Stránka 5 z 12

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 28 lis 2019, 16:22
od shr3k
Jasně, já jen že jiný test ve Světě Motorů, kde by testovali Verva 100, nebyl. Mám přístup do archivu a další test byl na 95oktanové benzíny, s podobnými výsledky pro Efecta 95.

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 29 lis 2019, 18:32
od Cinda
Můžeš sem hodit odkaz na test 95?

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 29 lis 2019, 19:56
od shr3k
Cinda píše: 29 lis 2019, 18:32 Můžeš sem hodit odkaz na test 95?
https://imgur.com/a/SEVxfra

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 02 pro 2019, 15:22
od Cinda
děkuji. Dlouhodobě tankuji TankOno 95 + VIF, protože ho mám za domem. Dle testu výše, je stejný jako mnohem dražší Shell Fuel Save 95. Takže asi nedělám chybu.

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 03 pro 2019, 08:35
od mfilip
Test je sice moc fajn, ale zas tak velkou vypovidajici hodnotu nema. Mel ji v dobe vzniku a proste plati pouze v danou chvili.
Treba Benzina ten zakladni N95 prestala aditivovat na nejakz ten rok a pak prisla s novym nazvem a tvrdi, ze aditivovany zase je.
Kdyz se stal jednou na Pardubicku pruser, tak z jedne spatne vymyte cisterny mely vadne palivo Shell, Makro a Benzina. Obecne plati to, ze vsechny vysokooktanove benziny jsou dovazeny, protoze zadna ceska rafinerie na to nema technologii. Naopak ceska rafinerska (PKN Orlen) zasobuje pres 80% trhu s N95 u nas.

Cili v danou chvili testu mel benzin od ONO stejne vlastnosti jak FS 95, ale jak je to v tuto konkretni chvili, to proste nevi nikdo.

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 03 pro 2019, 21:53
od shr3k
No nezbývá než aby někdo udělal testy nové... :D Primárně se tu řeší aditivum, v testech VIF ukázal, že funguje.

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 11 úno 2020, 22:48
od frenkyy2
shr3k píše: 27 lis 2019, 20:09
sladas opc píše: 27 lis 2019, 18:58 Premiove paliva jako je verva atd neobsahuji cistici slozky jak si kazdy mysli,proto bez pridanych aditiv necisti.. Byl na to i delany test ve svete motoru.
Máš na mysli tenhle? https://imgur.com/a/2wvmY7L ;)
"Benzinu poslal na vrchol výsledek mazivosti, proti neaditivovanému benzinu od Lukoilu se chlubí hodnotou o 67 procent lepší. Z toho lze usuzovat na vysoké dávkování aditiv. Palivo nezklamalo ani v žádném jiném ohledu. Mělo maximální oxidační stabilitu, skoro nulový podíl lihu, naopak jeden z nejvyšších obsahů ETBE. Obsah kyslíku bezpečně pod hranicí normy a naměřené oktanové číslo 99,6 po započtení nejistoty meření odpovídá číslovce v názvu (Verva 100). Modrá barva je spíš zajímavostí, technický význam spočívá ve snadném rozpoznání daného paliva třeba při reklamacích."
Verva obsahuje 5% etanolu.

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 15 dub 2020, 08:41
od shr3k
frenkyy2 píše: 11 úno 2020, 22:48Verva obsahuje 5% etanolu.
Ty ses asi na ten test nedíval, že? :D

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 15 dub 2020, 19:06
od sladas opc
Aditivuju pravidelne millers power petrol ecomax.. Prijde mi ze jde motor lehceji,vic by asi ukazala az rozborka..

Re: BENZIN aditivum - skusenosti

Napsal: 16 dub 2020, 06:50
od Astra - R@SAG
Aditivum VIF jsem už dával do své Astry F (1.4 8v), ale jen občas a hlavně před zimou a v zimě. U Astry G (1.4 16v Twinport) jsem ho ze začátku nedával a pak jsem začal, a hlavně to bylo poznat opět v zimě, motor startoval mnohem lépe a při nízkých teplotách neměl takový kovový zvuk. Po koupi Astry J (1.4 Turbo) jsem VIF dával od první nádrže, cca 30ml na celou nádrž. Pak ve 40 000km se objevilo při prvním nastartování vždy ráno mezi 13 – 15st, jako by motor jel pouze na 3 válce. Při jiných teplotách to bylo OK. Vyměnil jsme svíčky, otestoval zapalovací lištu bez výsledku. Začal jsme přidávat 2x více VIFu a situace se zlepšila. Nakonec jsme to ještě vyřešil tankování 100 oktanového paliva a přidávám VIF v menším množství a mám už 2 roky pokoj.

Udělal jsem si před cca 4 lety malý test benzínu doma, co udělá benzín, když ho necháte jen tak 2 – 3m ve sklenicích. No bylo to šokující, jak to člověk vidí, jak se to vše usadí. Testoval jsem N-95 bez aditiva, pak N-95 s aditivy a pak N-98. Díky tomu, jaké biosložky v benzínu jsou to bylo šokující.

Jinak u Astry G byla potřeba udělat částečná generálka motoru a tak mě zajímalo, jak to díky používání VIFu bude vypadat a podle mě to má právě za následek aditivum. Takové mám osobní zkušenosti za posledních 18 let.

Starší motory sežerou jakékoliv palivo, čím modernější motor a díky šetření na materiálu pístních kroužků apod., pak to motory odnáší a lidé jsou pak zoufalí.