A máme tu další z řady výplachů, tentokrát výplach skříně motoru. Pečlivě jsem studoval, jakou chemii k komuto kroku vybrat a jaký nejlepší postup použít. Z výběru různých značek a různých přístůpů (od jemného čištění až po vyslovené driáky) jsem nakonec zvolil produkt výrobce BG. Jedná se o středně pokročilý "rozpouštěč" a svým popisem odpovídá tomu, čeho jsem chtěl dosáhnout, tzn. dekarbonizace motoru, kde nikdy nebyla zanedbána olejová údržba a nehrozí tedy katastrofické scénáře s ucpáním síta kusy karbonu a ztrátou tlaku oleje. Nakoupil jsem tedy rozpošštěč BG 109, výplachové oleje, olejové filtry a přípravek pro aretaci plynového pedálu (pro dlouhodobé udžení konstatních otáček potřebných pro výplach). Protože dekarbonizace na motoru nebyla nikdy dřív provedena, rozhodl jsem se provést ji 2x za sebou s následujícím postupem:
1) zahřátí motoru na provozní teplotu
2) první aplikace přípravku BG 109 do motoru s vyjetým olejem a původním olejovým filtrem (325 ml)
3) běh motoru v 1.800 otáčkách po dobu 120 minut (výrobce doporučuje 1.200 otáček po dobu alespoň 20 minut)
4) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 8 hodin
5) výměna olej. filtru, aplikace výplachového oleje
6) druhá aplikace BG 109 do motoru (325 ml)
7) běh motoru v 1.800 otáčkách po dobu 120 minut
8) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 8 hodin
9) aplikace druhého výplachového oleje, olejový filtr zůstává bez výměny
10) běh motoru ve 3.000 otáčkách po dobu 30 minut
11) vypuštění oleje, vykapání zbytků oleje po dobu 4 hodin
12) výměna olej. filtru, aplikace vybraného motorového oleje