Stránka 389 z 498
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 12 led 2018, 09:46
od XMira
Mám skoro 2000km. Zatím jsem nepozoroval žádné nestandardní chování. Je ale pravda, že zatím nebyl pořádný mráz a AT převodovka se taky chová k motoru trochu jinak, než bych se choval s manuálem. Třeba studený motor drží poměrně vysoko v otáčkách. Já býval zvyklý jet prakticky bez plynu, protože mi připadalo zbytečné studený motor točit víc, než bylo nutné. Síly měl se sytičem dost.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 12 led 2018, 09:50
od majusenko
mia píše:Zdá sa, že strojní inžinieri prišli na to, že sa zrejme treba "vážne" zaujímať o fenómen LSPI v nových benzínových turbomotoroch.
Môj syn pracuje vo veľkej švajčiarskej firme na senzory a bol zaradený do tímu, ktorý má pre nich pripraviť špeciálne zariadenie na meranie vyhodnocovanie a export množstva údajov zo spaľovacieho priestoru benzínového turbomotora v reálnom čase (v priebehu každého jedného taktu).
Zaujímavosťou je, že po absolvovaní prvého školenia o LSPI do svojej astry s motorom 1,6T 200HP tankuje už len benzín 98-ku, aj keď doteraz tankoval len 95-ku a nemal sebamenší problém s LSPI
98čka je pre ten motor výrobcom doporučovaná, tak som skôr prekvapený, že jazdil na 95ku. Niežeby to nebolo povolené, ale ako to už bolo spomínané na iných vláknach fóra, tak na 98čku je nastavená aj riadiaca jednotka, takže je to ten najsprávnejší benzín pre dané auto. Každopádne nech motor drží a dúfam, že na niečo pekné prídu, nech to LSPI strašiaka obmedzia
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 12 led 2018, 10:23
od blesk
majusenko píše:
98čka je pre ten motor výrobcom doporučovaná, tak som skôr prekvapený, že jazdil na 95ku.
Presne tak. Ak takyto experti pracuju na LSPI, tak... nie len srandujem
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 12 led 2018, 10:40
od mia
tak on je sofvérový inžinier programátor a spolu s tímom pracujú na zložitom zariadení - akomsi monitore spaľovacieho priestoru zrejme na objednávku od nejakej automobilky (neviem podrobnosti), ktorá bude rozhodovať (strojní inžinieri - konštruktéri) o následných krokoch.... asi tak nejako to dnes chodí - pre tých niekoľkých z vás, ktorí sú v sladkej nevedomosti.
Vyzerá to tak, že o pár rokov by turbomotory mohli byť už v lepšej "kondícii" čo sa týka spaľovania aj po mechanicko-pevnostnej stránke podľa rôzných info presiaknutých od dodávateľov.
Každopádne s Astrou s motorom 1,6T 200HP je
doteraz (cca 70t km) nadmieru spokojný po všetkých stránkach, a či to bude tak aj naďalej, to sa uvidí...
Apropo pre zaujímavosť, on spomínal termín "knocking" a hovoril o existencii dvoch druhov deštrukčných predzápalov: knocking ako nejaké roztrúsené preddetonácie - menej nebezpečné a super knocking - skoková preddetonácia - majúca fatálne následky
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 12 led 2018, 10:57
od mattonecz
1.6T bych se nebal
ten funguje i kdyz tam je Dexos 2. Asi by bylo fajn tam nalejt nakej Mobil 1, ale nutny to taky nebude
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 20 led 2018, 15:20
od Marek.007
Ja mam uz vymenene piesty aj vstreky momentalne sa menil zapalovaci modul na druhom valci. Auto stale trha. Koncom mesiaca sa bude menit zotrvacnik. Vraj to moze sposobovat. Aj ked podla mna to je blbost ale ked chcu menit nech menia.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 20 led 2018, 17:03
od mattonecz
bud rad ze sou ochotny
dvouhmota je dost draha tak aspon ti vydrzi dyl
)
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 20 led 2018, 22:53
od Ludva
To marek.007: jak se ti to projevovalo po vymene oleje?? U me po vymene O.K. Zmizela ztrata vykonu, duseni i kovovy zvuky. Ovsem, po case nova vec... Po brzdeni motorem a pak po pridani plynu jedno velke skubnuti a slysitelna rana od motoru. Svicky to nejsou.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 21 led 2018, 00:00
od Marek.007
Po vymene oleja ziadna zmena.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 21 led 2018, 21:04
od Mike
Marek.007 píše:Po vymene oleja ziadna zmena.
Kdo to má zakarbonovaný, tak mu olej už nepomůže. ideál to nechat vyčistit a zkontrolovat stav. Já osobně jsem už od začátku, i díky tomuto vláknu, tankoval 98 a snažil se jezdit tak, abych problému předcházel. Nový olej Dexos 1 gen.2 pak i menší cuky zcela zahladil. Aktuálně po druhé výměně oleje na 24 000 km bez jediného problému.