Stránka 308 z 498

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 09:06
od mattonecz
Mozna u novyho auta ti muzou zmenit predepsany benzin, zpetne asi tezko.
Mne teda nikdo nic nerekl.

Jinak to proc ti to klepalo muze byt usazenym karbonem, ktery by mohl casem zmizet a pak to bude snad ok.

Ja mam ted 1700 km s novym olejem a neudelalo to zatim nic spatnyho, i kdyz sem se o to snazil.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 09:37
od Cinda
Mattonecz, mám trochu pocit, že jsi najatý OPELem pro šíření zvěsti, že je vše již s motorem, po výměně oleje, v pořádku. :D :D

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 09:47
od mattonecz
Si me najali tim ze mi vymenili pul motoru :D

V poradku to je zatim, to neznamena, ze se to nemuze zase zmenit. Jinak na volnobeh mam pocit, ze by ten motor mohl bezet lepe, obcas tak pocukava s celym autem. Ale mozna to delaj vsechny.. A taky sem psal, ze to malinky pocukavani pod plnym plynem tam furt je, ale uz to neprestane jet na nekolik vterin a nedela to kovovy zvuky. Tzn. ze to neni 100% jak bych si predstavoval, ale v ramci moznosti sem spokojen no..

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 11:34
od pelito
Mike píše: Jinak prodejce potvrdil to co tu ve vláknu je. Olej Opel mění vždy za tento nový druh (Dexos 1 gen2), dostali na to pokyn. Mění se i v jiných modelech se starší generací motorů. U přímovstřiků prý nově lidem kážou tankovat jen 98+ (dávají k tomu i nějaký dodatek k manuálu). V případě, že zákazník tankuje něco jiného a rozbije se motor, posílá se nádrž do laboratoře na rozbor, jaké palivo se tankovalo. Pokud špatné, padá záruka :roll:
no tak to mozu snivat jedine tak majstri z oplu ze pada zaruka pri tankovani 95 :lol: ja som auto preberal v aprili bez akychkolvek dodatkov, o palive nebola ziadna rec a v manuali je uvedene 95 okt.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 13:28
od Mike
Tak mě to taky necuká tak výrazně, jako když jsem jezdil na 95ku. Ale kovovej zvuk byl no. Jinak na volnoběh běží motor krásně. Když vypnu klimošku, a stojím vedle auta, není skoro vůbec slyšet. Uvidíme. Já nemám potřebu to nějak trápit pod plynem. Jezdím spíš na pohodu a to pak funguje. Ona i spotřeba je diametrálně jiná. Je rozdíl, jestli najedu cca 800 nebo jen 550 km.

Co se týká varování, tak to je až pro nově prodávané modely. Samozřejmě, že když při předávce nic neříkali a ani v manuálu o tom nic není, tak by s tím těžko uspěli.

Prý škoda auto to má stejný, taky se musí tankovat 98 do přímovstřiků...
https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf
V manuálu mají, že předepsaný palivo je napsaný na dvířkách nádrže... takže lidi by to měli sledovat. V manuálu přesný oct číslo ke konkrétnímu motoru nemají... asi to řeší úpravou SW řj když není v dané zemi kvalitní palivo k dispozici... v manuálu mají ale tohle...

UPOZORNĚNÍ
Dodržujte následující pokyny, jinak hrozí poškození motoru a výfukového systému.
■ Pokud použijete benzin s nižším oktanovým číslem, než je předepsané, pokra-
čujte v jízdě při středních otáčkách motoru a s minimálním zatížením motoru.
Co nejdříve doplňte benzin s předepsaným oktanovým číslem.

UPOZORNĚNÍ
Benzinové přísady (aditiva)
■ Bezolovnatý benzin, který odpovídá uvedeným normám, splňuje všechny
podmínky pro bezproblémový chod motoru. Nedoporučujeme proto přidávat
dodatečné přísady

Opel má prozatím v manuálu pro 1.4ky psanou 95ku (nevím jestli se to v aplikaci myopel aktualizuje automaticky).

Ale sedělo by to co píše škodovka, když dáš horší palivo, jezdi mírně... jinak motor poškodíš.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 14:46
od blesk
mattonecz píše:...
Jinak to proc ti to klepalo muze byt usazenym karbonem, ktery by mohl casem zmizet a pak to bude snad ok.
...
Presne. Kdo najezdil nekolik tisic na stary olej a zakarbonoval motor, tak mu novy olej nepomuze bez radne dekarbonizace. Treba se mozna casem rozpusti, treba ne. Ale hned po vymene to urcite neprestane skubat.
Mike píše:... Jinak prodejce potvrdil to co tu ve vláknu je. Olej Opel mění vždy za tento nový druh (Dexos 1 gen2), dostali na to pokyn. Mění se i v jiných modelech se starší generací motorů. ...
Jakoze ho ted davaji do vsech benzinu i treba do Astry H anebo J?

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 15:32
od Mike
blesk píše:Jakoze ho ted davaji do vsech benzinu i treba do Astry H anebo J?
Asi tam kde je přímý vstřik... dávalo by to smysl. Ze starších vozů vzpomínal starší modely insignie (detailně jsem to neviděl). Vyšlo to v nějakých pokynech. Přesný seznam by sem asi dokázal dodat někdo kdo má přístup do systému od Oplu. Do H a J asi ne. Jinak prý od určitého data do všech předváděček začali tankovat 98+. Ale je otázka jak to zkontrolují, když si to někdo půjčí a doveze zpět dotankovaný 95kou...

Problém vidím taky v tom, že mimo velká města je 98 skoro nemožné tankovat. Řekl bych, že se to ale postupně zlepší... Benzina tuším přechází jen na aditivovanou efektu 95. Podle mě ji stejně bude chybět více oktanů... takže to nemusí na ní jezdit tak dobře, ale lepší než 95ka z JZD.

Taky si myslím, že k LSPI může docházet i bez zakarbonování - zkrátka když po motoru chcete moc. Karbon podle mě dělá cukání... a zhoršuje LSPI. Silně zakarbonovaný motor tu měli ti co jezdili 95ku z JZD, se studeným motorem ve městě na krátkou vzdálenost a stylem brzda plyn - to byla s původním olejem vražedná kombinace.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 15:50
od mattonecz
Cukání == LSPI. Vždy. Cukání je projev motoru, který přes čidlo klepání upravuje svůj chod..

Jinak do Jčka tusím taky do nějakých motorů.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 16:03
od jozuo
Koľko litrov oleja ide do toho nášho motora? Stačí jedna 5 litrová bandaska?

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 19 čer 2017, 16:19
od mattonecz
Asi 4,5L, je to v manuálu.