Stránka 3 z 4

Re: Mlžení oken

Napsal: 05 bře 2018, 12:51
od Mike
Já tedy problém s mlžením nemám vůbec ani teď v mrazech. Mám benzín, ten je celkem rychle ohřátej. Jedu stále automatiku s digitální klimatizaci a včetně aktivní AC. Tendenci mlžit se to mělo, když byla klima vypnutá. Klimu nakonec nevypínám. Když jsem ji šetřil (vypínal), měla tendenci začít smrdět a pak taky se tvrdí, že když je vyplá, tak se některé části systému nepromazávají a má to vliv na jejich životnost. Paradoxně si ji vypínám jen někdy v letních měsících, kdy je příjemnější teplota vzduchu z venku, než chlad z klimošky. Vliv na spotřebu má víc moje noha, než klimatizace.

Zkus tedy jezdit stále s klimou.

Re: Mlžení oken

Napsal: 05 bře 2018, 14:24
od mattonecz
mne se to nemlzi od doby co sem suchym hadrem otrel okno zevnitr :D

jinak topeni mam furt na AUTO mezi 21 a 24 stupni, bez AC. kdyz prsi a zamlzi se to taky AC on a je to odmlzeni za par sekund. v desti je lepsi tu klimu mit zapnutou prave kvuli mlzeni

Re: Mlžení oken

Napsal: 05 bře 2018, 20:15
od bruno75
Bežne jazdím dlhšie vzdialenosti s vypnutým vetraním a paradoxne ani v tých mrazoch nemávam problém so zahmlievaním. Ono to vypnutie celého vetrania má dosť podstatný vplyv na zohriatie motora a hlavne pri kratších vzdialenostiach kúrenie nemá význam kedže sa ani motor a teda ani kúrenie nezohreje. Takto je to aspoň ECO :)

Re: Mlžení oken

Napsal: 07 bře 2018, 11:03
od sova
má aktuální zkušenost s mlžením oken...

návrat z Alp, venku sníh s deštěm, klima jede ale nastaveno na 20st, mlží se mi okna.... otočím klimu na 21st a okna se nemlží

Re: Mlžení oken

Napsal: 01 zář 2018, 19:10
od westler
Taky se přidávám do klubu lidí, kterým se mlží v dešti okna. Na Háčku jsem se s tím nikdy nesetkal, zato tady na Káčku prostě nevím jak to nastavit (na manuální klimatizaci).

Jasně, "front" tlačítko zapne kompresor a vlhkost je pryč, problém je že jakmile se kompresor vypne, tak je to mnohem horší (a pokud se nevypne před dojezdem, tak klima začne po čase smrdět). Tudíž bez použití kompresoru se mi maximálně podařilo docílit toho aby bylo trochu vidět ven, v autě je enormní vlhkost která nejde vyvětrat. Ventilátor na max, vzduch na studený (i když moc studený teda nejde), vyzkoušeny všechny kombinace - na sklo, na sklo+hlavu, sklo+nohy, a je to pořád stejně mizerné.

Mám podezření že je někde chyba. Máte někdo nápad jak otestovat klapku recirkulace zda funguje správně? (při stisku tlačítka recirkulace není slyšet žádný zvuk při volbě foukání na sklo, což může být ale záměrně jako ochrana). Může na to mít vliv zatažená roletka kufru? (ST) Případně jak zkontrolovat ucpané průduchy vzadu po stranách kufru? (tudy jde vzduch ven mimo auto)

Re: Mlžení oken

Napsal: 01 zář 2018, 21:44
od palecNR
Skus sa chvilu drzat za starym dymiacim dieslom a hned zbadas ci mas klapku v poriadku. :lol: :lol:

Re: Mlžení oken

Napsal: 03 zář 2018, 09:51
od mfilip
Kdy jste naposledy menili kabinovy filtr?

Re: Mlžení oken

Napsal: 03 zář 2018, 10:13
od westler
Auto má necelé 3 měsíce, tam chyba nebude (doufám), nebo že by další výrobní vada? :mrgreen:

Re: Mlžení oken

Napsal: 03 zář 2018, 15:56
od Tanguero
Problém není v autě, ale v počasí. Deště minulý týden byli po delší době veder a i když pršelo, bylo 25 a víc stupňů. Pokud máš teplotu v kabině nastavenou třeba na 21, tak auto vůbec netopí a do kabiny jde teplý vlhký vzduch. Okno se ochlazuje prouděním za jízdy a vlhkost se na něm začne srážet. Řešení jsou dvě - zapnout klimu, která vysušuje vzduch na vstupu, nebo zatopit, aby na okno foukal teplý vzduch. To řešení číslo 2 se používá od podzimu do jara, proto se normálně okna za deště nerosí.

Re: Mlžení oken

Napsal: 03 zář 2018, 19:53
od westler
To beru, dělá to opravdu jen v extrémním deštivém počasí. Na druhou stranu z jiných aut tohle prostě neznám a nechápu proč se to děje zrovna v Káčku (beru to tak že když jsem "dovedl" nastavit foukání - záměrně uvádím foukání nikoliv klimu, protože mi jde o stav bez použití kompresoru - na ostatních autech, tak proč mi to nejde na Káčku?)

Dnes jsem trochu vyzkoušel nastavení ventilace a mám několik postřehů, z čehož ten poslední fakt nechápu:

• klapka na teplý/studený vzduch se hýbe i při vypnutém ventilátoru (takže jdou slyšet servomotorky), v krajních pozicích je slyšet změna zvuku, tudíž "dorazy" budou snad asi v pořádku...
• podobně je to s klapkou recirkulace, změna je dost rychlá (otevření/zavření jen cca 1-1,5s), ale snad taky ok (zkoušeno s foukáním na hlavu)
• poslední je fakt "záhada" - i při nastavení na min.teplotu jde z výdechů pořád mírně teplý vzduch (nezdá se mi to, i ostatní v autě to zaznamenali), nevím zda to může nějak souviset se zamlžováním, v principu to asi ničemu nevadí, jen je to nezvyk, jeden by čekal vzduch o cca stejné teplotě jako je venku a ono ne :mrgreen: