heat - dodatečná montáž" to někdo přirovnává k fénu
, což je docela přesný. Mám to s benzínem a v zimě je to fajn. Je to takový kompromis místo nezávislého bufíku. Kolega z práce má objednaný ST s bufíkem za 30 kKč, auto čeká každým dnem, tak později může dát taky nějaké informace.
Re: teplota motora
Napsal: 17 kvě 2017, 10:23
od Sunman
nemáš pravdu, hovoríme o dvoch rôznych veciach. tiež som si myslel že je to onen fén ktorý Octávia montovala do Laurin&Clement v 90-tych rokoch.
Quickheat mali kolegovia doobjednaný na AstreJ 1.6CDTI a Insignii 2.0CDTI 130k a žiadny fén sa nekonal. Na základe "reklamácie" že teplý vzduch to auto nefúka nás predajca poučil že je to ako som písal. elektrická špirála, ktorá ohrieva vodu v krátkom chladiacom okruhu motora tak aby sa diesel v zime rýchlo ohrial a tým nepriamo aj začal rýchlejšie kúriť. silnejšie modely CDTI to majú v štandarde.
Takže pri objednávke si dobre odkonzultujte s predávajúcim o čo sa skutočne jedná, prípadne nech vám to ukáže na predvádzacom vozidle.
Re: teplota motora
Napsal: 17 kvě 2017, 12:48
od pavel_k
to Sunman:
Podle tebe nemám pravdu, ale ty máš pravdu, protože tě poučil prodejce?
Pokud sleduješ tohle fórum, tak sis jistě všimnul, že prodejce ví často daleko méně, než nový zájemce, natož stávající uživatel. Mám osobní zkušenost, když jsem se prodejce v salonu při konfiguraci auta pro cenovou nabídku ptal, zda je možná funkční sada pro zadní sedadla i do hatchbacku. Bez zaváhání odpověd - není.
Ceník z ledna i dubna 2016 (objednával jsem v březnu) říká kupodivu něco jiného. Auto jsem koupil jinde.
Tebou zmíněný prodejce se zachoval poměrně standardně - vy jste něco reklamovali a on se tím nechtěl příliš zabývat, tak si vymyslel báchorku.
Jinak tebou zmiňovaná Astra J a Quickheat:
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/1 ... 908,15914/ vzduchotechnika v kabině, díl 25, nebo fotky a pokec Astra H
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =40#p25998.
Moje vlastní každodenní zimní zkušenost s quickheatem: nastartuju, během 15 sec. už cítíš vlažný vzduch z výdechů a pak už to jde rychle. Ale teplota vody v motoru stoupá pomaleji, než u Focuse II v benzínu. S quickheatem opravdu nesouvisí.
Re: teplota motora
Napsal: 17 kvě 2017, 15:32
od Joska
Také potvrzuji poslední příspěvek - takto mi to bylo vysvětleno - fén na čelní sklo....zkusím si to přidat do seznamu otázek na servis...
Re: teplota motora
Napsal: 17 kvě 2017, 16:42
od Sunman
no predtým, než som odpísal, tak som na to téma ešte prešiel niekoľko nemeckých fór. U insignie to niekedy bolo v cenníku, resp. konfigurátore uvedené, že quickheat je ohrev vody u dieslového motoru, u motoru 160k v štandarde.
podľa toho čo čítam aj v nemeckých fórach aj podľa toho, že quickheat mali obaja kolegovia v špecifikácii auta ale žiadnemu z nich teplý vzduch nefúkal pokiaľ sa motor nezahrial by som to videl tak, že u benzínu snáď fén, u dieslu voda v motore. alebo že by dve autá so špeicifikáciou (a ďalšie na tých nemeckých fórach) niekto dodal bez toho fénu resp. s poruchou fénu?
to, že v tvojom vlákne si niekto domontoval do dieslu fén je v poriadku, domontovať ide všetko keď sa chce.
Nemci píšu, že pre aktiváciu fénu treba dať teplotu na max. iný človek píše že to funguje len do 15°C vonkajšej teploty a podobne. ale v princípe dieslakovi ani jednomu žiadny teplý vzduch nefičí.
Re: teplota motora
Napsal: 18 kvě 2017, 09:31
od pavel_k
Tak jsem se mrknul i na německá fóra a tady je to pěkně popsané (od příspěvku netvoyager 20.12.2010 14:44 do konce tématu):
http://www.motor-talk.de/forum/wie-funk ... st26857961
Trošku se stydím, že jsem se nad problémem nezamyslel z pohledu energetické bilance. Pokud někdo zapne vyhřívání sedaček (já nemám, proto mě to ani nenadapdlo), volantu, zadního okna, ventilátor naplno a k tomu má ješte běžet 1kW quickheat - to už je asi nad možnosti palubní sítě. Pak je otázka, jaké priority napájení mají jednotlivá zařízení.
ALE TO HLAVNÍ, měli jsme se nejprve podívat do návodu, kde se ve všech dostupných vydáních pro Astru K shodně uvádí v kapitole Klimatizace, a to bez rozdílu verzí výbavy či motorů:
Nezávislé topení
Vzduchové topení
Quickheat je elektrické přídavné vzduchové topení, které automaticky rychleji zahřeje prostor pro cestující.
Re: teplota motora
Napsal: 18 kvě 2017, 09:36
od pavel_k
Ještě mě napadá,
neřešil jste někdy někdo na nějakém autě možnost předehřevu motoru el. topným tělesem napájeným z el. sítě 230V? Prý je to celkem rozšířené ve skandinávii. Výsledek by byl super, protože start už teplého motoru.
Re: teplota motora
Napsal: 18 kvě 2017, 13:30
od Cinda
Ve staré Škoda 100 jsem používal takový malý ponorný ohřívač. Ten co se používá k ohřátí 1 hrnku vody na kafe.. Byly to doby, kdy se cena elektriky moc neřešila. Noční kWh stála 0,16Kč. Když byly tuhé mrazy tak to docela pomáhalo.