Stránka 215 z 498

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 21:18
od OnMi
Ahoj,

to ze to nekomu s prasklym pistem jede a jinému ne podle mne souvisi s tim v kterem miste a jak moc pist praskl. Ten od Jerry-ho je rozstreleny fakt hodne. Pod prvním tesnicim krouzkem prakticky nic nezustalo. Je pak jasne, ze pist v tomto stavu kompletne ztrati kompresi a vlivem absence polostiraciho a stíracího krouzku ihned zacne dany valec spalovat olej. Proto je ihned cely od karbonu. Podivejte se, ze i ten cerstvy lom je prakticky stejne zakarbonovany jako hlava pistu.

Moje osobní spekulace je, ze MattoneCZ jezdi s lehce poskozenym pistem (vyssi spotřeba oleje) a vlivem velkého množství oleje ve valci se pak u nej efekt LSPI nasobi.

My mame s A-K nyní ujeto skoro 12tis. km a oleje na merce ubylo sotva 2-3mm. S novy SW to zlobi o něco méně, ale zlobi to stále.

Je vsak zvlastni, ze co jsem cetl, tak na A-K praskaji pisty zasadne na prvním valci.

OnMi

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 21:25
od Petr25
Jerry92 píše:To ano opel a kvalitny servis... dufam ze ten olej pomoze a spravia aj ten soft cim skor, budem sa snazit jazdit ako dochodca a nepredbiehat zatial

Nespozoroval si nejaky pokles vykonu po tej vymene piestov? Povedali ti ze to treba zabehnut? Dakujem za info :)
O zajíždění nikdo nic neříkal, ale nenakládal jsem tomu nijak moc. Zajel jsem si to s rozumem. Mám od té doby zatím jen asi 2000km.
Něco se softwarem dělali taky. Když tomu šlápnu trochu víc, tak mě to línější rozhodně připadá. Možná je to jen můj dojem, ale budu rád, když to někdo potvrdí.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 21:30
od Mike
Všechny ty přímovstriky jsou past... Jinak tankovat 95 je podle mě sebevražda pro tento motor. U mě zatím pohoda (když beru 98). Kovový zvuk a výraznější cukání bylo vždy na 95ku.

Někdo tu zmiňoval F2 s 1.4TSI kdysi motor roku, dnes past kterou nikdo nechce...

https://www.auto.cz/motor-1-4-tsi-twinc ... out-105157

Pro delší přežití vyžadoval twincharger také tankování paliva o vyšším oktanovém čísle. VW sice čerpání benzinu s oktanovým číslem 95 povoloval, ovšem jak se ukazuje, jeho dlouhodobé používání vede k popraskání talířů ventilů a jejich následnému podpalování. Průvodním jevem podpálených ventilů je nepravidelný volnoběh po zahřátí motoru.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 21:41
od mattonecz
Je otázka jestli tou změnou servisního plánu taky třeba nepředepíšou 98.
Což by teda bylo absurdní pro takto slabé motory.

Já měl v listopadu nebo kdy to bylo kompresi ok.

Ale něco už s tím motorem musí být, protože na volnoběh hrozně cvaká a auto se docela cuká...

U mě olej 100% nepomůže..

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 21:55
od Mike
mattonecz píše:Ale něco už s tím motorem musí být, protože na volnoběh hrozně cvaká a auto se docela cuká...
Asi měsíc je na Youtube tohle video...
https://www.youtube.com/watch?v=Ikv8A31dfFk

Možná si už viděl, je to cvakání podobný?

Podle mě může pomoci, respektive oddálit problém s karbonem a LSPI, tyto tři věci:
  • Kvalitní olej
    Kvalitní benzín 98+
    Upravená mapa ŘJ.


Já mám ten MR2017, tak třeba olej a ŘJ mám (auto mi připadá, že v akceleraci je vláčnější než by mohlo být, ale nemám jiné srovnání) a tak když jezdím 98čku vypadá to dobře.

Jinak mě zaráží, že novinářská auta s tímhle motorem jezdila bez chyb. Pochybuji, že by si tam všichni tankovali prémiové palivo, když to není povinnost.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 22:03
od OnMi
V tom videu není A-K ale A-J tj. uplne jinej motor. Podle mne je to spis problém volnoběžky alternatoru. Vsimnete si, ze ten pazvuk se ozve i po zastaveni motoru.

OnMi

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 22:26
od mattonecz
jiný motor ale zvuk docela podobný.

kromě oleje bude potřeba určitě i soft.
otázka je, co s motory jako mám já, které mají 22tis km a sou před smrtí

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 22:37
od Mike
Mě by zajímalo, jestli ten kovový zvuk automaticky znamená destrukci, nebo jen nějaké pnutí a motor to přežil. A až po opakovaných LSPI doprovázených kovovým zvukem dojde k destrukci materiálu. Vím přesně, že jsem měl dva kovové zvuky. Dokonce si přesně pamatuji i místa a podmínky, při kterých se to stalo. Rovinka a zrychlení z cca 50-70, prudší akcelerace ale ne plyn na podlahu.

U tebe to asi bude na výměnu pístu. Mě by asi znepokojovalo, jak může vypadat válec. Je otázka jestli ho mění také, nějaká vložka, nebo jestli se musí měnit celý blok. Nevím jak jsou tyhle motory konstruovaný.

Kdybys měl fichtla, tak na ten se prodávali sady vložka válce a píst s kroužky :lol: motor byl pak jako nový .

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 22:42
od mattonecz
já měl kovový zvuk v desítkách případů a stále jezdím.. proto se divím, že někteří s půlkou km maj motor KO

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 06 dub 2017, 22:58
od Mike
Já se osobně snažím s motorem jezdit ve vyšších otáčkách, na spotřebu to stejně vliv nemá. Jezdím 2500 - 3000. Včas podřadit a motor víc roztočit. Jako s atmosférou, kterou jsem měl předtím. Musím přiznat, že dříve jsem měl tendenci to více podtáčet. Tenhle motor má takovou dieslovou charakteristiku, sílu odspodu a tak to člověka láká i nápověda řazení k tomu nabádá. Sice jsem nikdy do kopců motor nepodtáčel, ale někdy jsem tam nechal nižší kvalt a z něj akceleroval, to podle mě LSPI nahrává.

Jinak Káčko se mi opravdu moc líbí. Bílou nemusím, ale Astra v ní vypadá hodně pěkně, až nám odejde motor můžeme to vyřešit takhle. Třeba to i v opelu vezmou jako skutečné řešení problému.

Flistone2.JPG
Flistone.JPG