Stránka 4 z 6
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 13 srp 2016, 12:11
od mist29
Zdravim,ano ventilator po vypnuti motoru jede pokud jedu delší trasu zhruba nad 10 km.Kratší vzdálenost zřejmě nestačí motor zahřát na provozni teplotu,což souvisi s vyší spotřebou jak jsem psal.
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 13 srp 2016, 16:17
od Mirďa
Dík, tak to se mi ulevilo, nebyl jsem si jistý, jestli to dělalo od začátku, jinak to šlape jak hodinky, ten motor je úplně na svůj výkon v pohodě
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 15 srp 2016, 23:42
od mist29
No ještě doplním k dochlazováni motoru ventylatorem po zastavení,nemyslím že za normálnich podmínek když motor moc netrapim je to normalni.Každopadně to budu dotazovat v servisu pokud se to nezmění za chladnějšího počasí.Jezdim od konce května.Podotykam,že zatím jsem jezdil jen auty s motory konkurenčnich značek.Pokud mate někdo podobne zkušenosti a poznatky napište.
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 16 srp 2016, 13:41
od norinco
Tak nad tímto jsem se nikdy nepozastavoval. Myslím, že je to zcela normální, že po vypnutí motoru ještě chvilku dochlazuje ventilátor. Schválně se na to zaměřím, jak často to probíhá.
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 16 srp 2016, 15:01
od Colommbo
Normální je to tehdy, jestliže z důvodu zahřátí motoru/chladící kapaliny na vyšší teplotu při jízdě ventilátor za účelem jejího snížení sepne a v této situaci je vypnut motor. V takovém případě se ventilátor ještě točí a dochlazuje (některé motory jsou k tomu ještě vybaveny jedním či více pomocnými elektrickými čerpadly kapaliny zajišťujícími její cirkulaci, neb vodní pumpa už neběží.) Točí-li/"dochlazuje-li" ventilátor chladiče po každém vypnutí motoru, jsou vpodstatě čtyři možnosti:
1. s ohledem na jízdní podmínky dochází vždy ke zvýšení teploty natolik, že ventilátor spíná...
2. je to tak SW nastaveno (ale pak mi není jasný důvod)...
3. v oblasti spínače ventilátoru dojde po vypnutí motoru ke skokovému nárůstu teploty kapaliny (což může být konstrukční či jinou chybou)...
4. je chyba někde jinde...
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 16 srp 2016, 16:56
od Mirďa
Zatím to dochlazování neřeším, počkám na nižší teploty a pak dotaz servisu,
Je divné, že někdy ventilátor běží i po ujetí třeba dvou km, kdy se ručička teploměru ještě ani nepohne a není to ani zahřáté. Asi to dochlazuje katalyzátor
Ale ne pokaždé. Pak jedině zkusit zahřát na místě kdy to sepne
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 16 srp 2016, 17:05
od Colommbo
Mirďa píše:...někdy ventilátor běží i po ujetí třeba dvou km, kdy se ručička teploměru ještě ani nepohne a není to ani zahřáté...
Tohle mi přijde už opravdu hodně kontraproduktivní a myslím, že to normální není...
Velmi mě zajímá, co na to servis/dealer...
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 16 srp 2016, 17:43
od mattonecz
mám 1.4T a dealer tvrdil, že by si to mělo umět dochladit turbo. moc tomu nevěřím, dělám to sám
jinak párkrát mi větrák zůstal běžet, ale to bylo v chorvatsku, kde je trochu tepleji
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 22 srp 2016, 19:02
od Mirďa
Tak dnes jsem navštívil servis ohledně chlazení motoru, proběhla diagnostika a bylo mi sděleno že je vše bez závad. Prý je tam několik čidel a je to dané softwérem jednotky a ničemu to nevadí. Tento jev již měli řešit i u jiných nových oplů, Mokka i Meriva, posílali dotaz i výrobci a je to prý tak nastaveno v jednotce a nedá se s tím nic dělat. Moc jsem to nepochopil,ale alespoň pro klid v duši. Jinak to žádný problém nedělá.
Re: motor 1.4-74kw stop/start
Napsal: 22 srp 2016, 19:22
od Colommbo
Jsem ještě ze staré školy, takže sepnutý ventilátor u chladiče považuju za signál potřeby chlazení, tedy aktuální snížení teploty chladící kapaliny. Proto mi jeho uvedení v činnost v době, kdy motor ještě není vůbec ohřátý ani na provozní teplotu, přijde jaksi mimo mísu. Ale nejsem hrnčíř...