Tak mě to taky necuká tak výrazně, jako když jsem jezdil na 95ku. Ale kovovej zvuk byl no. Jinak na volnoběh běží motor krásně. Když vypnu klimošku, a stojím vedle auta, není skoro vůbec slyšet. Uvidíme. Já nemám potřebu to nějak trápit pod plynem. Jezdím spíš na pohodu a to pak funguje. Ona i spotřeba je diametrálně jiná. Je rozdíl, jestli najedu cca 800 nebo jen 550 km.
Co se týká varování, tak to je až pro nově prodávané modely. Samozřejmě, že když při předávce nic neříkali a ani v manuálu o tom nic není, tak by s tím těžko uspěli.
Prý škoda auto to má stejný, taky se musí tankovat 98 do přímovstřiků...
https://ws.skoda-auto.com/OwnersManualS ... Manual.pdf
V manuálu mají, že předepsaný palivo je napsaný na dvířkách nádrže... takže lidi by to měli sledovat. V manuálu přesný oct číslo ke konkrétnímu motoru nemají... asi to řeší úpravou SW řj když není v dané zemi kvalitní palivo k dispozici... v manuálu mají ale tohle...
UPOZORNĚNÍ
Dodržujte následující pokyny, jinak hrozí poškození motoru a výfukového systému.
■ Pokud použijete benzin s nižším oktanovým číslem, než je předepsané, pokra-
čujte v jízdě při středních otáčkách motoru a s minimálním zatížením motoru.
Co nejdříve doplňte benzin s předepsaným oktanovým číslem.
UPOZORNĚNÍ
Benzinové přísady (aditiva)
■ Bezolovnatý benzin, který odpovídá uvedeným normám, splňuje všechny
podmínky pro bezproblémový chod motoru. Nedoporučujeme proto přidávat
dodatečné přísady
Opel má prozatím v manuálu pro 1.4ky psanou 95ku (nevím jestli se to v aplikaci myopel aktualizuje automaticky).
Ale sedělo by to co píše škodovka, když dáš horší palivo, jezdi mírně... jinak motor poškodíš.