Stránka 5 z 8

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 29 čer 2023, 19:59
od milosh
JJ, to chce, nechal jsem si je vyleštit na géčku a výsledek nebe a dudy. Ale za 700 8-)

Údržba na motoru

Napsal: 02 črc 2023, 18:36
od UseThe4s
Na tachometru 346.000 km, přišel čas opět motoru dát, co si zaslouží.

• výměna rozvodů
• výměna olejového čerpadla
• výměna gufer ventilů
• nastavení vůle ventilů
• výměna měděných podložek a těsnících kroužků vstřikovačů
• diagnostika vstřikovačů na stolici

IMG_12254.jpg
IMG_12286.jpg

Čištění sání I.

Napsal: 05 črc 2023, 10:25
od UseThe4s
Problematiku zanášení cest sání směsí karbonu a oleje díky nedokonalosti EGR systémů asi není potřeba příliš rozvádět. Zde je jeden názorný příklad, jak může vypadat sání turbo-dieselového motoru s nájezdem 346.000 Km. Nedělejte si iluze, ve 200.000 Km, to sání nebude vypadat o moc líp... ;)

Před čištěním:
58dc6a33-3538-4a45-a3d7-59e4a4534d70.jpg
4da662d9-eae4-4e52-972e-fa381b8a388d.jpg
db1ba68d-c55d-4662-afa4-4a4b7f5525cc.jpg

Čištění sání II.

Napsal: 05 črc 2023, 10:45
od UseThe4s
Protože se jedná o poměrně náročnou práci (časově i finančně) a moc se mnou neladí myšlenka, že EGR systémy instalované do aut (z dobrého důvodu) zanáší motor takovýmhle hnojem, přidávám se k táboru "odpojovačů" a "zaslepovačů", instaluji na motor kvalitní odlučovač oleje MANN ProVent 200 a deaktivuji svuj EGR ventil. Je naprosto vpořádku, že existuje mnoho odpůrců tohoto řešení, z hlediska technického i ekologického. Po důkladném prozkoumání velkého množství informací a pohledu na obě tato hlediska mi však deaktivace EGRu vychází jako lepší varianta.

Po čištění:
73269191-2012-4e12-b45a-9793fc95f759.jpg
1f7abd2a-b5be-43ce-8764-a7f9db2b79b3.jpg
5a006da0-58db-4edf-8b54-d43de87fb3bf.jpg

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 05 črc 2023, 13:28
od Colommbo
Existuje úplně nejvíc nejlepčí varianta - tohle zatrac. kurvítko na motoru vůbec (orig. od výroby) nemít! Neměla jej moje Omča, slunce naše (Y26SE, 2001) a nemá jej, zaplaťpánbu, ani moje současné autí. Tohle zařízení je každopádně pořádnej voser a pro uživatele nic dobrýho nepřináší.

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 05 črc 2023, 13:43
od UseThe4s
Jj, svatá pravda! Dost mě teda překvapuje, že v roce 2001 se ještě vyráběly auta bez EGR systému... :shock: Tehdy se to asi nějak lámalo a začali to rvát uplně do všeho. Teprve až teď oceňuji, jak velké jsem se svojí Astrulí měl štěstí, když na ní alespoň nemám namontovaný DPF sytém, který začali dávat v roce 2007... :D

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 05 črc 2023, 15:17
od Colommbo
Nelámalo se vpodstatě nic. Když na podzim 1999 přišel Opel s faceliftem béčkové Omči, montovaly se do něj ještě starší benzínové šestihrnky (Euro2, 2.5 a 3.0) s EGR ventily. S příchodem normy Euro3 někdy na přelomu milénia přišel Opel s novými šestiválci Y26SE a Y32SE bez EGRu a sekundárního vhánění vzduchu, zato s dvěma ("startovacími") katalyzátory navíc, přitom čtyřválcům Y22XE a Z22XE (rovněž Euro3) v Omegách byly EGRy ponechány... :?

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 05 črc 2023, 15:33
od UseThe4s
To je dost zajímavej přístup... No tak díky Bohu za ty kousky bez EGRu. U naftovejch motorů to ale asi bylo EGRama spečetěný už dávno... :roll:

Odlučovač oleje ProVent 200

Napsal: 20 črc 2023, 21:33
od UseThe4s
Na tenhle den jsem se dlouho těšil. Nejpřínosnější upgrade, kterej jsem kdy na svým autě udělal - profi odlučovač oleje ProVent 200 od MANN+HUMMEL s výměnným filtrem a přetlakovým ventilem. Cena vcelku zběsilá (6.040 Kč + 2.200 Kč instalační materiál), ale za klid a vědomí, že to sání zůstane už navždy čistý, mi to definitivně stojí... 8-)

IMG_1463.JPG
IMG_1464.JPG
IMG_1465.JPG

Výplach motoru - příprava

Napsal: 04 srp 2023, 16:33
od UseThe4s
A máme tu další z řady výplachů, tentokrát výplach skříně motoru. Pečlivě jsem studoval, jakou chemii k komuto kroku vybrat a jaký nejlepší postup použít. Z výběru různých značek a různých přístůpů (od jemného čištění až po vyslovené driáky) jsem nakonec zvolil produkt výrobce BG. Jedná se o středně pokročilý "rozpouštěč" a svým popisem odpovídá tomu, čeho jsem chtěl dosáhnout, tzn. dekarbonizace motoru, kde nikdy nebyla zanedbána olejová údržba a nehrozí tedy katastrofické scénáře s ucpáním síta kusy karbonu a ztrátou tlaku oleje. Nakoupil jsem tedy rozpošštěč BG 109, výplachové oleje, olejové filtry a přípravek pro aretaci plynového pedálu (pro dlouhodobé udžení konstatních otáček potřebných pro výplach). Protože dekarbonizace na motoru nebyla nikdy dřív provedena, rozhodl jsem se provést ji 2x za sebou s následujícím postupem:

1) zahřátí motoru na provozní teplotu
2) první aplikace přípravku BG 109 do motoru s vyjetým olejem a původním olejovým filtrem (325 ml)
3) běh motoru v 1.800 otáčkách po dobu 120 minut (výrobce doporučuje 1.200 otáček po dobu alespoň 20 minut)
4) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 8 hodin
5) výměna olej. filtru, aplikace výplachového oleje
6) druhá aplikace BG 109 do motoru (325 ml)
7) běh motoru v 1.800 otáčkách po dobu 120 minut
8) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 8 hodin
9) aplikace druhého výplachového oleje, olejový filtr zůstává bez výměny
10) běh motoru ve 3.000 otáčkách po dobu 30 minut
11) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 4 hodin
12) výměna olej. filtru, aplikace vybraného motorového oleje

IMG_1472-1.jpg
ED21893F-7CCC-43E2-A80F-336C39E6FFE5.JPG