Ahoj, nechci zakládat nové vlákno, proto se zeptám tady. O víkendu jsem konečně namontoval LED denní svícení, dal jsem kulaté světla od HELLY typ
2PT 009 599-801 na podlouhlé bylo málo místa.
Na autě to vypadá takhle:
Měl jsem problém se zapojením - světla mají 3 vodiče - kostra, +12V zapalování, a rererenční vodič na parkovačky, tento poslední má zajistit to, aby došlo k vypnutí denního svícení, když se zapnou normální světla. Zdánlivě jednoduché, ale když jsem to zapojil, LED světla mi problikávali asi v 3 sekundových intervalech po dobu cca 2 minut, stačilo když jsem odemknul nebo otevřel dveře a celé znovu dokola. Toto se děje z důvodu, že VC má funkci
Check Control a testuje malým napětím zda jsou v pořádku žárovky (i v parkovačkách) a LEDky na tento malý impuls reagují bliknutím. Tedy jsem toto vyřešil zamontováním spínacího relé:
Výše uvedené problémy (s blikáním) relé eliminovalo, světla pro denní svícení fungují a relé je automaticky vyřadí při zapnutí normálních světel.
Vadí mi, ale jedna "kosmetická" vada. Relé je zapojeno přímo na baterii (což je dobré z důvodu, že odpadá zásah do elektroinstalace), aby se světla rozsvítili je nutná aktivace připojením na zapalovací napětí a v tom je potíž, světla se mi tudíž rozsvěcí po zapnutí zapalování (před startem motoru) a já bych chtěl, aby se rozsvítili až když motor běží. Vím že LED mají malou spotřebu ale přesto bych chtěl, aby se rozsvítili až po nastartování.
Tedy otázka na Vás
"Je na autě nějaký vodič kde je 12V až po startu motoru, když ano kde?" Mě napadlo jen čidlo tlaku oleje, ale nevím?
PS:Vím že existují i spínací relé, pracující na principu sledování velikosti napětí, to jsem nechtěl použít, protože napětí u VC je značně kolísavé (viz. problémy s pohasínáním světel, které tu už byly řešeny).