Stránka 378 z 498

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 20 lis 2017, 11:23
od V12
Kedze moje pochybnosti o oplackom 1.4 TGDI sa stale nerozplynuli, minuly tyzden som zalovil v japonskych vysostnych vodach u Toyoty a povozil sa v Corolle a CHRke. Corolla atmosfera 1.6 97kW. Ocakaval som sofersky prijemne nie velmi dynamicke auto, no to, co som zazil ma uplne odradilo od akejkolvek atmosfery mensej ako 3 litre ! Ochota auta akcelerovat pri civilizovanych otackach - cize 2 a z 3 a pol tisica veskera ziadna, len hlucne vrcanie a nic, bolo uplne jedno, aky kvalt som tam mal - ci 4,5 alebo nebodaj 6. Aky taky tah to malo do stovky, pokial siahala dvojka, na trojke uz totalna bieda, 80-120 za viac ako 10 sekund, na kratkom skusobnom useku sa mi sestku nepodarilo otestovat, na stovke bola za 12 sekund, matematicky tych 120 snad za 25 da. Uplne ma ale dorazila neochota auta na sestke prekonavat aj najmensie stupania, aj na posrany dialnicny nadjazd to v 90tke s plynom na podlahe stracalo rychlost. Hlavne, ze vdaka bruselskym ekoteroristom to malo v 130 nejakych 3100 otacok (o nieco viac ako ma moje Mondeo s 320 Nm). To este nebolo vsetko - riadenie uplne na pikacu - totalne preposilovane aj pri 130, ked som za volantom kychol, aj po miernom trhnuti volantom slo skoro cez strechu. Vdaka mizernemu podvozku sa to naklanalo ako parnik na vlnach, v co len trochu nerovnejsej zakrute odskakoval zadok, jednoducho oproti Astre total prepadak, neporovnatelne aj s tazkym kriznikom menom Mondeo, ked si spomeniem na Focusa II 2.0i co som mal predtym, len zatlacam slzy. A to mi predavac stale tvrdil, ake je to auto soferske a prijemne. Po par zrychleniach s podradenim do dvojky ci trojky a atakovani obmedzovaca som sa ho spytal, ci si takto predstavuje prijemnu jazdu, radsej nepovedal nic. A to neboli ziadne drag race sprinty, ale iba obycajne predbiehanie autobusov a kamionov. Tempomat vdaka rezerve vykonu v 90tke na mierne zvlnenej ceste na sestke nepouzitelny, ochota drzat rychlost v 90tke do kopca na urovni S105L. Skratka nieco totalne neakceptovatelne. Takto si nove auto za 16 tisic EUR nepredstavujem ani nahodou. CHR bola na tom lepsie, vdaka citelne vacsiemu krutiaku sa s nou predbihalo o cosi lepsie, ale iba na trojke, pretoze stvorku, patku a sestku mala dlhsiu, ako Corolla, co znegovalo tych 25 Nm navyse. Zlata Astra s 250Nm od 1700 do 4000, dinosaurom Forde s 320Nm od 1800 do 4800 radsej ani viac pisat nebudem.

Sorry za tento neoplacky vylev, ale nemohol som inak - pre mna je atmosfericky motor uz iba muzealny artefakt. Kde ale najst dobre turbo ? Litroveho trojvalca sa bojim, nech je kohokolvek, VW nechcem - nepotrebujem sa prebudzat spoteny po sne, ze mi auto z pred baraku zmizlo, atd. Ma uz niekto s 1.4TGDI nalietachych aspon 100-120 tisic km, aby dal aspon ake - take info, ako sa ten motor sprava po vacsich nabehoch ?

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 20 lis 2017, 14:30
od Cinda
Pochybuji, že tu má někdo nalítáno 100000Km. Auto se začalo v Čechách prodávat v lednu 2016.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 20 lis 2017, 16:36
od blesk
Byly tady i napady na SW reseni. Ted ctu novy SM, je tam clanek o olejich a tribodiagnostik tam rika:
Zatimco klepani potlacite snizenim predstihu, LSPI nelze z pohledu ridici jednotky zadnym zpusobem regulovat... A prislo se na to, ze sklony k LSPI vyrazne ovlivnuje i motorovy olej. Zasadne jej zvysuje vapnik obsazeny v detergentnich prisadach.
Jako priklad je tam pist z Fordiho 1.6EB.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 20 lis 2017, 18:50
od Mike
V12 píše: Corolla atmosfera 1.6 97kW. Ocakaval som sofersky prijemne nie velmi dynamicke auto, no to, co som zazil ma uplne odradilo od akejkolvek atmosfery mensej ako 3 litre?
Mám taky 1.4T a neměnil bych, od výměny oleje, je vše naprosto OKej. Co se týká atmosféry, tak problém je, že bude jezdít hezky až tak za 15tis km, až ji vytrénuješ. Syrová atmosféra nejede. Měl jsem takto Fábii 1,4 16V motor velmi dobrý, ale když jsem ji vezl z autosalónu, tak to bylo horší než Škoda 105 L.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 20 lis 2017, 20:13
od sladas opc
Ve svete motoru zajimavy clanek o olejich a i lspi...jak popisuje znalec opravdu kvalitni olej dokaze lspi zamezit..zkousel jste nekdo nalit 0w20 do astry??

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 lis 2017, 09:36
od kozakm
V12 píše:Kde ale najst dobre turbo ? Litroveho trojvalca sa bojim, nech je kohokolvek, VW nechcem - nepotrebujem sa prebudzat spoteny po sne, ze mi auto z pred baraku zmizlo, atd. Ma uz niekto s 1.4TGDI nalietachych aspon 100-120 tisic km, aby dal aspon ake - take info, ako sa ten motor sprava po vacsich nabehoch ?
Třeba 1.2 TSI v Seatech, jestli se dají ještě koupit, ty by se tolik krást nemusely. Litrový Ecoboost je chválený a už i dostatečně prověřený, nebál bych se ho. Suzuki ASX se dělá s turbem 1.4. A Mazda 6 FL se snad bude dovážet i do Evropy s 2,5T :)

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 lis 2017, 09:41
od blesk
sladas opc píše:Ve svete motoru zajimavy clanek o olejich a i lspi...jak popisuje znalec opravdu kvalitni olej dokaze lspi zamezit..zkousel jste nekdo nalit 0w20 do astry??
Nizka viskozita je pro nizsi spotrebu. LSPI resi olej vez vapniku, jakekoliv viskozity. A pise se tam taky to, ze olej se ma davat takovy, na jaky je motor staveny a testovany. Jen nevim, jestli Opel ten motor nekdy testoval :mrgreen:

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 lis 2017, 10:13
od Mike
Tady je ono okénko. Evidentně to sedí a problém s LSPI neřešíme jen v Oplu ale napříč. Ona dnes technika do motorů a konstrukce je plus mínus stejná a dodavatelé také stejní. Mě rozhodně nový olej pomohl. A také mi pomohlo, že jsem motor od začátku neničil agresivní jízdou a tankoval jsem premiové palivo. Takže na 12tis výměna nového oleje a je klid. Teď jej po odjetých dalších 10tis (celkem cca 22tis) znovu vyměním. Raději dám 3tis Kč do prevence než řešit nespolehlivé auto a problémy za desetitisíce. Za mě je to také otázka péče o auto a stylu jízdy.
Výstřižek1.JPG
Výstřižek2.JPG

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 lis 2017, 10:24
od Mike
Jináč co tam lít, vyjádření mého technika z autorizáku ze srpna 2017, když jsem byl na reklamaci (olej jsem si ale cvakal za své):

"doopravdy by to měl řešit olej Dexos 1 gen. 2 s tím že již ho dáváme od minulého týdne prakticky plošně na všechny vozidla která dorazí na servisní prohlídky potažmo výměnu oleje."

Informace o specifikaci:
http://www.centerforqa.com/dexos-brand2015/

Koukám, že v jedné specifikaci je viskozita od 0W-20 do 5W-30 - tak se v prosinci při výměně zkusím na to zeptat. Ale řekl bych že viskozitu zachovali, jen je jiná aditivace. Navíc v tom článku ve SM nedoporučují přecházet u zaběhlého motoru na řidší olej. Prý jsou tam již zaběhané vůle a pak to rachotí. Mě po výměně opravdu šel o něco tišeji (možná ale placebo). Určitě ale potlačil LSPI.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 21 lis 2017, 11:24
od V12
kozakm píše: Třeba 1.2 TSI v Seatech, jestli se dají ještě koupit, ty by se tolik krást nemusely. Litrový Ecoboost je chválený a už i dostatečně prověřený, nebál bych se ho. Suzuki ASX se dělá s turbem 1.4. A Mazda 6 FL se snad bude dovážet i do Evropy s 2,5T :)
Zoberiem to odzadu - Mazda 6 je mimo moj rozpocet, 2.5 je bez turba, 141 kW, zabita nekonecne dlhymi prevodmi, aspon ze to je ale automat. No ako som uz pisal, mimo mojich moznosti. Suzuki nerobi ASX, ale S-Cross, cena verzie 4x4 je taktiez kusok nad limit a akekolvek SUV 4x2 je najvacsi nezmysel, aky som kedy videl. Hlavny bonus - pohon druhej napravy odpada, potom su uz iba same negativa - vyssie tazisko, vyrazne horsie jazdne vlastnosti ako bezne auto, horsia dynamika, vyssia spotreba atd. Litrovy EcoBoost nechcem, nie je zly, no co sa tyka dynamiky, je to az privelky krok vzad oproti tomu, co mam teraz, okrem toho v co len trochu slusnejsej vybave pridrahy. Ale nasiel som akciovu cenu na i30 1.4TGDI, takze idem sa pozriet na to.