Stránka 5 z 11

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 25 črc 2010, 07:33
od megabeda
@genius0011 @m.artty Nechci Vám kazit Váš subjektivní dojem, mluvíme tady o značkových LED světlech a ne nějakých no name bludičkách. Než uděláte rychlý závěr, doporučuji se podívat do tohoto PDF http://www.hella.cz/_data/svetla-pro-denni-sviceni.pdf, kde je vše krásně popsáno. Už jen citace z první strany hovoří za vše "tlumené svetlo – vyvinuto pro to, abychom viděli ve tmě", "světlo pro denní svícení – vyvinuto pro to, abychom byli vidět ve dne". Logicky tlumené světlo vyzařuje paprsek směrem do vozovky, světlo pro denní svícení vyzařuje směrem do prostoru, ostatně to je vidět na následujícím obrázku.




Obrázek

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 15 srp 2010, 15:30
od Vexta
Zeppelin píše:kmet50: prosím tě, měl jsi světla jen poškrábaný nebo i zažloutlý? já mam oboje a pokud by to alespoň trochu pomohlo, prubnul bych to
Nazdar, tou sadou z www.autolesk.cz odstraníš nejen povrchové zažloutnutí a škrábance, ale i vrypy, protože funguje tak, že povrch nejprve pomocí brusných kotoučů (začínáš P600) vrtačkou zabrousíš do roviny, pokud tam jsou vrypy, tak do hloubky těch vrypů, pak to přebrousíš menší zrnitostí až po P2000. Po důkladném opláchnutí je povrch připravený na leštění molitanovým kotoučem s pastou CAREX. Všechno potřebné v té sadě najdeš, je třeba si dát záležet, nebát se toho, brousit a leštit na střední otáčky vrtačky, hlavně vše dělat pod vodou - stačí z PETky! Potom je výsledek roven novému světlometu.
Vlastně koho to blíže zajímá, tady máte i video:
http://www.stream.cz/video/484094-leste ... svetlometu

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 14 úno 2011, 13:23
od megabeda
Ahoj, nechci zakládat nové vlákno, proto se zeptám tady. O víkendu jsem konečně namontoval LED denní svícení, dal jsem kulaté světla od HELLY typ 2PT 009 599-801 na podlouhlé bylo málo místa.
Na autě to vypadá takhle:

Obrázek

Obrázek

Měl jsem problém se zapojením - světla mají 3 vodiče - kostra, +12V zapalování, a rererenční vodič na parkovačky, tento poslední má zajistit to, aby došlo k vypnutí denního svícení, když se zapnou normální světla. Zdánlivě jednoduché, ale když jsem to zapojil, LED světla mi problikávali asi v 3 sekundových intervalech po dobu cca 2 minut, stačilo když jsem odemknul nebo otevřel dveře a celé znovu dokola. Toto se děje z důvodu, že VC má funkci Check Control a testuje malým napětím zda jsou v pořádku žárovky (i v parkovačkách) a LEDky na tento malý impuls reagují bliknutím. Tedy jsem toto vyřešil zamontováním spínacího relé:

Obrázek

Výše uvedené problémy (s blikáním) relé eliminovalo, světla pro denní svícení fungují a relé je automaticky vyřadí při zapnutí normálních světel.
Vadí mi, ale jedna "kosmetická" vada. Relé je zapojeno přímo na baterii (což je dobré z důvodu, že odpadá zásah do elektroinstalace), aby se světla rozsvítili je nutná aktivace připojením na zapalovací napětí a v tom je potíž, světla se mi tudíž rozsvěcí po zapnutí zapalování (před startem motoru) a já bych chtěl, aby se rozsvítili až když motor běží. Vím že LED mají malou spotřebu ale přesto bych chtěl, aby se rozsvítili až po nastartování.
Tedy otázka na Vás "Je na autě nějaký vodič kde je 12V až po startu motoru, když ano kde?" :) Mě napadlo jen čidlo tlaku oleje, ale nevím?

PS:Vím že existují i spínací relé, pracující na principu sledování velikosti napětí, to jsem nechtěl použít, protože napětí u VC je značně kolísavé (viz. problémy s pohasínáním světel, které tu už byly řešeny).

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 14 úno 2011, 14:31
od peter.eu
koupil sem 2vodicovy a daval sem tam rozpinaci relatko ktery bylo napojeny na privodni kabel od parkovacek a po zapnuti zapalovani se zapli,pote co sem rozsvitil parkovacky tak zhasli...chce se podivat do pojiskovky v motoru jestli tam neni nejaky napeti az po startu...

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 14 úno 2011, 14:58
od megabeda
Tedy to máš jako já, světla Ti svítí už při otočení klíčku, ještě před tím než nastartuješ motor. Pojistkovku jsem proměřil komplet (tu v motorovém prostoru) a je tam jen zapalovací napětí. :-(

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 14 úno 2011, 15:15
od peter.eu
jojo,myslim ze bude tezky najit neco co je pod napetim az po startu,myslel sem treba ABS nebo TC ale to musi bejt uz ready pri klicku...

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 14 úno 2011, 15:47
od roman1984
Janko aj nove octavia co ma moj sef to ma na taky system ked da klucik tak hned svietia denne svetla este predtym ako nastartuje...tak asi to mas ok......

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 10 bře 2011, 15:04
od Marinaaaa
Ahoj vsem, tak jsem se inspiroval za hranicema a nechal udelat montaz denniho sviceni na vekie po facelifte. Bohuzel se mi to 100% nezamlouva (napasovani do mrizky) tak to budu jeste muset poupravit. Fotky sem hodim pozdejc. Ale jen abyste meli predstavu tak sem hodim par obrazku od sousedu z Nemec. Myslim ze denni svetla u Vectry po faceliftu tu mel zatim jen Marky (mimochodem takove provedeni jsem taky zvazoval). Nakonec jsem se rozhodl mlhovky ven a pro tuhle variantu.
PS: Ja mam denni svetla bez funkce parkovacek, tj. po rozsviceni xenonu zcela zhasnou a barvu auta stribrnou takze nejsou tolik vyrazny jako u cerny a myslim ze to nevypada spatne.
[img]
100-NSW.jpg
[/img]
[img]
101-DRL.jpg
[/img]

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 10 bře 2011, 15:10
od Marinaaaa
A dalsi fotky. Ehm..nejak se mi nedari vlozit obrazky primo do textu..intuice mi k tomu nestacila :lol: . Takze zas v priloze.
[img]
102-denni.jpg
[/img]
[img]
103-park.jpg
[/img]
[img]
104-park+xenon.jpg
[/img]

Re: Xenony a denní svícení - vectra C

Napsal: 15 bře 2011, 11:44
od RomanK
megabeda píše:Výhod to má hned několik

- Daleko méně se zatěžuje alternátor - LED světla mají příkon max 2x10W - Když svítí pokávačky 2x50W (xenony 2x35w), dále svítí nesmyslně zadní světla, palubka...
- z důvodu šetření alternátoru doporučuji odpojit servořízení. Má odběr špičkově 60A což je při napětí palubní sítě 14V příkon 840W (P=U*I, P=60A*14V) ;)
- rozsvícení zadních světel nebo palubní desky se dá programovat (záleží ovšem na příslušných jednotkách). Tím se dá docílit toho, že můžou svítit pouze potkávací světlomety a vše ostatní je v režimu den.