Re: Spokojenost s Astrou
Napsal: 30 led 2017, 18:15
No tie údaje som si vyrátal s porovnaním kedy motor dosahuje maximálny výkon tz. nemôžeš pri 3500ot mať maximálny výkom ked ti v papieroch píše že maximálny výkon dosahuješ pri 5000 -5600 otáčkach...či???Csaba píše:pepojoky píše:maximálny výkon 74kw ma 1,4 pri 6000ot/min
maximálny výkon 92kw ma 1,4 pri 5500/min
ja používam pri 4200ot/135nm 70% výkonu motora 51,8kw
vý pri 2000-3500/235nm vužívate 36% - 63% výkonu motora tj 39kw - 68kw
turbo dosiahne tieto hodnoty skôr ale už je otázne čo po prekročení 3500otáčiek ako ešte auto zrýchluje v akom čase... snád som to prepočítal good
Neviem odkiaľ berieš tieto údaje! Aby som to uviedol na správnu mieru:
135Nm@4200ot = 59.3 kW
92kW motor má dve verzie, 230Nm od 2000 do 3500 ot. so Start/Stop a 245 Nm od 2000 do 3500 ot. bez Start/Stop.
230Nm@2000ot = 48.1 kW
230Nm@3500ot = 84.2 kW
245Nm@2000ot = 51.2 kW
245Nm@3500ot = 89.7 kW
Nemôžeme urobiť paralelu medzi zrýchlením a hodnotou točivého momentu. Je to jeden totiž dôležitý medzičlánok, a to prevodovka. Rozhodujúcim údajom je ťažná sila na kolesách, a to priamo závisí od poskladania prevodových stupňov v prevodovke a stálom prevode. Atmosferický motor určite bude mať kratšie poskladané prevody ako turbomotor. Nechcem tým povedať že atmosferická 1,4 sa vyrovná 1,4T v pružnom zrýchlení.
Nesúhlasím však s názorom že auto so 100 koňovým motorom 1,4 je životu nebezpečný na cestách! Vyžaduje to samozrejme inú techniku jazdy, viac vytáčania motora ako 1,4T. Na oplátku majiteľ takého motora je ušetrený od kopy potencionálnych problémov. Mám pocit že niektorí vodiči ktorí vyrástli na TDI-čkách už si odvykli od podradenia.