Stránka 4 z 5

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 25 úno 2016, 10:18
od Cinda
Jerry92 píše:Ahojte, tiez som cakatel na novu Opel Astru K 1.4 turbo 92kw 6MT vybava innovation + par doplnkov objednaval som 10.2.2016 priblizne a predajca na zmluvu dal dodanie 10.6.2016 ale povedal ze to bude aj skor.

Chcem sa spytat kto mate novu astru ako ste riesili system TPMS systém monitorovania tlaku v pneumatikách. Rozmyslam ci si kupim na zimu sadu 16" pneu ale davat za jedno cidlo 50 eur je dost vela a zase prehadzovat na jednej sade letne a zimne tiez nieje vyhra, nici sa aj guma aj disk plus to stoji nejake peniaze ... za dalsie sa na to vykaslat a v zime jazdit bez tych cidiel ale je to porusenie cestneho zakona tak neviem...

Dakujem za rady
Já jsem to vyřešil tak, že jsem koupil komplety (alu disky, TMPS čidla a gumy). K tomu jsem si koupil takovou krabičku za pár drobnejch v číně na naučení čidel a jsem v pohodě. Přehazuji tudíž celá kola. Poněkud horší je to s výběrem alu disků. Nedá se koupit kolo, které je již zapsané do TP. Musíš projít "kolečkem úředního šimla" a zapsat nová kola do TP. Jde o parametr ET. V techničáku je zapsáno ET 41 a dostupná kola jsou ET 39.

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 25 úno 2016, 11:32
od gogin
Na co "krabičku"? Jedenkrát čidla naučíš a pak je to OK, ne? Aspoň u Nissanu jsem taky prohazoval 2 sady kol s TPMS a vždy se načetly...

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 25 úno 2016, 11:34
od gogin
modern: Objednaná byla před vánoci, ale vím že dealer to do systému zadával až zkraje ledna. Čekací lhůty nejsou tak dlouhé...

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 25 úno 2016, 13:16
od Cinda
gogin píše:Na co "krabičku"? Jedenkrát čidla naučíš a pak je to OK, ne? Aspoň u Nissanu jsem taky prohazoval 2 sady kol s TPMS a vždy se načetly...
Bohužel, u OPLA je to jinak než u Nissanu. OPEL si pamatuje pouze jednu sadu. Takže po výměně kol, musíš učit znovu. A také, co rotace kol? ;)
Mám dobrou zkušenost s touto "Krabičkou"
http://www.aliexpress.com/item/New-Arri ... 00540952b1

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 25 úno 2016, 22:55
od mmartin716
tiez som mal dilemu so zimnymi pneu, ked som spocital cenu senzorov, disku a pneu tak som sa dostal na sumu okolo 800-900e (4x70eur senzory, 4x plechace alebo elektrony 200-300eur plus nejake normalne pneu) a aj ked budes mat 2 sady cize letne a zimne stale musis nastivit pneuservis aby naparoval senzory s RJ. Alebo teda kupit nejaku cinsku krabicku z aliexpresu za 80eur a dufat ze si to budes vediet sam naparovat.
ja som zvolil alternativu 2, a teda kupil som len zimne gumy na dodane oplove elektrony 17tky, vyslo ma to 400eur, a za tych zvysnych 400-500 eur mozem chodit 10 rokov na jar a jesen do pneuservisu davat prezuvat pneu a mat to hotove bez spinavych ruk a roboty.
Gumy aj tak pri beznom najazde okolo 20k rocne neznicis, zivotnost maju tak 4-5 rokov a potom povacsinou stvrdnu. a tych par prehodeni v servise by im nemalo nejako uskodit.
Disky tiez asi skorej znicis o obrubnik v meste pri parkovani nez pri odbornom prezuvani.
a ked ti odidu baterky v jeden rok na letnej aj zimnej sade tak dovi dopo :)

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 26 úno 2016, 07:05
od Jerry92
Tak po precitani a zratani nakladov to tiez tak spravim, budem prezuvat na 17 disk letne aj zimne pneu. Tie cidla su uplna hlupost .... zase niekto potrebuje zarobit

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 26 úno 2016, 13:14
od gogin
Ano,... já to budu dělat úplně stejně. Jedny disky (plech) a přezouvat. I s tím jak brzy vyměnuji auta se mi 2 sady neoplatí... :? U Nissanu je to jednodušší, i přehoz kol, není problém, prostě to v setupu auta vyresetuji a on si to ze spárovaných čidel načetl znovu...

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 26 úno 2016, 14:46
od vojta
nevím jak u astry ale u insignie se vše naučí samo, nemusí se nic učit ani resetovat, prostě se jen přehodí sada kol na autě a palubní počítač se s tim za pár km srovná, ale tam jsou přijímače prej u každýho kola...a tak by to měli dělat a bylo by to fajn a ještě kdyby čidla byly tak max za 500 což taky jednou přijde...

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 26 úno 2016, 14:56
od Sunman
už sme to tu diskutovali. A ono je to takto:
1/ originál ventilky aj opel má uložené 2 sady.
takže kto použije originál ventilky môže prehadzovať sady diskov a kolesá medzi sebou ako chce a netreba nič nikde robiť. Auto si to samo načíta a zobrazuje správne.
Predné/zadné prehadzujem pravidelne tak aby sa menila vždy celá sada pneu.

2/ pokiaľ si kúpite ventilky napr. v Mikone alebo inom pneuservise, namontujú vám lepšie (= lacnejšie) ventilky. Čínskou krabičkou naklonujú na pôvodnú konfiguráciu ich ventilky. Potom keď vrátite nazad originál pneu toto funguje OK, ale pri namontovaní druhej sady sú tieto ventilky opäť hluché a je potrebné ich aktivovať krabičkou.

toť moja osobná skúsenosť z posledných dvoch rokov.

Re: Opel Astra K 1,4 turbo

Napsal: 26 úno 2016, 20:40
od vojta
a o kolik jsou ty neorigo levnejsi ze to za ty problemy stoji, origo mam za 1500