GTS je výbavová verze a ta s sebou měla spojené určité prvky (koncovky výfuku, sportovní přední a zadní nárazník, prahy v barvě, sportovní snížený podvozek, sport řízení, lišta na víku kufru, třípříčkový volant, sportovní sedadla, upravené budíky, vypínatelné ESP, atd). Když se jukneš na ceníky na opel-infos.de vždy je v ceníku uvedeno, že výbava:
"GTS" pro 5-dvéřovou karoserii
"Sport" pro Caravan
má sportovní podvozek snížený o 20mm.
Dle ceníků, a co jsem i tak sledoval auta v inzerátech, je verze GTS/Sport naposledy vyráběna v modelovém roce 2007 (na opelinfos uvádí ukončení výroby 6/2007), následně je k dispozici již jen OPC, popřípadě možnost příplatku za sportovní paket, s 20mm snížením. Dále bylo snížení dodáno jak jsem již psal při objednání větších kol. Tedy auta s 18" a 19" disky. Nikde není u GTS uváděno, že sportovní snížený podvozek je za příplatek. Samozřejmě je možnost jistých odlišností na různých trzích, zde čerpám z ceníků z Německa, nicméně si nemyslím, že trhy v CZ a SK by byly pro Opel tak stěžejní co do absolutního počtu prodejů Vectry, nebo celkového podílu na trhu, že by se speciálně pro tyto trhy vytvářely nějaké zásadní úpravy výbav.
Další možností jak lze jednoduše zjistit zda má vozidlo sportovní podvozek je výpis výbavy na základě WIN, kde by měl být uveden kód:
"XJ2 - nižší sportovní podvozek"
Od poloviny modelového roku 2004 se zároveň uváděl sportovní podvozek na štítku s WIN na B sloupku u spolujezdce, kde by mělo být písmeno:
"S"
Třetí možnost - těhlice, kde jsou specifické znaky:
dvě "vlnky" mezi rejdovým čepem a čepem řízení. To je těhlice pro řízení na Vectru se sportovním podvozkem.
Ondrej: auto jsi kupoval nové/první majitel? Co má auto dále za výbavu? sportovní sedačky, koncovka/ky - vyditelné/schované. GTS mohly nalepit zcela nesystémově v továrně, nebo třeba po "zaškrtnutí" neuvádět označení motoru. V neposlední řadě lze "GTS" samozřejmě dokoupit a nalepit, jedná se o investici v hodnotě pár stokorun/desítek eur. Napiš do SZ WIN a můžem jednoznačně určit.
Každopádně
lumyr má auto z počátku výroby, rok 2003, tam prostě GTS mělo své specifické znaky (viz výše), snížený podvozek byl jedním z nich. Rozhodně nevěřím, že by se v továrně montovala auta, kde se na zadek dal snížený podvozek a na předek nesnížený. I třeba u podvozku s udržováním stálé výšky, je uzpůsoben celý podvozek, byť tlumiče s udržením konstantní výšky jsou pouze na zadní nápravě. Ta auta prostě musí mít podvozek s určitou charakteristikou, vyladěný na obou nápravách, a ne že každá náprava bude jiná, předek plavný komfortní, více nedotáčivý a zadek snížený tvrdý, odskakující. Prostě blbost.
Další věc je tvrzení, že do pružin nikdo za 10-11 let nezasahoval. Já měl auto z Německa, sedm let starý a předky obě prasklé ve spodním půlzávitu (Tato závada nebyla viditelná, přišlo se na ní až při výměně horních uložení, takže se s ní mohlo již třeba rok dva jezdit). Takže pokud nemá lumyr auto od toho roku 2003 jako první majitel (popřípadě, první majitel není známý/rodina, ale ani na to nelze tak úplně spoléhat), je klidně možné, že už tam měl pružiny druhé. Ty mohly být vybrány špatně (před čtyřmi lety byl výběr rozhodně zásadně menší než dnes), On už pak jen opakuje chybu někoho před ním, když dává pružinu dle přeměření původních. Zároveň psal, že na původních pružinách není žádné označení, takže ani nelze říci zda jsou originál GM/Opel.
Samozřejmě se dělal i sport nesnížený (XJ1 - podvozek, sport), ale počítám že pro úplně jiné trhy - východ, Rusko, země mimo EU, se špatnými cestami, kde se určitě i více uplatňovaly pakety pro špatné cesty. Dále různé policejní úpravy, atd, atd. Zajímalo by mne zda bychom, třeba v CZ a SK vůbec nějakou Vectru s paketem pro špatné cesty nalezly.
Další chyba, o které píšeš je rozlišování označení GTS, jako karoserie. To platilo především v prvních letech výroby. Tam byla pětidveřová karoserie exkluzivně pouze pro GTS. Následně cca od MY 2005 (podzim 2004) se začala postupně pětidvéřová karoserie nabízet i v ostatních běžných výbavových stupních.
Ano u sedanu a Caravanu to platí. Opět z německých ceníků:
Caravan: verze Sport/OPC nebo s 18" a 19" disky - standardně snížený podvozek.
Sedan: verze sport se nenabízela. Ten tak mohl dostat snížení pouze ve spojení s 18" a 19" disky.
+ tedy pro úplnost:
Pětidveřová se snížením: buď verze GTS/OPC, popřípadě příplatek za sport paket (MY2008), nebo větší disky.