Stránka 22 z 27

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 14 kvě 2014, 19:35
od pc1660
Jde o TDIChip viz přiložený graf z měření. Chip jsem nechal udělat při nájezdu cca 90 tis. km.

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 15 kvě 2014, 07:44
od izerS18
Zajimave, jak se to lisi. Mas docela velky nabeh uz pred 2000 ot/min a pak od 2200 do 3000 skoro plochy 400-420 kroutak.
Ja mam nabeh od cca 2100 do cca 2800, pak to pomalu klesa, ale nejvice koni mam u 4000 ot.
Mam to tak po dohode s technikem Oplu, aby nebyl kroutak po chipu tak nizko, protoze by pak motor jel casto ve vyssich hodnotach.
Ale kdo vi, co je lepsi pro motor...

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 15 kvě 2014, 09:51
od Sunman
Ešte je zaujímavý rozdiel v tom, že všetci "chipisti" zvyšujú výkon každej varianty motoru 2.0CDTI o nejaké percento. tým mám na mysli 110k na 128k, 130k na 158k, 160k na 190k.
Jediný BSR má pre všetky varianty 110, 130, 160k rovnakú úpravu s výsledným výkonom okolo 190k.
Pritom vo viacerých servisoch mi potvrdili, že motor a pohonné ústrojenstvo je rovnaké, len motory s menším výkonom majú nainštalované kurvítka.

Nejaké skúsenosti s týmto?
Diesel by mal mať podľa všetkých najväčší točivý moment pri nízkych otáčkach. Koncern sa snáď pýši hodnotami 1500ot. Bola tu o tom niekde debata, kde maník zo škodovky tvrdil že nie je problém ani 1000 ot/min.
Opel má túto hranicu v základnom nastavení posunutú snáď najvyššie zo všetkých. Oplácky diesel je režimom jazdy veľmi blízko benzínu. V podstate použiteľné otáčky CDTI sú od 2000, naopak zase je možné ho dostať do 5000 bez veľkých problémov.
Môj pocit je, že extrémne nízke otáčky sú nezdravé pre zotrvačník (a celý motor). Pamätám si, že keď začali prvé Ikarusy "harmoniky" tak ťažký autobus trápili vodiči MHD na nízke otáčky do kopcov až dovtedy, kým sa neohla kľukovka.

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 15 kvě 2014, 11:03
od izerS18
Mne nezavisle na sebe rekli dva technici z Opelu, ze at v zadnem pripade nejezdim pod 1500 ot/min, ze se pak sere filt pevnych castic a celkove je motor podtaceny. Ze je to akorat super na spotrebu.
Jezdim nad 1500 ot/min, idealne se snazim nad 1800, aby se turbo nerozbihalo a zase ukoncovalo a vse funguje super.
Kdyz jsem hledal jine auto, bavil jsem se ve Volvu a jejich technik mi rekl uplne to same. Chran se jizdy pod 1500 ot/min. Pak tam neni tlak a motor se kurvi.

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 15 kvě 2014, 12:21
od Colommbo
Mohu mluvit tak akorát za benzín, s naftou zkušenosti nemám. Nízké otáčky motoru nevadí, extrémně nízké (na vysoký převodový stupeň) už ale ano, i když dvouhmotový setrvačník hodně rázů od klikového ústrojí pobere. V dnešní době je, bohužel, všechno podřízeno spotřebě paliva, kupř. taková Fabia 1.4 TSI s převodovkou DSG řadí nahoru už při nějakých 1200ot/min. přesně v duchu dnešní doby - jezdit za co nejmíň a co na to motor, klika atd. je vedlejší, hlavně že to přežije záruku, po nás potopa... :x Jezdím s nefoukaným benzínovým šestiválem a takové provozní otáčky mu nevadí, i na pětku do kopce v nich táhne a ještě zrychluje, u (byť foukaného) 1.4 motůrku to ale považuju za zcestné... :(

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 15 kvě 2014, 12:53
od izerS18
Ja ze zacatku jezdil o cca 0,5-07l nizsi spotrebu. Ale auto mi vzdy po nastartovani tak jako "skytalo". Jezdil jsem do 1500ot. Pak jsem dostal rady od techniku, jezdim nad 1500ot, zadne skytani a je klid.
Rikali mi, ze to bylo kvuli filtru pevnych castic.

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 15 kvě 2014, 13:35
od pc1660
Také se snažím motor držet ve "vyšších" otáčkách. Při svižné jízdě nad 1800, při klidné nad 1500 RPM. Ono je to dáno i vyšší hmotností auta. Pokud chci aby auto jelo, tak už musím mít trochu zatopeno :-) Další věc je setrvačník. Už jsem jej jednou měnil, logicky se teď snažím, aby něco vydržel. Co se týče spotřeby, jezdím teď s ustáleným průměrem za 6.6 l/100 a to rád využívám potenciál motoru. Pokaždé, když si to uvědomím jsem rád, že jsem nekoupil benzinovou variantu. Průměr by byl ještě o několik desetin nižší, nebýt nového firmware od Opelu, který jsem dostal, a který při řazení nahoru a sešlápnuté spojce "drží" otáčky na hodnotě odpovídající, při dané rychlosti, otáčkám motoru po přeřazení. Jinak u tohoto Opelu s Flexride si vážím především příkladné stability a ovladatelnosti ve vysokých rychlostech i 200+ km/hod. Oproti Octavii nesrovnatelné :-) Je znát, že vyšší váha je daň za tuhost karoserie, podle všeho dimenzované pro OPC.

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 15 kvě 2014, 14:36
od Sunman
zotrvačník si teda menil veľmi skoro. Mne sa na Insignii nepodaril ani jeden 150T a 196t. Menil som len na VeCe, tam zažal rachotiť u 180t a menil som pri asi 240t ale to už sa nedalo takmer rozbehnúť.

so spotrebou 6.6 mám u 160k motora rovnaké skúsenosti. Musím ale povedať, že rozdiel medzi letnými 245/45R18 Conti a zimnými 225/45R17 Dunlop bola v neprospech conti asi 0.5L.

teraz som presedlal z HB sport na ST cosmo síce s flexride, ale:
- Podvozok je tu podstatne vyšší - tak 2cm, medzi kolesá a blatník možno strčiť ruku "na výšku", to u sportu nešlo.
- flexride musím povedať, že vôbec necítiť. Normálne mám podozrenie, že tam nie sú tlmiče s reguláciou. u sportu bolo cítiť tvrdé rázy na rozbitej ceste. Tu je auto hojdavé a mäkké. Pri kúpe mi ani tak nešlo o tlmiče ako o 17" brzdy na toho slona.
- ale posed na ceste sa mi zdá podstatne bezpečnejší než u predchádzajúcej insignie - vôbec necítiť vyjazdené koľaje na ceste a v zatáčkach mám tiež podstatne lepší pocit.

apropo 6-valec - ten asi toľko netrpí nízkymi otáčkami, rozloženie na kľukovke je podstatne lepšie.

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 15 kvě 2014, 14:42
od Colommbo
pc1660 píše: ...Jinak u tohoto Opelu s Flexride si vážím především příkladné stability a ovladatelnosti ve vysokých rychlostech i 200+ km/hod...
Ve vysoké rychlosti v přímém směru bude stabilní každé auto téhle rozměrové (rozvorové) a váhové kategorie a ovladatelnost při 200+ km/h. poznáš tak max. na okruhu - ty na něj s Insignií jezdíš..? :D

Re: INSIGNIA - CHIPTUNING

Napsal: 15 kvě 2014, 14:53
od Sunman
Nemecká dálnice?
bežne Deggendorf - Munchen cez 200. Je tam asi 120km bez limitu, rovnako Passau-Deggendorf.