Stránka 4 z 17

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 02 pro 2010, 17:02
od Marinaaaa
Jeste sem dam jeden dotaz kdyz uz..ptal jsem se a je to tak ze kdyz uz mam predehrivac v aute, mel by byt pripraven konektor na pripojeni a nasledne nastavovani staru atd bude fungovat pres displej v aute?! Nekde mi rikali ze se musi dodelat hodiny..ale kam bych je dal a jak by se mi to libilo..no jinak dalkovy ovladani je samo nejlepsi to bez komentare, akorat ta cena :?

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 02 pro 2010, 21:23
od megabeda
@ Marinaaaa
Ahoj, nějak postupně - to že běží přihřívač, kromě akustické kulisy nezjistíš. Já mám spolehlivou metodu a to tu, že když je přihřívač (agregát) v provozu, cvaká podávací čerpadlo které je pod autem v pravé zadní části, tedy jakoby pod pravými zadními dveřmi (za spolujezdcem) když skloníš hlavu musíš ho slyšet.
Teď k předělání přihřívače na nezávislé topení. Cena té sady je záměrně astronomická, jde o rozšíření na komfortní systém, který mají vozy vyšší třídy a tomu odpovídá i cena, ovšem neodpovídá tomu co skutečně dostaneš. Jde všeho všudy o pár věcí protože to podstatné už v autě máš. Co já vím tak v sadě je to hlavní - čerpadlo chladící kapaliny - to je rozdíl mezi přihřívačem a nez. topením - přihřívač ho nemá. Dále tam najdeš, kabel k připojení čerpadla, držák čerpadla, a hliníkový (řekměme) mezikus s výřezem pro kabel - musí se vyměnit na agregátu, pár sponek a to je vše. - Za 13.000 docela dost:-)
Řidící jednotka se dle mě měnit nemusí - přihřívač je ovládán přes CAN-BUS. Hodiny, pokud máš automatickou klimatizaci ECC se také dodělávat nemusí - vše se ovládá pohodlně přes displej. Viz obrázek:

Obrázek

Dálkové ovládání lze použít jakékoli od Eberspacheru (třeba easy start) nebo od Webasta (T100) Připojení je jednoduché.

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 03 pro 2010, 12:15
od Marinaaaa
No jo, je to tak, kdyz jsem kupoval, vybiral auto, cetl jsem hodne recenze a samo ta tvoje a Lubaana me pomohli dosttecne k vyberu, za coz dodatecne dik ;) . A je fakt ze ses proste machr na prace znalosti atd..to no comment 8-) !
Ale ted k veci..tim chci rict ze rada od tebe ma opravdu vahu..a ja si porad rikal co to cvaka pod tim autem?! Nejdriv jsem si vsiml kdyz jsem nekam prijel a vylezl ven, rikam si ze by vejfuk jak dilatuje, ale to by pri studenejch startech bylo divny..a ono podavaci cerpadlo. Aspon me ten zvuk uz nebude znervoznovat :D !
Do seznamu dilu jsem koukal a rikal si ze to za tech par dilu je palka..popravde receno nejsem zadny kutil a bojim se toho stourat se ve vecech ktery neznam, resp. abych neudelal vetsi skodu nez uzitek..proto se snazim pri nejake praci na aute vnutit pod ruce mechanikovi at neco vim a umim sam...proste se ucit a ucit..ale potesil jsi me ze s tim dodelanim to nebude asi takova hruza-pro sikovne-, vodni cerpadlo a hlavne hodiny na displeji pac mam automatickou klimu. Dik za uvedeni do obrazu..jdu zkoumat nemecky navod na rozsireni co jsi sem vlozil.

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 05 pro 2010, 10:34
od megabeda
Malý test

Při součastných teplotách hluboko pod bodem mrazu jsem udělal včera menší pozorování.
Podmínkou testu byl samozřejmě funkční termostat, otevírá mi při 86°C

Ráno poctivých -16°C při normální jízdě do 90km/h teplota na klimatizaci nastavena na 22°C.
Sledoval jsem v testmenu teplotu, od začátku běžel přihřívač, po překonání 80°C hranice (moment vypnutí přihřívače) teplota vylezla ještě o 3°C na 83°C potom začala padat až na 78°C kdy se opět zapnul přihřívač a "dotopil" na 83°C

Odpoledne teplota -8°C jinak stejné podmímky, přihřívač vypnul na 80°C a teplota dále rostla až na 85°C kde se držela, dále neklesala.

Závěr - Při nižších teplotách pod bodem mrazu řekl bych cca -12° a více, diesel (1.9CDTI) není schopen dávat tolik odpadního tepla aby se udržela provozní teplota motoru (tedy v rozmezí 80-90°C) a motor díky vytápění interiéru prochladá. Je to dáno zcela jistě i větším vnitřním prostorem (verze caravan),které je nutno vytápět, u sedanu a GTS bude tato hranice dále. Také proto se do vozů pro severský trh, ale i do Rakouska (Alpský region) přihřívač dodává v základní výbavě. U nás naštěstí tak kruté zimy z dlouhodobého hlediska nejsou, ale těchto pár mrazivých dní tuto skutečnost potvrzuje.

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 05 pro 2010, 10:45
od Lazak
Zeptám se možná trochu blbě, nemám bufíka, ale mám digi klimu. Mám taky ten přihřívač a co to vlastně je? Mám VeC 2.2DTI 10/2003.

Lazak

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 05 pro 2010, 12:58
od megabeda
Zjednodušeně řečeno ,přihřívač je bufík bez svého čepadla chladící kapaliny u VC je to typ D5WZ (může být v provozu pouze když je v chodu motor), nezávislé topení je ten samý bufík pouze s tím rozdílem že má vlastní čerpadlo tudíž může být v provozu nezávisle na tom zda motor je v chodu či nikoli (D5WS). Kdyby jsi ho v autě měl poznáš to jednoduše pohledem do motorového prostoru před spolujezdce:

Obrázek

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 05 pro 2010, 13:28
od roman1984
megabeda:toto som presne pozoroval aj ja vcera.....len u nas bolo okolo -12....aj hodnoty ako klesala a stupala teplota su rovnake....keby sme to nespravili minuly tyzden tak len tisko sledujem ako sa motor nedokaze ani zohriat.....mala by to byt sucast kazdeho naftoveho auta vacsich rozmerov...aspon ten prihrievac ;)

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 07 pro 2010, 16:42
od Marinaaaa
Podelim se take o zkusenosti s teplotou, resp. jejim kolisanim. Pres leto mam bezne teplotu chlad.kap. kolem 85st. Kolisa tak od 83 do 87. Nekdy pri cekani v kolone kdyz je poradnej hic, klidne vyleze pres 90.
Na zaklade zdejsich info jsem koukal i na teplotu kdy otvira termostat, tak casto poruchovy ci spatne fungujici a otvira pri cca 86-88st a teplota spadne o nejakych 6st. Ale je fakt ze ted v zime je teplota tak 81-82st, nekdy vyleze o trochu vys ale spis ne, pod 80 nepada. Pouzivam autom. klimu na 22st.
Tot vse. Jen by me zaroven zajimalo jestli ma nekdo podobnou zkusenost s o neco nizsi teplotou v zime? Zdar

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 07 pro 2010, 16:44
od Marinaaaa
PS:Dodatek. V zime tim jsem myslel pri venkovni teplote cca do -10st.

Re: Nezávislé topení Eberspächer VECTRA C

Napsal: 10 led 2011, 20:09
od OtíkZeLhoty
Prosím o radu. Mám Vectru 2,2 DTI, r.v 2004 , origoš topení celou dobu fungovalo, ale teď jenom hulilo a přestalo topit. Nikdy nebylo na žádnym servisu nebo opravě. Jenom se sepne , 2 krát se zkusí rozeběhnout a nic. Poradí mi někdo dobrý servis? Děkuji.