Stránka 206 z 498
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 08:15
od norinco
To: Taosek
Čte se to krásně, kéž by to fakt byla ta příčina cukání/výpadků výkonu.
Dneska ráno opět téměř dvou sekundový výpadek při akceleraci. Je to jak když Vás někdo drží a nechce pustit... Předjíždění s tím je fakt o život...
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 10:34
od blesk
yggdrasilsk píše:Asi to s olejom ma dost vela: "Researchers have been unable to pinpoint a single root cause for all LSPI instances.[10] However, tests involving the use of engine oils have shown engine oils can be formulated to prevent LSPI while maintaining the oil’s basic performances"
V jednom videu o LSPI hovorili, ze olej ho priamo nesposobuje, ale spravnym olejom sa LSPI da uplne alebo ciastocne potlacit.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 12:53
od bambini42
Katikakus: To by mělo být přece někde napsané jaký olej tam máš od výroby třeba v servisní knížce ne??? jestli dexos 1 nebo 2...
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 13:04
od mattonecz
bambini42 píše:Katikakus: To by mělo být přece někde napsané jaký olej tam máš od výroby třeba v servisní knížce ne??? jestli dexos 1 nebo 2...
JJ, mrkni co máš v motoru napsáno či v servisce. Jestli už teda Dexos 1 v.2 nebo ještě Dexos 2
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 14:21
od Cinda
Tady je MY-17:
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 14:28
od mattonecz
Vidíš to, u MY16 a 16.5 je Dexos 1 přeškrtnutý i pro zážehové motory.
U 17.5 už asi teda bude přímo z výroby v autech, od MY17 už na tom pracovali, ale je tam asi stále Dexos 2.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 14:32
od mattonecz
Jak na to koukám tak např. v USA je DEXOS 1 předepsaný pro benzínové motory, DEXOS 2 je míněn pro naftu.
A to i pro vozy se stejným motorem v EU i v USA, je předepsán různý olej..
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 14:34
od blesk
A jo, konecne jsem to pochopil
Takze co vim, tak ten tvuj Dexos 1 z obrazku je Dexos 1 gen. 1 - stary olej 5w-40, ktery neni vhodny pro DPF (neni bezpopelnaty). Dnes jsou vsechny diesely s DPF, proto pisou pro diesel jedine Dexos 2, ktery je taky zpetne kompatibilni, takze muze jit i do starsich dieselu a taky do benzinu. No ohledne tech beniznu je plamenna diskuze na oleje foru, jestli olej ACEA C3 (bezpoplanaty pro disely s DPF) je vhodny pro benzin, kde patri ACEA A1, pripadne A2,A3,A4,A5
No a ted se ukazalo, ze vhodny neni Respektive, nedela spatne veci, ale ani nedokaze snizovat LSPI. Proto tady mame Dexos 1 gen 2, ktery uz neni 5w-40, ale 5w-30, nebo jako ma koncern 0w-20 nebo Ford 0w-30. Konecne ma benzin svuj moderni olej ACEA A....
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 14:54
od ivreg
Našel jsem vysvětlení změn v DEXOS 1 Gen 2:
Just to clarify DEXOS 1 Gen 2 is not the same as Gen 1. It has a new formulation for a reason. The main reason for the new formulation is due to LSPI events in DIT applications. It is SPECIFICALLY made to protect against those events. It, for one, has a massive reduction in Calcium due to the correlation between LSPI events and high content Calcium oils; there are other changes obviously, but that is that largest change. It doesn't mean you can't have LSPI events, simply put that the chances are less. With DIT engines, LSPI is an occurrence that ALL manufacturers struggle with. Using a previous DEXOS rating, or other manufacturer rating in DIT engines would be strongly recommended against imo. I would switch to DEXOS 1 Gen2 next oil change for any DIT engines.
https://www.oronite.com/products/lspi.asp
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2017, 15:00
od mattonecz
Tam je právě ten chyták, že to zmenší pravděpodobnost LSPI, ale nemusí to nutně uplně odstranit..
Uvidíme, až první z nás budou mít nový olej. To bude min. měsíc trvat