Re: Spokojenost s Astrou
Napsal: 03 kvě 2017, 10:06
Ze to tam nemuzou dat ve fabrice, pro ne tak 3Kc naklad..
Jediný web který potřebujete pokud máte Opel
https://www.opel-forum.cz:443/
To je dobrý! Nezávile jsem postupoval naprosto stejně jako ty. Takže to můžeme společně prohlásit jako optimální řešení i pro další generace.OnMi píše:Ahoj,Cinda píše:Když už jsme u stěračů. Padá vám někomu hladina kapaliny v hadičkách k tryskám? Mě docela dlouho trvá než čerpadlo vytlačí kapalinu a mezitím se mi hnou stěrače na sucho.
toto mne taky stvalo a nakonec jsem to vyresil jako u VeCe pridanim zpětného ventilu z Favorita za 30Kc https://www.autodily-stancl.cz/karoseri ... petny.html
Pod kapotou jsem prestrihnul havicku k ostrikovacum, vlozi zpetny ventil a od te doby je naprosto pokoj. Zadna padajici kapalina, zadne zpozdeni. Doporucuji.
OnMi
Jaký typ žarovek ide do toho spátečkoveho svetla? Ake si tam dal ledky? Pošleš link? Díkpavel_k píše:Hahaha, todle mě rozesměje , to mattonecz: jenže 3Kč krát xxxxx = mnoho € a někde musí "Wir leben Autos" ušetřit (ale to všichni).
Připomíná mi to DoDo z dávných let, když jsem pořídil Fiestu III prakticky v holobytu a téměř vše jsem si dodělával. Stejný ventilek jsem si dával do Focusu II, kde byly trysky na kapotě a po každém použití tekl čůrek kapaliny po kapotě - hnus. U Astry jsem už dodělával druhé světlo do kufru, abych tam za tmy něco našel, do couvaček dával led žárovky, protože zadní led světla taky nejsou úplně led - v blinkrech a couvačkách žárovky, místo madla u řidiče pouzdro na brýle, protože je normálně nikam rozumně nedáš (a ani madlo tam nedali) ... ach jo.
A to jsem si myslel, že s innovation už budu jen uživatel
Kdyby jsme ale rešili jen tyhle detaily ...
Ale ved tie žiarovy čo si dal ledkove maju mat rezistor ako som sa dočítal aby nehlásili chýbu vypálenej žiarovky.pavel_k píše:to Peto:
Dal jsem tyto: https://www.dobry-obchod.cz/produkt/95c ... -w5w-2-ks/.
Původně jsem je zamýšlel do zadních blinkrů, ale ukázalo se, že vzhledem k jejich příliš studenému světlu 6000K blinkry neměly oranžovou barvu, ale světle žlutou. To by poznal i blb, že tam nepatří. Tak jsem je použil do couvaček. Samozřejmě systém auta detekuje, že odběr proudu žárovkami neodpovídá předpokladu (původně 2 žárovky po 16W), tak jsem musel doplnit jeden paralelní odpor pro zvýšení proudu ca 33ohm a ztrátový výkon 10W, aby se moc nezahřival a netavil okolní plasty, např: http://www.tme.eu/cz/details/ax10wv-33r ... wjw330b00/
Ale je fakt, že to vypadá docela dobře (aby taky né, za ty prachy ).
Možná to nehlásí v koncernových "Das Auto". Ale v Astře jo. Stejně se to chová v blinkrech, nevyskočí sice hláška na displeji, ale blinkry blikají s vyšší frekvencí (jako to bylo dříve u starých aut).Peto píše:Ale ved tie žiarovy čo si dal ledkove maju mat rezistor ako som sa dočítal aby nehlásili chýbu vypálenej žiarovky.
Aj tak tomu nerozumiem.pavel_k píše:Možná to nehlásí v koncernových "Das Auto". Ale v Astře jo. Stejně se to chová v blinkrech, nevyskočí sice hláška na displeji, ale blinkry blikají s vyšší frekvencí (jako to bylo dříve u starých aut).Peto píše:Ale ved tie žiarovy čo si dal ledkove maju mat rezistor ako som sa dočítal aby nehlásili chýbu vypálenej žiarovky.
V případě 16W žárovky činí odběr proudu asi 1,3A. Přikládám obrázek, kde jsou vidět odpory, které by měly obelstít systém detekce prasklé žárovky, tedy 2x 820 ohmů paralelně, tedy 410 ohmů. Proud tedy činí 0,03A při palubním napětí 13,6V. Vlastní led žárovka bere podle shopů 0,18A, celkem tedy 0,21A.
Systém v Astře tedy vyžaduje alespoň řádově odpovídající proud, který prochází obvodem žárovky. Mnou připojený paralelní dopor 33 ohmů odebírá 0,4A, mám jen jeden na obě žárovky (ty jsou zapojeny paralelně), celkem tedy u mě 2x LED žárovka + 1x odpor: 2x0,21A+1x0,4A=0,8A.