Stránka 3 z 12

Re: Dotazy k Insignia 2.0 CDTi 103kW Bussines 2015

Napsal: 11 kvě 2017, 19:35
od Brembo SV
chod spojkového pedálu by mal byt bez drhnutia. čínsky OBD 2 adaptér modrý som mal tiež. Spočiatku fungoval dobre,neskor začal vypínat rozne systémy vozidla,niekedy nebolo možné ani naštartovat. Tak som ho reklamoval a objednal iný,podla predajcu tento nemá problémi s kompabilitou. Zatial viac než rok funguje bezchybne,neprodukuje chybové hlášky,nevypína systémi.

Dotazy k Insignia 2.0 CDTi 103kW Bussines 2015

Napsal: 11 kvě 2017, 22:06
od Eisy
Mas link ktoru konkretne mas?
Vdaka

Re: Dotazy k Insignia 2.0 CDTi 103kW Bussines 2015

Napsal: 11 kvě 2017, 22:36
od Sunman
to mfilip:
ja teda S/S skoro nepoužívam - len na určitých miestach, kde viem že sa stojí na križovatke dlho tak ho pred príjazdom zapínam. Mne to príde trápenie s neustálym štartovaním, podľa môjho subjektívneho názoru tým trpí všetko.
Ale skúšal som posledných pár dní a u mňa funguje v sumáre takto:
- nevypína pokiaľ motor nedosiahol pracovnú teplotu
- nevypína pokiaľ spotreba energií je vyššia - napr. klíma.
- nevypína pokiaľ má prebehnúť vypálenie DPF
- nevypína pokiaľ už stojí na mieste na neutrál a zapne sa tlačítko S/S. Vypne až po rozbehu na rýchlosť aspoň 10km a opätovnom zastavení.
- vypína či už pri dojazde na neutrál do križovatky alebo zastavení a vyradení rýchlosti pustení spojky
- naštartuje po chvíli ak je spotreba energie vyššia - napr zapnuté svetlá a stojí povedzme 5min
- naštartuje pri otvorení vodičových dverí !!!

keďže si prešiel od škody, kde sa tlačí jazda na extrémne nízke otáčky dve rady:
1/ otáčky pod 1900 ot/min používať len pri ustálenej jazde napr. v meste 50kmh/4.st alebo jazde z kopca. Pri potrebe zrýchliť vždy podradiť. Inak skončíš so zotrvačníkom veľmi rýchlo aj keď motor má snahu v pohode zrýchľovať (teda nepoznám 103kW, ale u 118/120/125kW to motor utiahne v pohode, u 96kW starý E5 motor to bolo dosť katastrofa)
2/ pokiaľ jazdíš často krátke trate pred vypnutím motora hoď pohľad na spotrebu pri voľnobehu, pokiaľ je vyššia (bežne 0.4÷0.6l/hod) tak má bežať vypálenie DPF - nevypínať motor ale pokiaľ sa dá ešte prejsť pri otáčkach nad 2000.
Keď vieš, že nasledujúca jazda bude dlhšia, nevadí, vypáli filter v ďalšom cykle - ten začína ca po 10min jazdy a trvá niekoľko minút. Pokiaľ jazdíš dlhé trate, nemusí ťa to zaujímať vôbec. Problém s vypaľovaním som nemal nikdy ale jazdím veľa dlhé trasy a vysoké rýchlosti, kde sa filter vraj čistí sám.
Prerušenie vypaľovania DPF vypnutím motora zistíš tak, že sa rozbehne ventilátor a cítiť smrad spáleniny, keďže DPF bol nahriaty.

Napsal: 11 kvě 2017, 23:32
od Fifčok
Neviem kde ste zobrali ze to počítadlo nuluje po 12 tis km ... Ja mam jednom uz 16tisic a stale pribuda.


Nikdy nepochopím preco ked človek nieco nevie si neprečíta manual, ale čaká kým mu to niekto napíše, kde si to aj tak musí prečítať. Narážam na system S/S a jeho používanie + fungovanie DPF a jeho vypaľovanie.


Co sa týka funkcionality rôznych informácií o vozidle (spotreba, napätie, stopky, atd) aj toto je popišane v manuály, ze sa to lisi od stupňa výbavy a regionu. Tak isto aj od MY



Hlasove ovládanie mi v Sk a Cz nefunguje.



OBDII krabicky považujem za hlupy rozmar a chujovinu (môj názor)

Re:

Napsal: 12 kvě 2017, 10:27
od mfilip
Fifčok píše:Nikdy nepochopím preco ked človek nieco nevie si neprečíta manual, ale čaká kým mu to niekto napíše, kde si to aj tak musí prečítať. Narážam na system S/S a jeho používanie + fungovanie DPF a jeho vypaľovanie.
Co se tyce nejen systemu S/S, tak jsem manual procetl tam a zpatky asi 5x, pozorne si procetl vsechny podminky, za kterych funguje a prestoze vsechny splnene byly, tak mi nefungoval, a proto jsem se zeptal tady. Potvrdili jste mi, ze by mel fungovat, nicmene nefungoval, ale zacal fungovat asi po 200km a funguje nyni dalsich 300km, takze je to vyresene. Osobne tipuji, ze auto tim, ze stalo nejaky cas na place, obcas udelalo nejakou kratkou zkusebni jizdu, vyhodnotilo, ze S/S neumozni.

Psal jsem, ze jsem novacek, diesel mam poprve, na benzinech mam najeto asi 400tkm, z toho asi 270tkm na turbobenzínech.

Cili to jsou duvody, proc se tady ptam a ocekavam pomoc, k tomu jsou tato fora urcena. Stejne tak ja rad poradim lidem, pokud maji dotazy k turbobenzinum na jinem foru (garaz.autorevue.cz), pokud se nebudou lidi jako ja na jedne strane jednech ptat a na druhe strane druhym odpovidat, muzou se fora zavrit, protoze fora, kde to nezije, kde nejsou nove dotazy, novi lide, speji do nikam a muzes tu pak akorat marne loudit a kousat si nehty nudou.

Re: Dotazy k Insignia 2.0 CDTi 103kW Bussines 2015

Napsal: 12 kvě 2017, 10:36
od mfilip
Sunman píše:to mfilip:
ja teda S/S skoro nepoužívam - len na určitých miestach, kde viem že sa stojí na križovatke dlho tak ho pred príjazdom zapínam. Mne to príde trápenie s neustálym štartovaním, podľa môjho subjektívneho názoru tým trpí všetko.
Ale skúšal som posledných pár dní a u mňa funguje v sumáre takto:
- nevypína pokiaľ motor nedosiahol pracovnú teplotu
- nevypína pokiaľ spotreba energií je vyššia - napr. klíma.
- nevypína pokiaľ má prebehnúť vypálenie DPF
- nevypína pokiaľ už stojí na mieste na neutrál a zapne sa tlačítko S/S. Vypne až po rozbehu na rýchlosť aspoň 10km a opätovnom zastavení.
- vypína či už pri dojazde na neutrál do križovatky alebo zastavení a vyradení rýchlosti pustení spojky
- naštartuje po chvíli ak je spotreba energie vyššia - napr zapnuté svetlá a stojí povedzme 5min
- naštartuje pri otvorení vodičových dverí !!!

keďže si prešiel od škody, kde sa tlačí jazda na extrémne nízke otáčky dve rady:
1/ otáčky pod 1900 ot/min používať len pri ustálenej jazde napr. v meste 50kmh/4.st alebo jazde z kopca. Pri potrebe zrýchliť vždy podradiť. Inak skončíš so zotrvačníkom veľmi rýchlo aj keď motor má snahu v pohode zrýchľovať (teda nepoznám 103kW, ale u 118/120/125kW to motor utiahne v pohode, u 96kW starý E5 motor to bolo dosť katastrofa)
2/ pokiaľ jazdíš často krátke trate pred vypnutím motora hoď pohľad na spotrebu pri voľnobehu, pokiaľ je vyššia (bežne 0.4÷0.6l/hod) tak má bežať vypálenie DPF - nevypínať motor ale pokiaľ sa dá ešte prejsť pri otáčkach nad 2000.
Keď vieš, že nasledujúca jazda bude dlhšia, nevadí, vypáli filter v ďalšom cykle - ten začína ca po 10min jazdy a trvá niekoľko minút. Pokiaľ jazdíš dlhé trate, nemusí ťa to zaujímať vôbec. Problém s vypaľovaním som nemal nikdy ale jazdím veľa dlhé trasy a vysoké rýchlosti, kde sa filter vraj čistí sám.
Prerušenie vypaľovania DPF vypnutím motora zistíš tak, že sa rozbehne ventilátor a cítiť smrad spáleniny, keďže DPF bol nahriaty.
Diky za prakticke rady.

50km/h jezdim na III. stupen, pod 1 500 motor pri konstantni rychlosti netocim, ale na ten III. stupen z tech 1 500ot zrychluji.

DPF by melo byt signalizovano kontrolkou na palubce, ne? Jinak na mych dosud najetych 500km jsem vypalovani nezaregistroval. Nejcasteji trasa je 30km dlouha, volnobeh po zahrati 0,5-0,6, prumerna spotreba na te nejcastejsi trase je 4,2-4,4.

Re: Dotazy k Insignia 2.0 CDTi 103kW Bussines 2015

Napsal: 12 kvě 2017, 10:43
od mfilip
Eisy píše:Mas link ktoru konkretne mas?
Vdaka
Na konkretni uz inzerat smazali.

Je tady ale stejna, moje ma 24tkm za cenu 434 900,-
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel ... oFrom=list

Re: Dotazy k Insignia 2.0 CDTi 103kW Bussines 2015

Napsal: 12 kvě 2017, 12:07
od Sunman
mfilip píše:DPF by melo byt signalizovano kontrolkou na palubce, ne?
NE. :mrgreen:
výrobci - všetci - majú obavy, že zákazníci by vnímali negatívne činnosť DPF, preto to tam nie je.
tí čo tomu trochu rozumejú tak vedia, že proste technika potrebuje svoje a uvítali by takúto kontrolku a tak si pomáhajú rôzne - napr. sledovaním spotreby na voľnobeh pred vypnutím motora. alebo domontovaním signálky.
tí čo by to nikdy nepochopili sú spokojní že autíčko funguje a nič im nikde nebliká. 5% z nich skončí s upchatým DPF a zacálujú opravu. títo buď prežijú prípadnú aroganciu servisu ktorý ich zdrbe za zlý spôsob jazdy alebo si už diesel v živote nekúpia. 5% je povolená strata aj na vojne.

poznám prípad keď človek kúpil astru - najazdené skoro 200t, nikdy nemala problém s DPF a novému majiteľovi to trvalo presne dva týždne zničiť DPF. Jazdil ca 10km trasy. Vždy keď spotreba vybehla nahor tak vypol motor. Po štyroch takýchto akciách už nešlo naštartovať.

Re: Dotazy k Insignia 2.0 CDTi 103kW Bussines 2015

Napsal: 12 kvě 2017, 12:23
od mfilip
V manualu mam toto:
Filtr pevných částic
% svítí nebo bliká žlutě.
Svítí, když je nutné vyčistit filtr
pevných částic.
Pokračujte v jízdě, dokud %
nezhasne. Pokud je to možné,
nedovolte, aby otáčky motoru klesly
pod 2 000 ot/min.
Svítí
Filtr pevných částic je zaplněn. Co
možná nejdříve zahajte postup
čištění.
Bliká
Je dosažena maximální úroveň
zaplnění filtru. Ihned zahajte postup
čištění, aby jste se vyhnuli poškození
motoru.

Jestliže vyžaduje filtr čištění
a předchozí jízdní podmínky
neumožnily automatické vyčištění,
bude to signalizováno kontrolkou %.
Současně se v informačním centru
řidiče zobrazí zpráva Filtr pevných
částic je plný Pokračujte v jízdě.

Re: Dotazy k Insignia 2.0 CDTi 103kW Bussines 2015

Napsal: 12 kvě 2017, 13:04
od Sunman
no to blikanie a svietenie je už v prípade poruchy, kedy pri blikaní snáď pomôže cesta na plné pecky Hamburg-Mníchov u svietiacej signálky snáď už len spustiť vypálenie z diagnostiky...