Re: ANKETA - motorizace do Astry K
Napsal: 31 pro 2017, 17:06
Je to atmosféra, tak se k tomu taky tak musí přistupovat. Už dávno nejsem letec a nepředjíždím na krev a za každou cenu, jak dnes spousta řidičů předvádí. Tak si na tu svou příležitost chvíli počkám, no a co.
Co se týče samotnýho výkonu... Jasně není to letadlo, který z volnoběhu trhá krční svaly a při vyšších otáčkách deformuje orgány o sedačku. Ale rozhodně to není líná koza, kterou musíte 3km přemlouvat, aby se rozjela. Pokud potřebuju zmizet z křižovatky, nebo se nasoukat do mezery mezi autama, tak to zvládá na pohodu. Stejně tak nemám problém, když se táhnu někde za někým. Podřadím za 3 a poď! V 5 tis/ot tahá velice pěkně a ochotně. Je to atmosféra, která se musí roztočit, aby jela. S tím se prostě musí počítat. Teprve od 4 tis/ot začíná ta pravá sranda. Oproti starším 1,4i je tahle pěkně dynamická. Osobně nemám s dynamikou motoru nejmenší problém.
Každej z řidičů je prostě jinej. Někomu těch 74kW stačit bude, někomu nebude stačit ani 200kW. To už je věcí každýho z nás. Někteří se chlubí 180 koňama pod kapotou. Fajn, ale jak jezdí? Pochlubí se i tím, že s turbo benzínem jezdí do max 3,5 tis/ot, protože pak to moc žere, nebo že nechce výtáčet motor? Že vlastně v 98% potřebuje pro svou jízdu jen 1/3 výkonu? Ale stejně si tu motorizaci koupil, protože výkon.
Za sebe bych ten motor nezatracoval. Není to sice mašina na každodenní tahání vozíku za autem, ale občasně to jistě zvládne taky.
Ten motor má pořád co nabídnout. Absence turba znamená míň elektroniky, nepřímý vstřik, menší náchylnost na kvalitu paliva a menší spotřebu paliva. Celkově je ten motor víc blbuvzdornej. Kolik lidí třeba ví, že se turbo musí nechat dochladit...
Tohle se nedá moc dobře vysvětlit. Je lepší si to zkusit a zhodnotit sám. Co stačí mně, nemusí jinýmu.
Co se týče samotnýho výkonu... Jasně není to letadlo, který z volnoběhu trhá krční svaly a při vyšších otáčkách deformuje orgány o sedačku. Ale rozhodně to není líná koza, kterou musíte 3km přemlouvat, aby se rozjela. Pokud potřebuju zmizet z křižovatky, nebo se nasoukat do mezery mezi autama, tak to zvládá na pohodu. Stejně tak nemám problém, když se táhnu někde za někým. Podřadím za 3 a poď! V 5 tis/ot tahá velice pěkně a ochotně. Je to atmosféra, která se musí roztočit, aby jela. S tím se prostě musí počítat. Teprve od 4 tis/ot začíná ta pravá sranda. Oproti starším 1,4i je tahle pěkně dynamická. Osobně nemám s dynamikou motoru nejmenší problém.
Každej z řidičů je prostě jinej. Někomu těch 74kW stačit bude, někomu nebude stačit ani 200kW. To už je věcí každýho z nás. Někteří se chlubí 180 koňama pod kapotou. Fajn, ale jak jezdí? Pochlubí se i tím, že s turbo benzínem jezdí do max 3,5 tis/ot, protože pak to moc žere, nebo že nechce výtáčet motor? Že vlastně v 98% potřebuje pro svou jízdu jen 1/3 výkonu? Ale stejně si tu motorizaci koupil, protože výkon.
Za sebe bych ten motor nezatracoval. Není to sice mašina na každodenní tahání vozíku za autem, ale občasně to jistě zvládne taky.
Ten motor má pořád co nabídnout. Absence turba znamená míň elektroniky, nepřímý vstřik, menší náchylnost na kvalitu paliva a menší spotřebu paliva. Celkově je ten motor víc blbuvzdornej. Kolik lidí třeba ví, že se turbo musí nechat dochladit...
Tohle se nedá moc dobře vysvětlit. Je lepší si to zkusit a zhodnotit sám. Co stačí mně, nemusí jinýmu.