RadPet píše:Sice na Astru také teprve čekám, ale už při výběru jsem uvažoval, co za zabezpečení. O Zederu jsem taky uvažoval, ale nakonec mě odradilo následující video:
https://www.youtube.com/watch?v=dv7sqQbwmZM
Takže jsem šel do odzkoušeného Constructu a doplním ho zámkem pedálů Bullock Excellence X. Snad tato kombinace dost "zájemců" odradí
Hehe, krásny fake. Aspoň podľa mňa. Nech majster popíše, ako to presne spravil, ukáže to na aute, ktoré má certifikovane nainštalovaný zeder. "Nejako" otvára "niečo", ako Zeder, bez toho, aby to vysvetlil. Hneď vedľa by mohli dať video, ako Putin v prezlečení za matku Terezu rozdáva na Václaváku polievku bezdomovcom, malo by to asi podobnú výpovednú hodnotu. O Zederi som si toho dosť hľadal a čítal. Nie teraz, ale 4 roky dozadu, keď som ho dal do Insignie. Určite sa dá prekonať, tak ako všetko, ale pokusov bolo dosť a nenašiel som žiadnu zmienku o tom, že by sa to niekomu podarilo na ulici na kolene. A niektorí sa podľa fotiek dosť snažili. Námatkovo som si dal vyhľadávať info o ukradnutých autách so zederom. Občas som čítal, že v SR bolo ukradnuté jedno auto, niekde som videl, že "viac" a že zeder nepomohol. Ale častokrát to bol "kamarát kamaráta", ktorému sa to stalo, nešpecifikovali, či bol zeder zavretý, či sa zistilo ako auto ukradli (mohla to byť odťahovka, podobraté predné kolesá apod.). Nevravím, že sa auto nedá ukradnúť, ale že by sa Zederi kradli sponkou na vlasy ako na bežiacom páse? Asi nie
Ak by to tak bolo nájdeš o tom plné fóra.
Construct nemám rád. Myslím, že mám na Gčku DefendLock a ten treba zamykať aj kľúčom (construct tuším iba zatlačením), takže hrozné z hľadiska komfortu. Takisto mi príde divné dávať to na páku. Pri manuáli vyšlapnúť spojku, zapriahnuť za druhé auto a odtiahneš ho kam potrebuješ. Automat je asi iný... Neviem, skrátka mi tá páka príde nedostatočná (Ty sám tam dávaš ešte dodatočné zabezpečenie, takže to asi čiastočne vnímaš rovnako). Možno je to len pocitovka, alebo to mám z toho výskumu zabezpečovacích zariadení z pred 4och rokov. Nespomínam si, či som našiel veľa prípadov, keď autá boli ukradnuté s constructom, ale nemám z neho pocit bezpečia, ako s novou Always
.
Tú ochranu pedálov som pozeral. Našiel som video, Bullock Defender týpek za 20sec rozrezal flexou. To síce tuším nie je na pedále, ale na volant, každopádne ma to úplne nenaplnilo vierou v kvalitu materiálov (ak to nebol fake). Podstatnejšie pre mňa je, že je to veľké hovado v interéri, ktoré niekde musí byť uskladnené. Buď v kufri, alebo pod sedačkami. Tzn. rýchlosť a komfort zamykania je nízky. Aj keby sa to zmestilo pod zadné sedadlo, tak to tam môže zavadzať cestujúcim, alebo sa môže niečo odrieť a zašpiniť pri manipulácii. Kamoš to dokonca mal a vravel, že to občas nedal, lebo to mal v Octe 2 pod zadnými sedačkami ak si správne spomínam. Občas sa mu nechcelo, nestíhal apod., takže to zamykal až keď prišiel po celom dni domov a zaparkoval. V hypermarkete to napríklad nerobil.
Takže z toho dôvodu je pre mňa zeder v pomere cena / výkon / komfort najlepšie riešenie
Som si vedomí obmedzení, ktoré má každé zabezpečovacie zariadenie, ale s pieskovaním, OnStar, Zederom a značkou Opel si myslím, že som to zlodejovi dostatočne znepríjemnil
Btw. ad vaša diskusia ohľadne GAPka. Vám by fakt nevadilo, keby vám to auto ukradli??? Ja si to neviem predstaviť. Auto mi našťastie nikdy neukradli, ale ten pocit, že môj "miláčik" nestojí tam, kde som ho nechal zažiť fakt nechcem... Aj môjho 9r. Gčka by mi bolo hrozne ľúto
K tomu vybavovanie poistenia, nákup nového auta a čakanie na výrobu....