trhnutie pri akceleracii
Moderátoři: Astra - R@SAG, mattonecz, klm121, Moderátoři
Re: trhnutie pri akceleracii
Ahoj,
to ze to nekomu s prasklym pistem jede a jinému ne podle mne souvisi s tim v kterem miste a jak moc pist praskl. Ten od Jerry-ho je rozstreleny fakt hodne. Pod prvním tesnicim krouzkem prakticky nic nezustalo. Je pak jasne, ze pist v tomto stavu kompletne ztrati kompresi a vlivem absence polostiraciho a stíracího krouzku ihned zacne dany valec spalovat olej. Proto je ihned cely od karbonu. Podivejte se, ze i ten cerstvy lom je prakticky stejne zakarbonovany jako hlava pistu.
Moje osobní spekulace je, ze MattoneCZ jezdi s lehce poskozenym pistem (vyssi spotřeba oleje) a vlivem velkého množství oleje ve valci se pak u nej efekt LSPI nasobi.
My mame s A-K nyní ujeto skoro 12tis. km a oleje na merce ubylo sotva 2-3mm. S novy SW to zlobi o něco méně, ale zlobi to stále.
Je vsak zvlastni, ze co jsem cetl, tak na A-K praskaji pisty zasadne na prvním valci.
OnMi
to ze to nekomu s prasklym pistem jede a jinému ne podle mne souvisi s tim v kterem miste a jak moc pist praskl. Ten od Jerry-ho je rozstreleny fakt hodne. Pod prvním tesnicim krouzkem prakticky nic nezustalo. Je pak jasne, ze pist v tomto stavu kompletne ztrati kompresi a vlivem absence polostiraciho a stíracího krouzku ihned zacne dany valec spalovat olej. Proto je ihned cely od karbonu. Podivejte se, ze i ten cerstvy lom je prakticky stejne zakarbonovany jako hlava pistu.
Moje osobní spekulace je, ze MattoneCZ jezdi s lehce poskozenym pistem (vyssi spotřeba oleje) a vlivem velkého množství oleje ve valci se pak u nej efekt LSPI nasobi.
My mame s A-K nyní ujeto skoro 12tis. km a oleje na merce ubylo sotva 2-3mm. S novy SW to zlobi o něco méně, ale zlobi to stále.
Je vsak zvlastni, ze co jsem cetl, tak na A-K praskaji pisty zasadne na prvním valci.
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
- Reklama
Re: trhnutie pri akceleracii
O zajíždění nikdo nic neříkal, ale nenakládal jsem tomu nijak moc. Zajel jsem si to s rozumem. Mám od té doby zatím jen asi 2000km.Jerry92 píše:To ano opel a kvalitny servis... dufam ze ten olej pomoze a spravia aj ten soft cim skor, budem sa snazit jazdit ako dochodca a nepredbiehat zatial
Nespozoroval si nejaky pokles vykonu po tej vymene piestov? Povedali ti ze to treba zabehnut? Dakujem za info
Něco se softwarem dělali taky. Když tomu šlápnu trochu víc, tak mě to línější rozhodně připadá. Možná je to jen můj dojem, ale budu rád, když to někdo potvrdí.
Opel Astra K 1.4Turbo 92kw Innovation
Re: trhnutie pri akceleracii
Všechny ty přímovstriky jsou past... Jinak tankovat 95 je podle mě sebevražda pro tento motor. U mě zatím pohoda (když beru 98). Kovový zvuk a výraznější cukání bylo vždy na 95ku.
Někdo tu zmiňoval F2 s 1.4TSI kdysi motor roku, dnes past kterou nikdo nechce...
https://www.auto.cz/motor-1-4-tsi-twinc ... out-105157
Pro delší přežití vyžadoval twincharger také tankování paliva o vyšším oktanovém čísle. VW sice čerpání benzinu s oktanovým číslem 95 povoloval, ovšem jak se ukazuje, jeho dlouhodobé používání vede k popraskání talířů ventilů a jejich následnému podpalování. Průvodním jevem podpálených ventilů je nepravidelný volnoběh po zahřátí motoru.
Někdo tu zmiňoval F2 s 1.4TSI kdysi motor roku, dnes past kterou nikdo nechce...
https://www.auto.cz/motor-1-4-tsi-twinc ... out-105157
Pro delší přežití vyžadoval twincharger také tankování paliva o vyšším oktanovém čísle. VW sice čerpání benzinu s oktanovým číslem 95 povoloval, ovšem jak se ukazuje, jeho dlouhodobé používání vede k popraskání talířů ventilů a jejich následnému podpalování. Průvodním jevem podpálených ventilů je nepravidelný volnoběh po zahřátí motoru.
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
Re: trhnutie pri akceleracii
Je otázka jestli tou změnou servisního plánu taky třeba nepředepíšou 98.
Což by teda bylo absurdní pro takto slabé motory.
Já měl v listopadu nebo kdy to bylo kompresi ok.
Ale něco už s tím motorem musí být, protože na volnoběh hrozně cvaká a auto se docela cuká...
U mě olej 100% nepomůže..
Což by teda bylo absurdní pro takto slabé motory.
Já měl v listopadu nebo kdy to bylo kompresi ok.
Ale něco už s tím motorem musí být, protože na volnoběh hrozně cvaká a auto se docela cuká...
U mě olej 100% nepomůže..
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
Asi měsíc je na Youtube tohle video...mattonecz píše:Ale něco už s tím motorem musí být, protože na volnoběh hrozně cvaká a auto se docela cuká...
https://www.youtube.com/watch?v=Ikv8A31dfFk
Možná si už viděl, je to cvakání podobný?
Podle mě může pomoci, respektive oddálit problém s karbonem a LSPI, tyto tři věci:
- Kvalitní olej
Kvalitní benzín 98+
Upravená mapa ŘJ.
Já mám ten MR2017, tak třeba olej a ŘJ mám (auto mi připadá, že v akceleraci je vláčnější než by mohlo být, ale nemám jiné srovnání) a tak když jezdím 98čku vypadá to dobře.
Jinak mě zaráží, že novinářská auta s tímhle motorem jezdila bez chyb. Pochybuji, že by si tam všichni tankovali prémiové palivo, když to není povinnost.
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
Re: trhnutie pri akceleracii
V tom videu není A-K ale A-J tj. uplne jinej motor. Podle mne je to spis problém volnoběžky alternatoru. Vsimnete si, ze ten pazvuk se ozve i po zastaveni motoru.
OnMi
OnMi
Škoda Enyaq Sportline iV 80 MY2023
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Škoda Superb III Combi 2.0TDI MY2017
ex Astra K Innovation 1.4T MY2016.5
ex Vectra C Caravan COSMO Z19DTH MY2008
ex Astra G 1.6 16V MY2000
ex Vectra A 1.7TD MY1994
Re: trhnutie pri akceleracii
jiný motor ale zvuk docela podobný.
kromě oleje bude potřeba určitě i soft.
otázka je, co s motory jako mám já, které mají 22tis km a sou před smrtí
kromě oleje bude potřeba určitě i soft.
otázka je, co s motory jako mám já, které mají 22tis km a sou před smrtí
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
Mě by zajímalo, jestli ten kovový zvuk automaticky znamená destrukci, nebo jen nějaké pnutí a motor to přežil. A až po opakovaných LSPI doprovázených kovovým zvukem dojde k destrukci materiálu. Vím přesně, že jsem měl dva kovové zvuky. Dokonce si přesně pamatuji i místa a podmínky, při kterých se to stalo. Rovinka a zrychlení z cca 50-70, prudší akcelerace ale ne plyn na podlahu.
U tebe to asi bude na výměnu pístu. Mě by asi znepokojovalo, jak může vypadat válec. Je otázka jestli ho mění také, nějaká vložka, nebo jestli se musí měnit celý blok. Nevím jak jsou tyhle motory konstruovaný.
Kdybys měl fichtla, tak na ten se prodávali sady vložka válce a píst s kroužky motor byl pak jako nový .
U tebe to asi bude na výměnu pístu. Mě by asi znepokojovalo, jak může vypadat válec. Je otázka jestli ho mění také, nějaká vložka, nebo jestli se musí měnit celý blok. Nevím jak jsou tyhle motory konstruovaný.
Kdybys měl fichtla, tak na ten se prodávali sady vložka válce a píst s kroužky motor byl pak jako nový .
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017
Re: trhnutie pri akceleracii
já měl kovový zvuk v desítkách případů a stále jezdím.. proto se divím, že někteří s půlkou km maj motor KO
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
ex 2022 Audi Q5 50 TDI - 3.0 V6 TDI 210kw
ex 2016 Astra 1.4T 92KW
Re: trhnutie pri akceleracii
Já se osobně snažím s motorem jezdit ve vyšších otáčkách, na spotřebu to stejně vliv nemá. Jezdím 2500 - 3000. Včas podřadit a motor víc roztočit. Jako s atmosférou, kterou jsem měl předtím. Musím přiznat, že dříve jsem měl tendenci to více podtáčet. Tenhle motor má takovou dieslovou charakteristiku, sílu odspodu a tak to člověka láká i nápověda řazení k tomu nabádá. Sice jsem nikdy do kopců motor nepodtáčel, ale někdy jsem tam nechal nižší kvalt a z něj akceleroval, to podle mě LSPI nahrává.
Jinak Káčko se mi opravdu moc líbí. Bílou nemusím, ale Astra v ní vypadá hodně pěkně, až nám odejde motor můžeme to vyřešit takhle. Třeba to i v opelu vezmou jako skutečné řešení problému.
Jinak Káčko se mi opravdu moc líbí. Bílou nemusím, ale Astra v ní vypadá hodně pěkně, až nám odejde motor můžeme to vyřešit takhle. Třeba to i v opelu vezmou jako skutečné řešení problému.
Astra K ST - 1.4T - 92kW - innovation - barva GAZ - MY2017