Stránka 239 z 498

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 15:02
od palah
mattonecz píše:
Cinda píše:
mattonecz píše:Tak nové info ohledně mého vozu:

Objednány nové písty a kroužky + olej, neví kdy to bude, ještě min. 2 týdny budu bez auta.

Motor byl prý plný karbonu a tvrdil mi, že za to mohu já, tím že jezdím pomalu. Což si myslí proto, že jak sem vezl toho mechanika tak mu řek, že sem to podtáčel. No to je jedno, hlavně, že to vymění.

Co se týče různých SW updatů, ty budou řešit až udělají ty mechanické práce, tak uvidíme.
Docela by mě zajímalo, čemu mechanik říká podtaceni. Mě řekli v Pardubicích, ze 2000ot je optimální pro tento motor.
Tvrdil mi, ze sem jen na 5ku 60 do kopce. Nesmysl, ale hadat se s nim nebudu.
Z tohto plynie, ze aj kvalita a častejšie radenie má na to vplyv… ja ked idem po meste 46-48km/h mam niekedy pocit, že na trojku je to málo... a uz vobec nie na štyrku íst 50-54km/h… teda pri 1,4T 150k…

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 15:10
od mattonecz
Hlavne to popojizdeni po meste tomu bude vadit asi podobne jako dieselum.
Ja to teda kdyz se dostanu na dalnici protahuju, ale bude to chtit bud vic, nebo ty aditiva.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 15:23
od palah
mattonecz píše:Hlavne to popojizdeni po meste tomu bude vadit asi podobne jako dieselum.
Ja to teda kdyz se dostanu na dalnici protahuju, ale bude to chtit bud vic, nebo ty aditiva.
Tiež valim hodne mesto, niekedy v mesiaci aj 60-70%…
Ja som kupil dve balenie Millers + davam 95 u Slovnaftu(takto pojdem az neminiem obe balenia) , zatial idem prvú nádrž s Millersom tak je skoro na nejaké komplexné hodnotenie ale po dvoch baleniach Millersu uz by sa to malo dat celkom dobre zhodnotit, to je cca. 20 plných nadrzi ak sa nepletiem…

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 15:47
od OnMi
mattonecz píše:Tak nové info ohledně mého vozu:

Motor byl prý plný karbonu a tvrdil mi, že za to mohu já, tím že jezdím pomalu.
Jak jsem tu uz jednou psal, myslim si, ze MattoneCZ uz mel pist mezi krouzky praskly, ale ne tak katastrofalne jako Petr25.
Proste pist praskl pod tesnicim krouzkem (asi v prostoru polostiraciho nebo stiraciho krouzku), ale nerozpadl se.
Valec tak neztratil kompresi, ale dochazelo k prolinani oleje do spalovaciho prostoru.
To mimo vyssi spotreby oleje vedlo k nadmerne tvorbe karbonu a take zvysenemu vyskytu LSPI/SPI jevu.

Osobne uz nejakou dobu jezdim s mikrofonem pripojenym na krytu motoru a doma analyzuji nahravky. Je to velmi zajimave.
Obecne jsem vypozoroval tri rezimy chovani:
1. Velmi male/slabe klepani - pri trhani resp. chvilkove ztrate vykonu (bez kovovych zvuku). Je slyset velmi male/slabe klepani které v aute vůbec slyset neni. Motor se stane na chvili vyrazne hlucnejsi. V tu chvili zrejme ECU stihne reagovat a adaptive zmeni parametry tak, ze nedojde k detonaci. Je to vsak za cenu ztraty vykonu/tociveho momentu.
2. Jedno klepnuti na jednom valci - izolovane klepnuti, ktere ani neni provazeno ztratou vykonu. Vsimnul jsem si toho az doma pri prehravani. Je divne, ze na toto ECU nijak nezareaguje. Puvodne jsem si myslel, ze je to zpusobeno necim jinym napr. klepnim mikrofonu o neco na motoru. Ale opakuje se to na ruznych nahravkach i pri zmene polohy mikrofonu.
3. Serie silnych klepnuti (nekdy prolozenych slabymi) - pri ztrate vykonu (s kovovymi zvuky). Je slyset zpravidla dve velmi silna klepnuti nasledovana slabym klepnutim.
Zde zjevne dojde k LSPI/SPI, na ktere ECU nedokaze dopredu reagovat. Podle casovych vypoctu s ohledem na otacky motoru k tomu dohazi zpravidla na jednom valci. To slabe mezilehle klepnuti podle casu pricitam okamziku otevreni vyfukoveho ventilu a prechodu tlakove vlny do vyfukoveho svodu.

Rad bych zkusil jeste nekde na vrakaci sehnat cidlo klepani z nejakeho stareho motoru, pridelat jej na motor a zkusit nahravat na jeden kanal audio a na druhy kanal data z cidla klepani.
Bohuzel to cidlo asi neni kapacitni ale indukcni nebo piezo, takze by byl potreba prevodnik a na to ted neni cas.
Takze alespon sbiram audio data z cest do prace a zpet. To mne nic nestoji a pri reklamaci se to jiste bude hodit.

OnMi

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 16:05
od mattonecz
Takze dle tve teorie to s novymi pisty a olejem nemusi ani cukat a motor by mohl jet uplne ciste?

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 16:26
od OnMi
Nase A-K ma naprosto mizivou spotrebu oleje (nastesti). Nyni mame lehce pres 12tis. km a ubylo sotva pulka dilku prvni rysky - odhaduji tak 0.1-0.2l
SW ECU uz mame jednou prehrany a presto trha a klepe.

Nejsem az takovy specialista v oblasti konstrukce spalovacich motoru, ale verim, ze novy Dexos 1 Gen2 olej jiste muze zmirnit projevy LSPI/SPI. Nemyslim si vsak, ze odstrani vse.
Obavam se, ze v kontrukci vysoce preplnovanych maloobjemovych motoru s ohledem na emisni limity proste uz narazi na soucasne technologicke moznosti.

Jsem uz objednan na nejzassi mozny termin prvni grancni prohlidky a doufam, ze do te doby Dexos 1 Gen2 dodaji. Pokud ne, tak jiste budu nejak rozporovat pouziti Dexos 2.

Kdo mne zna vi, ze jsem velky Opel-FAN. Pokud ale novy olej problemy zcela neodstrani, udelam vse pro to, abych A-K vratil a se znackou Opel koncim.

OnMi

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 16:29
od mattonecz
Ja se ptal jestli je zase nejaky novy SW ale bylo mi receno ze to budou resit az opravi HW.

Dexos 1 v.2 uz bude brzy, to se neboj. Ja ho dostanu zadarmo v ramci te opravy.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 17:23
od OnMi
Vypada to, ze je to na dobre ceste. Olej Dexos 1 Gen 2 (kod dilu 95599877) uz se konecne objevil i s cenou v oficialnim vyhledavaci nahradnich dilu Opel: http://servis.opel.cz/otc/cenik.xhtml

Dokonce je skoro o polovinu levnejsi nez Dexos 2 (93165557)

OnMi

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 17:40
od sladas opc
Ja si spise myslim ze ti menili pisty a vse okolo jen proto ze si mysli ze to zmizi..to s tim karbonem i rikali me ze se o necem takovem vi..ale zas ty tomu autu celkem davas tak je to divne a hlavne si myslim ze i na svickach by to melo byt videt..olej muze pomoc a i dost vyresit,myslim ze by mohlo i dost vyresit zmena svicek za jiny typ..co se tyce aditiv urcite davat ikdyz to jsou vydaje navic zas to ma vliv i do budocna na cistotu motoru snizeni spotreby atd..kamos dava millerse a v pohode jezdi uz uplne bez cukani..a cenove nic hrozneho..

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 dub 2017, 18:07
od mattonecz
Vyměnit ty písty jim přikázal Opel. Za 2-3 týdny se ukáže, jak se auto bude chovat..