Re: Rozšířená záruka: pro a proti
Napsal: 05 dub 2017, 12:10
Tady je dobová zpráva:
http://auto-mania.cz/opel-nabizi-rozsir ... -az-5-let/
Tak ony také platí určité právní formy a výklady. Pokud není někde něco výslovně napsáno a zákazníka s tím písemně neseznámili, nemají se na co odvolat a musí plnit. Proti "šmejdům" české právo celkem spotřebitele chrání.
Základní záruka: Motor, převodovka a rozvodovka.
Rozšířená záruka: na všechny zásadní komponenty vozu, tedy především na palivový a chladicí systém, brzdy, pohonné hřídele, řízení, bezpečnostní systém airbagů a pásů, klimatizaci, elektrická zařízení a zařízení na odvod plynů
Rozšířená záruka kryje to co standardní dvouletá. Ale ne to co se amortizuje, tedy opotřebovává. Kdo má auto bez Matrixů, si za záruku připlácet ani nemusí. Tomu se to nevyplatí. Jinak Motor = písty, ojnice, blok, hlava - kryje záruka (to je nedílná část a podstata motoru). Nejsou v tom ale vstřikovače (palivový systém) a další elektronické udělátka.
Na druhou stranu je zde čest výrobce a věc kdy někdo něco prodá s výrobní vadou - pak na vadě, které vznikla po záruce, by měl se zákazníkem spolupracovat. Velké automobilky jako VW to dělají a mají pro to i rezervní fondy. Další aspektem je nákup na IČO kdy zákazník přichází o část ochrany, která je určena spotřebitelům.
Uvidíme jak se bude Opel pod vedením Francouzů stavět k zásadním problémům.
http://auto-mania.cz/opel-nabizi-rozsir ... -az-5-let/
Tak ony také platí určité právní formy a výklady. Pokud není někde něco výslovně napsáno a zákazníka s tím písemně neseznámili, nemají se na co odvolat a musí plnit. Proti "šmejdům" české právo celkem spotřebitele chrání.
Základní záruka: Motor, převodovka a rozvodovka.
Rozšířená záruka: na všechny zásadní komponenty vozu, tedy především na palivový a chladicí systém, brzdy, pohonné hřídele, řízení, bezpečnostní systém airbagů a pásů, klimatizaci, elektrická zařízení a zařízení na odvod plynů
Rozšířená záruka kryje to co standardní dvouletá. Ale ne to co se amortizuje, tedy opotřebovává. Kdo má auto bez Matrixů, si za záruku připlácet ani nemusí. Tomu se to nevyplatí. Jinak Motor = písty, ojnice, blok, hlava - kryje záruka (to je nedílná část a podstata motoru). Nejsou v tom ale vstřikovače (palivový systém) a další elektronické udělátka.
Na druhou stranu je zde čest výrobce a věc kdy někdo něco prodá s výrobní vadou - pak na vadě, které vznikla po záruce, by měl se zákazníkem spolupracovat. Velké automobilky jako VW to dělají a mají pro to i rezervní fondy. Další aspektem je nákup na IČO kdy zákazník přichází o část ochrany, která je určena spotřebitelům.
Uvidíme jak se bude Opel pod vedením Francouzů stavět k zásadním problémům.