blesk píše:
NGK su tam uz od vyroby a su aj v Jcku, TSI, EB,.... takze tymi to nebude. Napr u THP je karbonovanie sposobene konstrukciou motora. BMW si svoje motory upravilo a od nejakeho roku uz nekarbonuju. Najvykonejsi THP, ktory je v Peugeote RCZ ma tiez HW upravy proti karbonovaniu, no tie slabsie karbonuju veselo dalej. Tie upravy si uz presne nepamatam, ale vyslim, ze povodne tam bol variabilny zdvyh ventilov iba na jednej strane, potom pridali aj druhu stranu, cim sa zmenilo virenie zmesy a recyrkulacia spalin a prestali sa usadzovat nanosy na valcoch/piestoch a ventiloch.
Je tu niekto, kto jazdi 4hodiny a dlhsie trasy aspon raz a mesiac-dva? (Osobne jazdim niekedy 4-7hodinovky a na motor to ma velmi dobry vplyv najma s castou vymenou oleja). Vtedy sa olej a motor dobre prehreje a priebezne rozpusta karbon. Ten by nemusel mat problemy s trhanim.
Hlasim sa. Auto mam presne rok a jazdim trasu Praha-Bratislava minimalne 2x mesacne tam-spat, priemerne 3 cestujuci + ich batozina. Inak do prace 40km, kratke trasy su teda skor vynimka. Dokopy jazdim asi 90% dialnica, 10% mesto.
Auto: bezin 110kw, manual, najazdenych 20500km, priemerna dlhodoba spotreba 7.1l. Olej bol meneny pri 18000km.
Takujem 95oktan, z toho 90% MOL Natural 95 s aditivy (ziadne ine aditiva nepridavam) a prakticky striedam dve rovnake MOL cerpacky.
Trhnutie som za cely cas zaznamenal presne 4x, na zhruba sekundu (len take slabe kopnutie, ako ked prirychlo pustite spojku). Z toho 3x bolo plne nalozene auto a studeny motor. Prevodovy stupen 5 alebo 6, cca 2700rpm pri akceleracii na dialnici. Kovove zvuky ani raz.
Co mi vsak pride zaujimave je, ze mi auto nikdy netrhlo pri podobnej akceleracii pri tempomate. Napriklad mam nastavenych 136km/h, spomalim na par kilometrov na 80km/h (rozkopavky na D1
), po par kilometroch kliknem packu hore, aby sa rychlost vratila na 136km/h (zaradenu mam stale 5). Auto zacne akcelerovat pocitovo rovnako prudko ako pri stlaceni pedalu na podlahu, no bez trhania.
Je teda mozne, ze sa jedna o podobne softwarove obmedzenie ako aj pri automatickej prevodovke? Samozrejme nie som odbornik, berte to len ako spekulaciu a podnet na diskusiu (aby sa to tu furt neopakovalo
). A mozno som mal len stastie a vyvratite mi to hned viaceri.
Inak nam chlapi drzim palce, aby sa podarilo problem vyriesit. A ked nie, tak aspon nech sa zlepsi pristup Oplu a zacnu sa chovat ako slusna a seriozna firma.