Stránka 242 z 498

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 11:05
od yggdrasilsk
ja som presiel na 1.4 Turbo z 1.6 TDI a musim sa priznat mam take dieselove navyky a sem tam sa pristihnem ako robim chyby, nas motor je uplne iny potrebuje otacky, potrebuje aby sme mu nedavali pedal na podlahu hlavne v 4.5.6 stupni ak na to tie otacky nema, podradit kludne aj o dva a potom ide super a mne sa paci aj zvukovy prejav. Osobne som na spotrebe nespozoroval, že by malo vplyv pri predbiehani podradit a vytocit, naopak cital som, že pedal na podlahe na vysokom stupni odspodu zvysuje spotrebu a to aj u dieslov kde ludia podradovat nechcu vobec. Spotrebu nepokazite ale musite respektovat, že tento motor je specificky ako vacsina malých turbo motorov, nema objem pomaha si turbom, a potrebuje otacky aby nedochadzalo k LSPI a zrejme aj cukaniu. Uvidime ked bude olej a ked sa bude auto aspon aditivovat Millersom alebo dlhsie tankovat 100-kou. Poznam ludi, kt tankuju drahsie paliva uz len preto, lebo chcu aby im auto vydrzalo. Viem, ze je to o peniazoch ale ked vysoli clovek 20.000 euro za auto, volakych par eciek za aditivum alebo 100oktan je proste nic...a ze ten 100 oktan citit. Len nie hned po 100km samozrejme. Ten motor je dobry v testoch oproti konkurencii dopadol vyborne. LSPI nie je doposial vedecky vyvratitelny jav. Skumaju, riesia a snazia sa eliminovat. Tyka sa to vsetkych znaciek, kazda je v inom stadiu eliminacie vo svojich motoroch.

http://www.hyundai.sk/files/download/st ... yundai.pdf

Je to po slovensky aj v novom auto bilde SK.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 11:09
od sladas opc
Co je tohle za reseni ze si budu kurvit motor a zachazet s nim jak .....tohle proste nechapu..

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 11:14
od yggdrasilsk
cim si budes kurvit motor?

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 11:26
od Cinda
yggdrasilsk píše:ja som presiel na 1.4 Turbo z 1.6 TDI a musim sa priznat mam take dieselove navyky a sem tam sa pristihnem ako robim chyby, nas motor je uplne iny potrebuje otacky, potrebuje aby sme mu nedavali pedal na podlahu hlavne v 4.5.6 stupni ak na to tie otacky nema, podradit kludne aj o dva a potom ide super a mne sa paci aj zvukovy prejav. Osobne som na spotrebe nespozoroval, že by malo vplyv pri predbiehani podradit a vytocit, naopak cital som, že pedal na podlahe na vysokom stupni odspodu zvysuje spotrebu a to aj u dieslov kde ludia podradovat nechcu vobec. Spotrebu nepokazite ale musite respektovat, že tento motor je specificky ako vacsina malých turbo motorov, nema objem pomaha si turbom, a potrebuje otacky aby nedochadzalo k LSPI a zrejme aj cukaniu. Uvidime ked bude olej a ked sa bude auto aspon aditivovat Millersom alebo dlhsie tankovat 100-kou. Poznam ludi, kt tankuju drahsie paliva uz len preto, lebo chcu aby im auto vydrzalo. Viem, ze je to o peniazoch ale ked vysoli clovek 20.000 euro za auto, volakych par eciek za aditivum alebo 100oktan je proste nic...a ze ten 100 oktan citit. Len nie hned po 100km samozrejme. Ten motor je dobry v testoch oproti konkurencii dopadol vyborne. LSPI nie je doposial vedecky vyvratitelny jav. Skumaju, riesia a snazia sa eliminovat. Tyka sa to vsetkych znaciek, kazda je v inom stadiu eliminacie vo svojich motoroch.

http://www.hyundai.sk/files/download/st ... yundai.pdf

Je to po slovensky aj v novom auto bilde SK.
Jenomže k LSPI nedochází v nízkých otáčkách, ale naopak kolem 3000ot. Včera jsem jel z Praglu a došlo k LSPI při 140km/hod na rovině (hradecká dálnice) při předjíždění. Při velice mírném přidání plynu asi na 1/3 - 1/2.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 11:31
od Gaboom
yggdrasilsk píše:ja som presiel na 1.4 Turbo z 1.6 TDI a musim sa priznat mam take dieselove navyky a sem tam sa pristihnem ako robim chyby, nas motor je uplne iny potrebuje otacky, potrebuje aby sme mu nedavali pedal na podlahu hlavne v 4.5.6 stupni ak na to tie otacky nema, podradit kludne aj o dva a potom ide super a mne sa paci aj zvukovy prejav. Osobne som na spotrebe nespozoroval, že by malo vplyv pri predbiehani podradit a vytocit, naopak cital som, že pedal na podlahe na vysokom stupni odspodu zvysuje spotrebu a to aj u dieslov kde ludia podradovat nechcu vobec. Spotrebu nepokazite ale musite respektovat, že tento motor je specificky ako vacsina malých turbo motorov, nema objem pomaha si turbom, a potrebuje otacky aby nedochadzalo k LSPI a zrejme aj cukaniu.
Yes, přesně tak to myslím taky. Navíc je to 16-ti ventil. A ten dostává kopanec až kolem 4000ot/min. Teprve pak se chová tak jak má a jede. Turbo na tom nic nemění. Ano, zvedne výkon a krouťák v nízkých otáčkách, ale základní charakteristika 16V motoru zůstává. Vysokýma otáčkama se motoru nijak neubližuje, ba naopak. Motor se řádně vyplachuje a udržuje v dobré kondici.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 12:00
od Marek L
Mno... Cca poslední dvě stránky bych označil za velice podnětné.
Ať už astra-J nebo K (pochybuju, že bude zásadní rozdíl ve výkonech 88 a 92 kW), obě určitě radí řadit při lehkém záběru po rovince pětku někde v 75 km/h a šestku v 90 a to je podle mě zlo. Určitě by motor neměl padat do nouzáku, ale je třeba to fakt trochu točit. Ty kvalty 5 a 6 tam v nížších rychlostech podle mě nejsou vůbec na úsporu paliva. Zkuste si někdy rovinu bez zátěže na tempomat v 90km/h.
Při pětce je spotřeba nějaká, zařadíte 6-ku a spotřeba je po ustálení stejná, možná o dvě deci nižší.
To je o ničem. Motor má v tu chvíli cca 1500 ot. a při potřebě zrychlit to prostě bez podřazení nejede.
Ale beru, že vynechávky u 3700 ot. jsou taky problém a nezlehčuju to, o tom žádná...


PS: Už jsem viděl několik případů, většinou řidičů, co mají služební TDI a doma 1,4 turbo benál.
Ten zvyk nasázet tam ty kvalty co nejdřív 1,2,3,4,5 v rozmezí 1500 - 2500 ot. s plynem skoro na podlaze - no DĚS... Co tam se musí dít v tom motůrku...
To je jako, kdyby se po člověku chtělo, aby na WC vykakal za 5 sekund něco o objemu melounu. :lol:

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 12:41
od mattonecz
V K je úplně nový motor. Mně teda moc podnětné nepřijde jezdit ve 4tis. ot bez důvodu :D
90 je na 6ku stálou rychlosti úplně v pohodě.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 18:37
od sladas opc
yggdrasilsk píše:cim si budes kurvit motor?
Reagoval jsem na prispevek luckkillera..

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 19:52
od ckr
quickmoto píše:Trhání pozoruji již dlouho, ale nově si toho začala všímat i manželka (=dělá to mnohem častěji a není k tomu potřeba kick-down) a hlavně, včera jsem poprvé zaregistroval i kovové zvuky při trhání.

Stav: 19200 km

Přesně za týden jsem objednán na první servisní prohlídku k Tukas Auto Steiger - jsem zvědavý, zdali budu "první a jediný", kdo si na to u nich stěžuje. Byl jste u nich někdo s tímto problémem?
Tie kovové zvuky .... je to niečo takéto ?
https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 30 dub 2017, 19:56
od mattonecz
Přesně to.