Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 16 říj 2016, 23:14
Jediný web který potřebujete pokud máte Opel
https://www.opel-forum.cz:443/
to kenotek:
Pěkný popis.OnMi píše:Ahoj,
tak bohužel i já se přidávám. S naší Astrou-K 1.4T 92kW jsem jezdil pouze první tři tisíce km jako ‘základní’ záběh, takže jsem ji nakládal postupně. Pak jsem ji předal manželce, která s ní teď jezdí do práce. Dnes ale chtěla, abych zajel nakoupit a cestou ji natankoval a tak jsem vyrazil.
Uprostřed obce, kterou jsem projížděl, jsem dojel pomalu jedoucí auto. Jel jsem za ním až na rovinku za obcí, kde se dá dobře předjíždět a tam naplno přidal, protože v dálce už jsem viděl světla z proti. No a přesně na úrovni předjížděného auta, se stalo to, o čem se tu vede debata. Totální ztráta výkonu na cca 0,5-1 sekundu s kovovými zvuky z oblasti motoru. Naštěstí se to trochu probralo a předjíždění jsem dokončil, ale být to krizová situace, tak nevím jak by to dopadlo.
A protože byl malý provoz, zkusil jsem stejnou situaci na prázdné silnici 3x zopakovat a vždy se ti to podařilo.
Výchozí podmínky:
1. Teplota motoru 90° C
2. Okolní teplota 11° C, sucho
3. Benzín standardní N95, méně jak ¼ nádrže
4. Pouze řidič, bez nákladu
5. Rovina
6. 4. převodový stupeň
Postup testu:
1. 2000 otáček/min., konstantní rychlost, nízké zatížení motoru – jízda 10 sec.
2. Plné zatížení motoru – zvyšování otáček do cca 2,6-2,7tis.
3. Ztráta výkonu 0,5-1 sekundu, kovové zvuky z prostoru motoru
4. Dosažení 4000 otáček/min.
5. Nulové zatížení motoru až na 2000 otáček/min.
Na více opakování po cestě tam nebyla nálada, čas a chuť.
Cestou zpět jsem už s naloženým a natankovaným autem zkusil test zopakovat, ale nic. Vlivem vyšší hmotnosti už motor nešel tak rychle do otáček a plynule překonal kritické otáčky mezi 2-3tis. Zkusil jsem pak naposledy před dojezdem domů zopakovat test na mírném klesání a bingo. Opět v okamžiku, kdy šel motor v plném tahu rychle do otáček to někde kolem 2,7tis. opět cuklo.
Moje teorie (bez záruky):
Osobně si myslím, že má motor problém s modulem zapalování, který je slabý a při plné výkonu není schopen zapálit velké množství přímo vstříknutého paliva a na chvíli dojde k ‘zalití’ svíčky. Nespálené uhlovodíky ihned detekuje první lambda, provede korekci, sníží dodávku paliva a motor se tak po velmi krátké době probere. Už v průběhu záběhu (0-3000km) se mi především u studeného motoru stávalo, že při zrychlování auto v oblasti 2-3tis. ot. na chvíli ztratilo tah, ale bez klepnutí. Hodně mi to připomnělo starou studenou Š120GLS se sytičem, kde k ulití docházelo často, protože přes obtokovou klapku sytiče tam benzin tekl jako do kanálu. Ale u žádného auta se vstřikováním a ECU se mi toto nikdy nestalo.
Pokud to není modul zapalování, tak si myslím, že to bude spíše hardwarový problém. Pokud by se jednalo pouze o přehrání nové aktualizace SW ECU tak věřím, že by už za ten rok jistě byla k dispozici.
A to klepnutí při vynechání motoru je podle mne dvouhmotý setrvační, který nepobere tak rychlou změnu tahu +/- a klepne si o doraz.
(konec spekulace)
Tak jako tak zítra zavolám do servisu a objednám se na testovací jízdu s technikem. Jak už vím, s technikem to bude potřeba zkusit trochu po kopečku dolů, aby to šlo rychle do otáček. Poznámky typu to je benzinem, není to zajeté apod. neakceptuji. Předchozí Astra G X16XEL jezdila na stejný std. benzin N95 od stejné benzinky celý život (a stále ještě žije – syn sestřenice s ní dojel až do Anglie a jezdí tam s ní na nákupy). Vím, je to kompletně jiný typ motoru, ale pokud je předepsán výrobcem N95 a ten všechny parametry splňuje, tak to je problém na straně auta.
Bohužel se naplnila moje obava, že jsem porušil svoje pravidlo: „Je lepší koupit starší model z posledního roku výroby než nový model v prvním roce výroby.“
Ještě že nám zbývá stará dobrá VeCe. Jinak bych skoro začal litovat prodeje Astry G.
OnMi
Netvrdím, že to nedělá i v jiných jízdních režimech. Ona příprava směsi pro GDI/SIDI je totiž často v rozdílná v různých jízdních režimech. Přečíst se toho dá na internetu mnoho. Jen jsem chtěl popsat, za jakých podmínek jsem byl schopen problém nasimulovat. Možná to ostatním pomůže (možná ne). Je to však dobrý výchozí bod pro jednání se servisem. Přeci jenom live ukázka problému servisnímu technikovi se zápisem do servisního protokolu bude něco znamenat při případné další reklamaci (třeba uvolněného setrvačníku nebo nedej bože prasklé kliky). Ty kovové zvuky při ztrátě výkonu nevěstí nic dobrého. A každý takový torzní kmit ničemu na životnosti jistě nepřidá.mattonecz píše: ...
Jinak mě to teda dělá i do kopce a i naložený, když ty otáčky nijak neletí. Ale to se nevylučuje s tvojí teorií.
Na UK fóru jedne člověk pozoruje bílý dým z výfuku, když se to děje - to je tedy to nespálené palivo asi?