Stránka 25 z 61

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 17:05
od sladas opc
ale kroutak ma 245nm pri 2000-4000ot/min a to hlavne jde snad...

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 17:24
od Luckiller
nevím no, když jezdím sportovně tak nebudu jezdit přece jen do čtyřech tisíc otáček.. :D

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 17:44
od pepojoky
maximálny výkon 74kw ma 1,4 pri 6000ot/min
maximálny výkon 92kw ma 1,4 pri 5500/min

ja používam pri 4200ot/135nm 70% výkonu motora 51,8kw

vý pri 2000-3500/235nm vužívate 36% - 63% výkonu motora tj 39kw - 68kw


turbo dosiahne tieto hodnoty skôr ale už je otázne čo po prekročení 3500otáčiek ako ešte auto zrýchluje v akom čase... :) snád som to prepočítal good

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 18:36
od mia
pepojoky píše: snád som to prepočítal good
NIE!
V každom momente si vo veľkom niekedy až priepastnom odstupe oproti turbu.
Až chceš, môžem ti ten tvoj výpočet poopraviť

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 18:43
od pepojoky
mia píše:
pepojoky píše: snád som to prepočítal good
NIE!
V každom momente si vo veľkom niekedy až priepastnom odstupe oproti turbu.
Až chceš, môžem ti ten tvoj výpočet poopraviť

samozrejme že nemôžeš porovnávať Turbo s atmosférou. Ja len chcem vyvrátiť tvrdenie že hladká 1,4 ne totálne lenivá..... :roll: :roll: :roll: :roll:

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 18:53
od mia
pepojoky píše:Ja len chcem vyvrátiť tvrdenie že hladká 1,4 ne totálne lenivá..... :roll: :roll: :roll: :roll:
nie je "totálne" lenivá, ale každé predbiehanie by si mal poriadne zvážiť (pri dnešných autách), pretože tebe a ostatným účastníkom vtedy vždy ide o život! Viď nedávny prípad trojnásobného zabitia pri predbiehaní pri Čadci.
Auto s týmto motorom je ako stvorené na mestskú prevádzku a na kľudné jazdy sem tam po okreskách medzi dedinami

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 19:13
od mattonecz
co si budem povídat, i ta 1.4T 92kW by snesla aspoň těch 110kW..
natož pak 74kw bez turba

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 19:51
od Luckiller
Toz tak si s 1,4 74kw podřadí a pojede. Jinak otazka je jestli pro nektere tech 110kw najde uplatneni, kdyz je spousta lidi co s turbama jezdi tak do 3-3500 otacek.. :D a zbytek vykonu vezou do parády :D.

Obrázek

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 19:53
od Mirďa
Kdyby všechna auta byla supervýkonná, tak by se čeští řidiči pozabíjeli, protože se jich spousta neumí chovat na silnici ani s tím co mají. :?

Re: Spokojenost s Astrou

Napsal: 29 led 2017, 19:53
od Csaba
pepojoky píše:maximálny výkon 74kw ma 1,4 pri 6000ot/min
maximálny výkon 92kw ma 1,4 pri 5500/min

ja používam pri 4200ot/135nm 70% výkonu motora 51,8kw

vý pri 2000-3500/235nm vužívate 36% - 63% výkonu motora tj 39kw - 68kw


turbo dosiahne tieto hodnoty skôr ale už je otázne čo po prekročení 3500otáčiek ako ešte auto zrýchluje v akom čase... :) snád som to prepočítal good

Neviem odkiaľ berieš tieto údaje! Aby som to uviedol na správnu mieru:
135Nm@4200ot = 59.3 kW

92kW motor má dve verzie, 230Nm od 2000 do 3500 ot. so Start/Stop a 245 Nm od 2000 do 3500 ot. bez Start/Stop.

230Nm@2000ot = 48.1 kW
230Nm@3500ot = 84.2 kW

245Nm@2000ot = 51.2 kW
245Nm@3500ot = 89.7 kW

Nemôžeme urobiť paralelu medzi zrýchlením a hodnotou točivého momentu. Je to jeden totiž dôležitý medzičlánok, a to prevodovka. Rozhodujúcim údajom je ťažná sila na kolesách, a to priamo závisí od poskladania prevodových stupňov v prevodovke a stálom prevode. Atmosferický motor určite bude mať kratšie poskladané prevody ako turbomotor. Nechcem tým povedať že atmosferická 1,4 sa vyrovná 1,4T v pružnom zrýchlení.
Nesúhlasím však s názorom že auto so 100 koňovým motorom 1,4 je životu nebezpečný na cestách! Vyžaduje to samozrejme inú techniku jazdy, viac vytáčania motora ako 1,4T. Na oplátku majiteľ takého motora je ušetrený od kopy potencionálnych problémov. Mám pocit že niektorí vodiči ktorí vyrástli na TDI-čkách už si odvykli od podradenia.