Re: Autobaterie
Napsal: 30 črc 2018, 17:27
To, čo píšeš je pravda ... ak je väčší odber, ako príjem, energia sa pochopiteľne vyčerpá.
Ja som myslel to, že s väčšou baterkou je väčšia zásoba energie a je to lepší scénar, ako batéria, ktorú doporučuje výrobca auta ... totižto mnohí ľudia si myslia, že silnejšia baterka im poškodí elektroniku v aute, pričom tá si cucne len toľko, koľko potrebuje.
Pre tieto tvrdenia predpokladám vyváženú tripartitu spotrebiče - batéria - alternátor. Ak niekto do auta zaradí ďalšie spotrebiče, viac štartuje ako jazdí, alebo má zapnuté spotrebiče pri vypnutom motore, je predpoklad, že systém klakne. Poviem pravdu, keď som zistil, že baterka v Astre je v kufri, bol to pre mňa šok
Z mojej skúsenosti sa batéria nikdy tak dokonale nenabije, ako s kvalitnou samoregulovanou nabíjačkou. Na starom aute som vždy pred zimou nabil baterku na nabíjačke ... 8hod., a makala 10 rokov.
Pre mňa je baterka s vyššou kapacitou podstatná vec, lebo cez pracovný týždeň temer nejazdím (v BA je to sama zápcha), aj keď na druhej strane týždeň odstavenia aj v mínusových teplotách by pre baterku v dobrej kondícii nemal by žiaden problém ... ani 2 týždne. Dlhšie som auto odstavené nemal.
K tým štartovacím káblom - máš pravdu, káblami s čo najväčším prierezom sa nič nepokazí. Štartovací prúd 52Ah baterky je cca 400A, takže s rezervou by mali byť káble 500-600A.
Ešte pridám jeden príklad k tým bazénom, moje heslo ... musím minúť menej ako zarobím, inak som bezdomovec
Ja som myslel to, že s väčšou baterkou je väčšia zásoba energie a je to lepší scénar, ako batéria, ktorú doporučuje výrobca auta ... totižto mnohí ľudia si myslia, že silnejšia baterka im poškodí elektroniku v aute, pričom tá si cucne len toľko, koľko potrebuje.
Pre tieto tvrdenia predpokladám vyváženú tripartitu spotrebiče - batéria - alternátor. Ak niekto do auta zaradí ďalšie spotrebiče, viac štartuje ako jazdí, alebo má zapnuté spotrebiče pri vypnutom motore, je predpoklad, že systém klakne. Poviem pravdu, keď som zistil, že baterka v Astre je v kufri, bol to pre mňa šok
Z mojej skúsenosti sa batéria nikdy tak dokonale nenabije, ako s kvalitnou samoregulovanou nabíjačkou. Na starom aute som vždy pred zimou nabil baterku na nabíjačke ... 8hod., a makala 10 rokov.
Pre mňa je baterka s vyššou kapacitou podstatná vec, lebo cez pracovný týždeň temer nejazdím (v BA je to sama zápcha), aj keď na druhej strane týždeň odstavenia aj v mínusových teplotách by pre baterku v dobrej kondícii nemal by žiaden problém ... ani 2 týždne. Dlhšie som auto odstavené nemal.
K tým štartovacím káblom - máš pravdu, káblami s čo najväčším prierezom sa nič nepokazí. Štartovací prúd 52Ah baterky je cca 400A, takže s rezervou by mali byť káble 500-600A.
Ešte pridám jeden príklad k tým bazénom, moje heslo ... musím minúť menej ako zarobím, inak som bezdomovec