A opravdu první prohlídka Astry PHEV v lednu proběhla - konkrétně ve čtvrtek 25.1.2024 - a samozřejmě se stavem počitadla přesně 20.000 km - výcvik z nulové tolerance u HYUNDAIe nese stále své plody
. Stihl jsem ještě mezitím trefit levým předním kolem jámu na mamuta - odnesla to překvapivě jen pneumatika - ráfek jen lehce škráblý, ale nerupnul a ani nehází, geometrie taky v pořádku.
V rámci první prohlídky se mění motorový olej s filtrem, pylový filtr, k tomu kontrola karoserie a já navíc tu kontrolu geometrie.
Samotná první prohlídka by se vešla komplet do Kč 8.000,-- vč. DPH, s geometrií to bylo do devíti.
S cenou spokojenost, šlo to celkem rychle.
Zároveň ale řeším u Astry rébus s nabíjením, s kterým si zatím nedokázal poradit ani servis, mám pocit, že tam nikdo úplně nepochopil o co mi jde
.
Mám 2 cestovní nabíječky (tedy nabíječky do normální zásuvky 230V co máme všichni doma a většina i v garáži) a v garáži též wallbox. Obě cestovní nabíječky i wallbox se chovají při nabíjení elektrické Mokky, ale i třeba PHEV Tucsonu zcela předvídatelně - když na nabíječce nastavím omezení na 6A, nabíjí se zhruba 5,9A; když nastavím 10A, nabíjí se 9,9-10,1A; když nastavím 16A, nabíjí se 15,9A - z toho plyne, že všechny tři nabíječky jsou v pořádku a že fungují přesně jak mají.
A teď to přijde - když nabíjím Astru, tak při nastavení 6A nabíjí v intervalu 2,5-3A; když nastavím 10A, tak nabíjí 5,5-6,2A a když nastavím 16A, tak chytrá nabíječka vyhodí chybu (jasně - nadproudová ochrana) při dosažení hodnoty 21A, wallbox se vypne při dosažení 22,7A a hloupá nabíječka tahá proudem 25A (a ten 16A jistič to udrží
). Je jasné, že problém je v zesílené palubní nabíječce auta, která umí až 7,4kW tedy 32A na jediné fázi (PHEV nabíjí pouze jednofázově). Co jsem chtěl vědět bylo, jestli jim jednak přijde normální, že při nastavení omezení proudu na nabíječce (při nastavení 6A a 10A) si auto sosá max. 60% z nastaveného omezení, zatímco při nastavení omezení na 16A (což zřejmě znamená, že tam vlastně omezení není, protože 16A je konstrukční strop nabíječky) to prostě zkusí rvát co to dá, čímž ale vyprovokuje nadproudovou ochranu k vypnutí. A odpovědí mi bylo nejdřív zírání a pak oblíbené doporučení používat originální příslušenství...
Bohužel tam neměli jiný PHEV, kde by se dalo vyzkoušet, jestli tohle chování palubní nabíječky je standard a pak je to otázka SW nebo jestli takhle nelogicky se chová jen moje auto.
V podstatě je to o tom, že při omezení proudu se nabíjí zbytečně dlouho a pokud omezení nenastavím, tak buď nenabíjím vůbec (protože chytrá nabíječka a wallbox se vypnou) nebo mi hloupá nabíječka v lepším případě rozpustí zásuvku (to už mám za sebou) nebo zásuvku vypálí a podpálí garáž (jedna zásuvka je očouzená velice kvalitně). Ale než jsem přišel na to, proč mi zásuvky v garáži tečou...
Máte někdo se zesílenou palubní nabíječkou zkušenost?