Stránka 400 z 498

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 úno 2018, 10:12
od Mike
bruno75 píše:Aditivum nezvýši oktánové číslo natoľko aby to bola alternatíva za 98-100 oktánový benzín. Na druhú stranu má čistiace schopnosti takže nezaškodí.
Určite ale treba meniť olej podľa možností častejšie ako tých max. 30.000km (po 15.000km by bolo vhodné ho vymeniť bez rozdielu na to, či ukazuje PC ešte nejaký dojazd).
Tak ako tu už bolo písané olej má na LSPI najväčší vplyv tak to netreba podceňovať. Cenovo je to podobné ako benzín s vyšším oktánovým číslom.
Přesně, svatá pravda! Tak to i dělám a auto jezdí výborně. Po výměně za novou generaci oleje se ztratili i drobné škuby co byli než přišel olej. Jinak myslet na to že musím něco lít do nádrže, sledovat jestli toho mám dostatek a shánět to... Komfortnější je tankovat 98/100 a hlavně prokazatelně funguje. Před tím, než přišel olej mi to dělalo právě potíž po natankování 95ky, v autě jsem ji proto měl asi jen 3 nádrže a nikdy víc. Mám odjeté 25 000 km.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 28 úno 2018, 10:51
od mattonecz
Na TIS webu sem nasel, ze by snad mohla byt nova verze FW pro motor, je tam ted popisek:

Cal update for P0300 Warranty & improve engine response during engine warm up.

Metallic noise in engine and sporadic loss of power

To tam predtim nebylo. Bohuzel sem si toho nevsim pred prohlidkou, ale domluvil sem se, ze si u nich necham prehodit kola a pri tom mi zkontorlujou aktulizace FW a pucej Insignii :)

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 02 bře 2018, 19:27
od Reco-tem
majusenko píše:Nemyslím, že Mike zavádza, záleží samozrejme od ceny a spotreby, ale predpokladám, že to má spočítané pre seba. Btw. Mike dik za tip, donútil si ma to spočítať, takže to vidím čierne na bielom, že to nie je žiadna tragédia ;)

Príklad 1)
Prémiové palivo + 2Kč
Spotreba 7l / 100km
Rozdiel na 100km = 2*7 = 14kč
Pri 100 000km je to 14*1000 = 14 000.

Keď vezmem priemerný nájazd povedzme 15000/ ročne, je to na 6,66 roku na 100k.

Príklad 1) 14 000 / 6,66 = 2 102Kč ročne navyše na PHM
Príklad 2) 24 000 / 6,66 = 3 603Kč ročne navyše na PHM

Kľudne ma opravte, už je dosť hodín :D
Jedine, ze v CR je rozdiel tak maly. Ak beriem ceny u nas je rozdiel medzi klasickou 95 a "premiovou" 100 rozdiel 0,2€/l a to robi rozdiel na 100km 1,4€ co je na 100k => 1400€ /6,66 = 210€ rocne, co pri tvojom odhadovanom nizsom najazde je dobrych 2,5x viac. Ceny v CR neovladam, ale neverim, ze je to len tolko.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 02 bře 2018, 20:55
od sladas opc
Ja musim rict ze kdyz natankuju 95 oktanu a dam do toho aditiva od millerse na zvysovani oktanu tak to mirne pocukava..to kdyz dam cistou vervu s vifem tak to funguje uplne bezvadne..

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 02 bře 2018, 21:34
od Peto

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 03 bře 2018, 08:06
od Mike
Já bych to shrnul tak. U atmosféry s nepřímým vstřikováním bylo jedno co tam leju, auto jezdilo stejně a při výměnách oleje včas, motor jezdil jak měl.

U turba s přímým vstřikováním, má vyšší oktanové číslo benzínu zásadní vliv na kvalitu hoření, čistoty spalování. Nejde o výkon, ale o to aby se motor nesnášel.

Něco to stojí, ano, ale vyplatí se to. Viz mnoho uživatelů tady ve vlákně. Cukání není. Toto vlákno je o tom jak vyřešit cukání. Nevím proč tu někdo stále řeší cenu 95ky. Prostě auto je drahá záležitost. Když si kupuji auto nekončí má investice jen u nákupu. A ano ať si do toho leje každý co chce, ona se za investice vždycky vrátí.

Jinak nové Opel Crossland s menším 1.2 turbem už mají 98 jako palivo pro které je motor určený. V servisu mě na to upozornil technik a říkal že v případě destrukce motoru a reklamaci nemají problém poslat nádrž do laboratoře aby zjistili z usad na co to jezdilo. Chápu že tohle je extrém. Nicméně kvalitní palivo má krom dalších věcí zásadní vliv.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 03 bře 2018, 09:20
od sladas opc
Rozdil premioveho a normalniho paliva je cca 100kc na nadrzi u astry..a to se zas vykompenzuje tim ze premiove paliva maji nizsi spotrebu

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 03 bře 2018, 12:11
od Reco-tem
Nemusis mi vysvetlovat co ma Crossland za motor, lebo identicky mam v P308sw a od 3/2017 prisli upravovane motory a jazdi normalne na 95 ako vsade v Europe. Problem, pre ktory bola predpisana docasne 98 bol, ze v piatich krajinach strednej Europy 95ka nesplnala pozadovane parametre - tykalo sa to SR, CR, RO, H a HR. Vsade inde to jazdilo na 95. Ak to vyrobca raz deklaroval, ma to na to jazdi inak je to problem vyrobcu nie moj.

Od zaciatku tam lejem 95ku a nikdy nebol problem ani s vykonom, ani s trhanim ani s klepanim proste s nicim. Opel svoj motor zvrzal a podla oplu sa neda posudzovat, ze vsetky motory s tym maju problem, lebo nemaju.

Mas pravdu ohladom poznamky, ze kupou auta "investicie" nekoncia, akurat sa treba zdrzat toho zavadzania ohladom cien. To bol jediny dovod preco som reagoval, ze je to zavadzanie.

Rozdiel medzi "obycajnym" a "premiovym" palivom mi aktualne vychadza na 10€ na nadrz (0,2€ rozdiel v cene na litri) zdoraznujem v mojich geografickych podmienkach 1,31€ obycajna 95 alebo 99/100 1,51€, co je logicky viac ako deklarovanych 100 KC - cize bud napisat realne ceny konkretneho paliva, alebo netarat hluposti. Z vyssie uvedeneho prveho odstavca tankujem v PL ich obycajnu 95ku (aktualne dnes 1,19€), ktora je na zaklade internych analyz PSA kvalitnejsia ako ta v SR alebo CR a este za menej, tj rozdiel na nadrzi by bol voci "premiovemu" palivu az 14,4€!
A inak skusal som jazdit par nadrzi aj na premiovom, rozdiel v spotrebe nie je ziaden. Dokonca podla tankovania bola spotreba vyssia, ale v ramci objektivity ju povazujem za rovnaku, lebo nikdy nezajazdim rovnaky styl jazdy/ vzdialenost pri rovnakych poveternostnych podmienkach a dopravnej situacie.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 03 bře 2018, 19:21
od blesk
O tej 98cke pisali v Svete Motoru, odpoved z Peugeotu bola, ze to je "pre istotu", lebo 98 ma vzdy aditiva a 95 len niektore.
Problem s cenou paliva je v tom, ze benzin je uz sam zdanovany viac nez nafta, potom treba priplatit za aditiva a oktany (dobre, aj naftu treba kupovat tu lepsiu, ktora je drahsia) a potom sa este doporucuje nejazdit v nizkych otackach, aby to netrhalo a nekrabonovalo. Tak potom naco mam priamy vstrek a turbo. Mali tam nechat klasicku atmosferu, lial by som tam cistu 95 z Tank ONO a jazdil 4000otacok po dialnici.

Re: trhnutie pri akceleracii

Napsal: 03 bře 2018, 19:43
od majusenko
Reco-team: Ja ti fakt nerozumiem. Na jednej strane hovoríš, že v tvojich zemepisných šírkach stojí prémiovka o 0,2e viac a že neovládaš ceny v ČR a na druhej píšeš neveríš, tomu, že v ČR je benzín 95 vs premium rozdiel cca 2kc a že nemáme tarať hlúposti... Prečo by sme ti asi klamali. Načo je to dobré? A prečo vlastne my tarame, keď ty o cenách v ČR zjavne nevieš prakticky nič...

No každopádne, aby sme teda netarali, tak tu máš odkazy
https://www.ceskybenzin.cz/aktualni-cen ... enzina/23/ - ceny od cca 30 do 32 Kč (nepočítam ceny pod 30 lebo je to len pár benzíniek a k tomu všetky na Morave)

https://www.ceskybenzin.cz/aktualni-cen ... enzina/23/

Ceny od 32,50 po 34, čo su spomínané 2kc cca. Aj keby bol rozdiel 3kc, benzina má kartu ktorou keď platíš, tak je to ešte - 0,5 až 1 Kč na liter z ceny. Presne, ako písal Mike. OMV má ten rozdiel väčší, aspoň z mojich skúseností. Ale na vervu som nepočul sťažnosť, takže kvalita jasná.