sladas opc píše:https://www.oronite.com/products/lspi.asp
taky zajimavy clanek o LSPI a vlivu oleje..
Jak naznačuje název, nastane, když motory pracují při nízkých rychlostech a vysokém zatížení.
LSPI může generovat zvukový klepací hluk, který je pro řidiče znatelný.
K vysvětlení mechanismu LSPI existuje několik teorií. Jedna teorie je soustředěna na olejové kapičky, které vstupují do spalovací komory ze štěrbiny mezi stěnou pístu a válce. V tomto mechanismu se olejové kapičky mísí s palivem a auto-zapalují. Druhá teorie se zaměřuje na sedimenty jako zdroj zapálení pro LSPI. Důkazy byly pro oba mechanismy prokázány a nejsou nutně vzájemně vylučující.
Chevron Oronite provádí rozsáhlý výzkum v této oblasti, aby pomohl rozvíjet porozumění LSPI, zejména pokud jde o vliv mazivových přísad. Z těchto studií se začínají objevovat řešení, která pomáhají zmírnit účinky LSPI.