Stránka 386 z 498

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 pro 2017, 15:50
od blesk
Ford ma ted problem s motory 2.3EB vo Focusu RS - spatne navrzeny blok se krouti a propousti chladici kapalinu. Majitel se ve videu pta stejnou otazku jako my - jak je mozne, ze Ford na tenhle problem neprisel behem testovani??? To mi reknete, jak ty motory testuji, kdyz nic nenajdou. Blbecek fasne Focuse s ukolem letat 500x denne na kopec a dolu a kdyz se mu povede dojet zpatky do kontrolni stanice, tak je vsechno ok, placnou tam razitko a muze se zacit vyrabet. Ze ale spotreboval vsechnu chladici kapalinu nikomu neprijde zvlastni, protoze se ani nepodiva.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/maj ... cel-zcela/

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 pro 2017, 17:23
od bruno75
Blesk... moc ma to neprekvapuje, že sa na to pri predsériových testoch neprišlo.
Ono si treba uvedomiť, že motory sú väčšinou na stolici testované skôr na maximálne zaťaženie a paradoxne LSPI nenastáva keď je motor plne zaťažovaný, takže sa to vôbec nemuselo prejaviť (a vlastne ani nemohlo z princípu LSPI).
Teoreticky sa potom ešte autá testujú v "bežnej prevádzke" kde by sa mohli tieto problémy prejaviť ale... tie motory dostávajú tak podkúriť, že o vzniku karbónu sa moc hovoriť nedá (karbón prispieva vzniku LSPI). Mne z toho vychádza jedno, čím viacej sa týmto motorom dáva podkúriť tým lepšie pre ich zdravý stav. Pomalá jazda resp. s podtočeným motorom má za následok doslova deštrukciu motora.

No a v prípade Fordu to môže byť tiež podobný scenár. Jednoducho keď sa testuje tak ide motor na max zaťaženie a vtedy sa nemusia prejaviť všetky tieto pôrodné bolesti. Pritom stačí keď sa motor využíva na bežné krátke trasy kde sa ani nestačí zohriať a ide stále v nie zrovna ideálnych podmienkach a je problém na svete. Rovnako aj u Oplu aj u Fordu.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 pro 2017, 18:14
od sladas opc
Myslim ze to lspi nebude az tak kvuli karbonu jako spis pouzitim nevhodnym olejem..cim totiz jinak vysvetlit ze auto po vyjeti ze salonu cca 70km uz delalo tyhle problemy..

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 pro 2017, 21:56
od bruno75
LSPI je ešte stále pomerne nová vec a tých faktorov, ktoré majú vplyv je viacero.
- olej resp. nevhodné zložky v oleji ktoré pomáhajú vzniku LSPI
- karbón v spalovacom priestore (hlava válcov, piesty) zvyšuje teplotu a dopomáha vzniku LSPI
- kvality benzínu (s nižším oktánovým číslom sú náchylnejšie na vznik LSPI)
- palivové mapy rovnako aj tlak prepĺňania turba
- myslím, že aj teplota motora má na to vplyv

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 pro 2017, 23:45
od Peto
Nema niekto tusenie preco predosly model Astra-J 1,4 turbo z nepriamym vstrekom nema problem z LSPI ?
Ved v principe su skoro rovnake. lisia sa len umiestnenim vstrekovaca paliva.
Nepriamy vstrek vstrekne palivo do saceho potrubia pocas nasavania vzduchu a priamy vstrek vstrekne takisto palivo do nasavaneho vzduchu,ale az vo valci. Vyhodu ma priamy vstrek akurat taku ze dokaze presnejsie davkovat palivo. K neziaducemu nahodnemu samovznieteniu LSPI dochadza pri stlacani zmesi a zapaleni este pred zapalenim iskrov zapalovacej sviecky. V podstate u oboch motorov ci z priamym alebo nepriamym vstrekom paliva je zmes paliva a vzduchu rovnaka a rovnako stlacana a pritom u primeho vstreku vznika nahodne LSPI a u nepriameho vstreku neje ziadny problem. K tomu este podotknem,ze predosla generacia Astra-J z nepriamym vstrekom ma predpisany a aj jazdi na motorovom oleji GM Dexos 2.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 29 pro 2017, 06:30
od sladas opc
U jeckovych aster taky dost motoru benzinovych odeslo praskle pisty atd..taky to byly 1.4turbo..takze uz i tam byl asi problem s lspi ale asi ne tak casty jako u astry k s primym vstrikem..tusim ze i pro astry j predepsali ten dexos1 gen.2...jinak i chlazeni motoru je taky dulezite nedavno p tom psali ve svete motoru u noveho 1.0tsi ze ma propracovanejsi chlazeni motoru prave kvuli lspi..

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 29 pro 2017, 14:38
od blesk
uz
sladas opc píše:U jeckovych aster taky dost motoru benzinovych odeslo praskle pisty atd..taky to byly 1.4turbo...
Traduje se, ze tam byly spatne pistni krouzky, ktere praskaly. Samozrejme ze to nikdo nikdy z Oplu nerenke primo. Nikdy nic nepriznaji. Jako s prevodovkama nebo NOx. Ale predepisuji Gen2 i pro stare 1.4T a paradoxne pro primovstrikove stare 1.6T a 2.0T predepisuji stary naftovy Dex2 olej. Loginku to nema zadnou. Blok nove 1.4T je odvozen od 1.0T a tam nic nedetonuje, jeste vetsi paradox.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 29 pro 2017, 14:49
od RomanK.
Takže problém stále pretrváva aj na nových MY18? Alebo ako to chápať? Pretože ja vážne uvažujem nad 1.4 92kw a plánoval som ju aj zajednať v blízkej dobe.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 29 pro 2017, 15:40
od jardaastra
Tady se to furt omílá dokola.... pokud tam budeš mít olej Dexos 1 Gen 2 , pravidelná výměna 10-15tis km,
tankovat plně aditivovaný benzin . Budeš to mít v pohodě.
1,4 92 kW ti v pohodě stačí na co připlácet 30 tis za 110 kW. Za těch 30 tis si dej radši pěknou výbavu navíc.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 29 pro 2017, 18:06
od mattonecz
blesk píše:uz
sladas opc píše:U jeckovych aster taky dost motoru benzinovych odeslo praskle pisty atd..taky to byly 1.4turbo...
Traduje se, ze tam byly spatne pistni krouzky, ktere praskaly. Samozrejme ze to nikdo nikdy z Oplu nerenke primo. Nikdy nic nepriznaji. Jako s prevodovkama nebo NOx. Ale predepisuji Gen2 i pro stare 1.4T a paradoxne pro primovstrikove stare 1.6T a 2.0T predepisuji stary naftovy Dex2 olej. Loginku to nema zadnou. Blok nove 1.4T je odvozen od 1.0T a tam nic nedetonuje, jeste vetsi paradox.
1.0T v corse detonovala moc pekne :D