Stránka 3 z 10
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 07:11
od Sandal
Prečo sa pýtam:
Myslím, že venuješ enormnú starostlivosť motoru a výmena oleja po 5 tis.km je zbytočná, pokiaľ nenajazdíš tých 5 tisíc za rok. Je to len obyčajný spaľovací motor, žiadna turbína stíhačky, či laboratórne zariadenie.
Pokiaľ auto nemieniš nikdy predávať, zrátaj si, koľko bude mať najazdené za 15 rokov. Ak auto dožije tých 15, tak Únia niečo vymyslí, aby nás prinútila tieto ročníky odložiť a kúpiť nové. A ak nie, koľko budeš mať najazdené za 15 rokov? 150 tisís? 500 tisíc? To by mal motor hádam zvládnuť.
Pokiaľ auto budeš raz predávať a chceš ho maximálne udržať, tak venuješ námahu a peniaze vlastne pre druhého majiteľa. Radšej si zapýtať o 1.000€ menej a k autu sa chovať normálne - ohľaduplne, ale nepreháňať to.
Poviem Ti svoj názor - ja som kúpil Astru ešte 4-válec benzín, bez S/S, bez turba, s mechanickou ručnou brzdou, bez filtra pevných častíc - najjednoduchšie, ako sa len dalo. Z týchto modelov, čo už sú v ponuke by som si Ťažko vyberal - a bude to horšie a horšie. Takže jednoznačne zachovať auto čo najdlhšie. Dosiahnem to tým, že dodržujem základné pravidla údržby - výmena oleja s filtrom, údržba klímy, pravidelná výmena brdzovej /2r./
a chladiacej/3r./, kontrola podvozku -- čo viac?
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 12:10
od RadPet
Ahoj,
mám stejnou Astru (2018, 1.4 - 74 kW). Tento rok mi končí záruka a tak bych chtěl už olej měnit u známého - jen mi pořád není jasný jaký. Jestli jsem to dobře pochopil, tak bez značkového servisu a zadání VIN ani vědět nebudu. Nicméně na zátce oleje u motoru mám SAE 0W-20 dexos, z první garančky mám na lístku zaškrtlý olej 5W-30 Longlife (v servisní knížce mám tento olej napsán také a navíc je tam zaškrtlá norma dexos2). Takže když dodržím olej z poslední výměny (tj. koupím tento
https://www.doopla.cz/dily/motorovy-ole ... 03-43.html), tak snad nic nezkazím, ne? Nebo je nutné se domluvit s autorizovaným servisem?
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 13:32
od frenkyy2
Sandal píše: ↑16 úno 2020, 07:11
Prečo sa pýtam:
Myslím, že venuješ enormnú starostlivosť motoru a výmena oleja po 5 tis.km je zbytočná, pokiaľ nenajazdíš tých 5 tisíc za rok. Je to len obyčajný spaľovací motor, žiadna turbína stíhačky, či laboratórne zariadenie.
Pokiaľ auto nemieniš nikdy predávať, zrátaj si, koľko bude mať najazdené za 15 rokov. Ak auto dožije tých 15, tak Únia niečo vymyslí, aby nás prinútila tieto ročníky odložiť a kúpiť nové. A ak nie, koľko budeš mať najazdené za 15 rokov? 150 tisís? 500 tisíc? To by mal motor hádam zvládnuť.
Pokiaľ auto budeš raz predávať a chceš ho maximálne udržať, tak venuješ námahu a peniaze vlastne pre druhého majiteľa. Radšej si zapýtať o 1.000€ menej a k autu sa chovať normálne - ohľaduplne, ale nepreháňať to.
Poviem Ti svoj názor - ja som kúpil Astru ešte 4-válec benzín, bez S/S, bez turba, s mechanickou ručnou brzdou, bez filtra pevných častíc - najjednoduchšie, ako sa len dalo. Z týchto modelov, čo už sú v ponuke by som si Ťažko vyberal - a bude to horšie a horšie. Takže jednoznačne zachovať auto čo najdlhšie. Dosiahnem to tým, že dodržujem základné pravidla údržby - výmena oleja s filtrom, údržba klímy, pravidelná výmena brdzovej /2r./
a chladiacej/3r./, kontrola podvozku -- čo viac?
Jasne suhlasim,neviem kolko budem mat auto.Konkretne astru mam od konca septembra ma 4900 km.Do 10000 km max za rok urobim,mozno menej to zalezi od toho ci vyuzivam aj druhe auto.Kedze mam vymenu oleja v opli lacnu mozem si dovolit vymeny 2-3 za tie penaize ktore chcu na slovensku za vymenu jednu.Kedze neviem dokedy budem mat auto,ale ako sa poznam tak asi dlho.vzdy som bol pri vymene oleja a ked som bol teraz pri prvej po 4600 km neratal som ze olej bude vyzerat tak strasne.Preto u mna vymena oleja bude vzdy po 5000 km.Ak by stala vymena oleja 200 eur ako unas v tomto pripade by som menil raz za rok alebo kazdych 10 000 tisic.Tiez raz rocne budme menit aj vzduchovy filter.V podstate ked porovnam rocnu prehliadku komplet v Polsku cena 135 eur a u nas 270 eur nie je co riesit.Pravdepodobe auto ostane ci uz syn alebo manzelka staru astru mam 20 rokov.To ostatne menit samozrejme tiez ako si uviedol.Vymena oleja stoji 70 euro,ked ho vymenim + 5 krat naviac to je 350 eur pri predaji to cenu urcite navysi,poctivy servis vzdy navysi hodnotu.Dnes uz sa roboa len 3.valce tie oblubu nemaju je to strasne ako to chodi a uvadzaju tam 107 kw ,mozem ti poslat test tie turbodiery v tych 3 valcoch a tie krutiace momenty ktore tam su uvedene su na smiech...Mam lacny servis tak to nerisim ak tomu dalsie zlavy.U nas by som samozrejeme tak casty servis nerealizoval...cistenie klimy v original opel servise stoji 20 euro je nacase prestat chodit do tych slovenskych 3x predrazenych servisoch,ved sa my smilai ze nemame rozum,to iste plati o benzine E10 ,Chodim tankovat do polska Premiova 98 cka 1.30 a 95 ani nepisem.Ci uz sa jedna o vervu,bp.lotos atd...
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 13:52
od frenkyy2
RadPet píše: ↑16 úno 2020, 12:10
Ahoj,
mám stejnou Astru (2018, 1.4 - 74 kW). Tento rok mi končí záruka a tak bych chtěl už olej měnit u známého - jen mi pořád není jasný jaký. Jestli jsem to dobře pochopil, tak bez značkového servisu a zadání VIN ani vědět nebudu. Nicméně na zátce oleje u motoru mám SAE 0W-20 dexos, z první garančky mám na lístku zaškrtlý olej 5W-30 Longlife (v servisní knížce mám tento olej napsán také a navíc je tam zaškrtlá norma dexos2). Takže když dodržím olej z poslední výměny (tj. koupím tento
https://www.doopla.cz/dily/motorovy-ole ... 03-43.html), tak snad nic nezkazím, ne? Nebo je nutné se domluvit s autorizovaným servisem?
Jedine v opli servise ti podla win cisla povedia aky ti ide olej,ak uz nemas zaruku davaj ten ktory tam ma ist ,nemam nastudovane aky ti ide do atmosfery,ak si daval 5W-30 tak ostal by som pri tom..
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 13:59
od frenkyy2
frenkyy2 píše: ↑16 úno 2020, 13:32
Sandal píše: ↑16 úno 2020, 07:11
Prečo sa pýtam:
Myslím, že venuješ enormnú starostlivosť motoru a výmena oleja po 5 tis.km je zbytočná, pokiaľ nenajazdíš tých 5 tisíc za rok. Je to len obyčajný spaľovací motor, žiadna turbína stíhačky, či laboratórne zariadenie.
Pokiaľ auto nemieniš nikdy predávať, zrátaj si, koľko bude mať najazdené za 15 rokov. Ak auto dožije tých 15, tak Únia niečo vymyslí, aby nás prinútila tieto ročníky odložiť a kúpiť nové. A ak nie, koľko budeš mať najazdené za 15 rokov? 150 tisís? 500 tisíc? To by mal motor hádam zvládnuť.
Pokiaľ auto budeš raz predávať a chceš ho maximálne udržať, tak venuješ námahu a peniaze vlastne pre druhého majiteľa. Radšej si zapýtať o 1.000€ menej a k autu sa chovať normálne - ohľaduplne, ale nepreháňať to.
Poviem Ti svoj názor - ja som kúpil Astru ešte 4-válec benzín, bez S/S, bez turba, s mechanickou ručnou brzdou, bez filtra pevných častíc - najjednoduchšie, ako sa len dalo. Z týchto modelov, čo už sú v ponuke by som si Ťažko vyberal - a bude to horšie a horšie. Takže jednoznačne zachovať auto čo najdlhšie. Dosiahnem to tým, že dodržujem základné pravidla údržby - výmena oleja s filtrom, údržba klímy, pravidelná výmena brdzovej /2r./
a chladiacej/3r./, kontrola podvozku -- čo viac?
Jasne suhlasim,neviem kolko budem mat auto.Konkretne astru mam od konca septembra ma 4900 km.Do 10000 km max za rok urobim,mozno menej to zalezi od toho ci vyuzivam aj druhe auto.Kedze mam vymenu oleja v opli lacnu mozem si dovolit vymeny 2-3 za tie penaize ktore chcu na slovensku za vymenu jednu.Kedze neviem dokedy budem mat auto,ale ako sa poznam tak asi dlhoVvzdy som bol pri vymene oleja a ked som bol teraz pri prvej po 4600 km neratal som ze olej bude vyzerat tak strasne.Preto u mna vymena oleja bude vzdy po 5000 km.Ak by stala vymena oleja 200 eur ako unas v tomto pripade by som menil raz za rok alebo kazdych 10 000 tisic.Tiez raz rocne budme menit aj vzduchovy filter.V podstate ked porovnam rocnu prehliadku komplet v Polsku cena 135 eur a u nas 270 eur nie je co riesit.Pravdepodobe auto ostane ci uz synovi alebo manzelke. staru astru mam 20 rokov.To ostatne menit samozrejme tiez ako si uviedol.Vymena oleja stoji 70 euro,ked ho vymenim + 5 krat naviac to je 350 eur Pri predaji to cenu urcite navysi,poctivy servis vzdy navysi hodnotu.Dnes uz sa roboa len 3.valce tie oblubu nemaju je to strasne ako to chodi a uvadzaju tam 107 kw ,mozem ti poslat test tie turbodiery v tych 3 valcoch a tie krutiace momenty ktore tam su uvedene su na smiech...Mam lacny servis tak to nerisim ak tomu dalsie zlavy.U nas by som samozrejeme tak casty servis nerealizoval...cistenie klimy v original opel servise stoji 20 euro je nacase prestat chodit do tych slovenskych 3x predrazenych servisoch,ved sa my smilai ze nemame rozum,to iste plati o benzine E10 ,Chodim tankovat do polska Premiova 98 cka 1.30 a 95 ani nepisem.Ci uz sa jedna o vervu,bp.lotos atd...Povodne som aj ja chcel kupit atmosferu,aj som mal vybratu jazdenu astru ale ked som sa previezol to nie,tazko sa s tym obehuje je to v podstate taky lenivec ale nevravim na preuvanie taku kludnu jazdu staci,jasne motor je to spolahlivejsi jednoduchsi ,ale v dnesnej dobe to uz zalostne malo.S/S nemam ani ja v astre ak by som bral atmosferu tak jedine 2-3-4-5 liter .Osobne jazdim na 55kw,92kw,155kw podla toho kam idem a na ak jazdu mam chut.
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 15:03
od sladas opc
Do 1.4 bez turba prijde olej dexos2 5w30..ono nepotrebujes nic resit podle vinka.. Pokud nekdo tomu trosku rozumi sam si najde co do auta muze nalit
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 17:44
od frenkyy2
sladas opc píše: ↑16 úno 2020, 15:03
Do 1.4 bez turba prijde olej dexos2 5w30..ono nepotrebujes nic resit podle vinka.. Pokud nekdo tomu trosku rozumi sam si najde co do auta muze nalit
Tak to jedine tak na forach,update oleja je najdolezitejsi..!!Staci pozriet do minulosti na 92 kw astru.Nie kazdy chodi na forum a ak si meni olej sam tak predsa nebude davat olej dexos 2 ak bol tento olej updaitovany na olej dexos 1 generacia 2 z dovodu lspi.Vzdy pre kazdeho plati :aj ked to malokto vie,je dolezite sa informovat u danej znacky ci nedoslo k nejakej zmene oleja z roznych dovodov ,pretoze ak doslo a ten olej tam nedame moze nastat vazne poskodenie motora.Na fore nie su konstrukteri motora a ani vyrobcovia oleja,rovnako tu nikto nenesie zodpovednost ak niekomu poradi zly vyber oleja.Kazdy ma svoju znacku oleja,kazdy ma iny nazor a radi nieco ine.Olej sa uz meni vzdy podla win,nie podla toho co je napisane v manuali a vzdy ma prednost update pre manualom daneho vozidla.Olej sa ma davat ten ktory doporucje vyrobca,tu niet o com diskutovat,riadit sa vyrobcom a zisit ci nenastali nejake zmeny.Kto sa ako rozhodne potom je kazdeho osobna vec:-)
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 18:23
od Sandal
sladas opc píše: ↑16 úno 2020, 15:03
Do 1.4 bez turba prijde olej dexos2 5w30..
Mne na garančke dali dexos 1 5w30 ... tak zapísali, tak predpokladám že aj naliali.
V mojom manuály (2018) je dexos 2 pre vznetové motory.
Tak jak to teda je
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 18:31
od RadPet
Sandal píše: ↑16 úno 2020, 18:23
sladas opc píše: ↑16 úno 2020, 15:03
Do 1.4 bez turba prijde olej dexos2 5w30..
Mne na garančke dali dexos 1 5w30 ... tak zapísali, tak predpokladám že aj naliali.
V mojom manuály (2018) je dexos 2 pre vznetové motory.
Tak jak to teda je
Tak a teď babo raď. Pochybuji, že když zavolám/napíšu do servisu, tak mi to řeknou ....
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 16 úno 2020, 21:06
od sladas opc
frenkyy2 píše: ↑16 úno 2020, 17:44
sladas opc píše: ↑16 úno 2020, 15:03
Do 1.4 bez turba prijde olej dexos2 5w30..ono nepotrebujes nic resit podle vinka.. Pokud nekdo tomu trosku rozumi sam si najde co do auta muze nalit
Tak to jedine tak na forach,update oleja je najdolezitejsi..!!Staci pozriet do minulosti na 92 kw astru.Nie kazdy chodi na forum a ak si meni olej sam tak predsa nebude davat olej dexos 2 ak bol tento olej updaitovany na olej dexos 1 generacia 2 z dovodu lspi.Vzdy pre kazdeho plati :aj ked to malokto vie,je dolezite sa informovat u danej znacky ci nedoslo k nejakej zmene oleja z roznych dovodov ,pretoze ak doslo a ten olej tam nedame moze nastat vazne poskodenie motora.Na fore nie su konstrukteri motora a ani vyrobcovia oleja,rovnako tu nikto nenesie zodpovednost ak niekomu poradi zly vyber oleja.Kazdy ma svoju znacku oleja,kazdy ma iny nazor a radi nieco ine.Olej sa uz meni vzdy podla win,nie podla toho co je napisane v manuali a vzdy ma prednost update pre manualom daneho vozidla.Olej sa ma davat ten ktory doporucje vyrobca,tu niet o com diskutovat,riadit sa vyrobcom a zisit ci nenastali nejake zmeny.Kto sa ako rozhodne potom je kazdeho osobna vec:-)
Nic proti tobe, ale ty ses poblaznenej uplne z autorizovanyho servisu a z toho co ti tam nakukali atd.. Nedavno sis se mnou psal o tom ze nevis co a jak nalit do motoru, pak i ze vysokooktan muze poskodit motor atd ze ti to rikali atd..zkus si nejdrive neco o olejich a palivech nastudovat abys byl v obraze.. Tady treba vidis ze kolega ma 1.4 atmosferu v autorizovaku mu tam nalili dexos1, kdezto do tohoto motoru ma prijit dexos2.. To same to tve tvrzeni o 0w20 ze kdyz das 5w30 ze prijdes o zaruku atd,absolutni blbost, chce to trosku znat oleje, jejich specifikace atd prijdes ns to ze muzes pouzit i neco jineho nez ti nakukali v autorizovaku..
Dexos 2 naftove motory a atmosfera 1.4 74kw a turbomotory maji dexos1 gen2