Stránka 5 z 5
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 12 pro 2020, 12:47
od Colommbo
Ahoj! Tvoje kočka jest, prosimpěkně, zakopána zde:
Mike píše: ↑12 pro 2020, 11:14
S autem moc nejezdím a jakmile začne mrznout baterie už není schopna akce...
baterku máš tři roky starou, ta by měla ještě držet. Ovšem pouze za noumáuních okouností, Úďo...
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 12 pro 2020, 15:03
od Mike
Ano, to mi je jasné. Auto má 4 roky. Čerstvě. Nicméně mě zajímalo...
Chci se zeptat jestli někdo už náhradu kupoval a jakou. Přijde mi ta v astře jako atyp a nevím jakou vybrat aby pasovalo uchycení a taky tam šlo zasunout to odvětrávání článků.
Kupoval už někdo nějakou konkrétní náhradu?
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 12 pro 2020, 17:15
od OnMi
Jak je uvedeno v mem drivejsim postu, v nasi A-K 1.4T 92kW (bez S-S) je baterie Varta 50Ah - 360A (EN/SAE), rozmisteni vyvodu typ 0 (plus pol vpravo).
V kastliku na baterii je dostatecne rezerva - urcen i pro osazeni daleko vetsich baterii pro naftove motory. Patka uchyceni baterie je posuvna, takze lze pouzit klidne i vetsi baterii o vetsi kapacite. Osobne bych vzal misto 50Ah neco tak kolem 55-60Ah (i kdyz ani ted po 4.5 letech nemame zadne problemy).
Co se tyce typu, pro auta bez S-S bych se nebal pouzit obycejnou zaplavenou baterii. Podle mych mereni nema A-K tak drastickou rekuperaci. Kdo ma S-S, doporucil bych spise EFB.
Pak uz jen vybrat oblibeny model od oblibeneho vyrobce. Tady je to 100lidi 100 nazoru. Ja to mam serazene nasledovne (od nejlepsiho): Banner, BOSCH, Exide, Varta a Bar.
Vyvod na odvetrani pasuje primo na BOSCH a Vartu, takze bych asi vzal BOSCH S4 004, 60Ah, 12V (0 092 S40 040)
OnMi
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 17 pro 2020, 22:55
od Mike
Díky kamaráde.
Zkusím tu BOSCH. U mě je problém, že teď jak je corona, tak nejezdíme. Všichni děláme z domova, bydlíme ve městě, kde je všechno blízko. Nákupy chodíme pěšky - supermarket mám 200 m. Tím bych baterce moc stejně nepomohl. Jsou nízké teploty.
Poslední scénář byl:
27.11 - Zcela vybito zhasnuté budíky. Napětí jsem nezměřil, protože i multimetr odešel do křemíkového nebe...
28.11 - Na noc byla v nabíječce, ráno jsem z ní nastartoval na první dobrou... dojel do servisu cca 60 km, pak auto odstavil.
13.12 - Do toho termínu auto stálo, 15 dnů, baterie měla potom slušných 11,5 V, jel jsem ji projet asi na 60 km trasu, jen pro dobití (což asi nemělo význam, alespoň jsem při tom dotankoval), pak zase skoro týden stálo.
17.12 - Dnes večer má baterie jen 9,5 V a zítra to se startem vidím bledě... mám v pohotovosti kabely a kamarádku s autem
Mám dojem, že nová baterie bude o něco lepší, ale asi to taky v tomhle režimu nebude mít jednoduchý. Navíc když je tam OnStar, kterej furt něco odebírá, to považuji za největší problém. Kdo ví, co to začne dělat, až to vypnou a to auto se nebude mít k čemu připojit... V servisu to neumí nijak systémově deaktivovat.
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 18 pro 2020, 00:26
od OnMi
Hmm, uz tech 11,5V po 14 dnech stani je strasne malo. Podle tech poslednich 9.5V bych rekl, ze jeden clanek baterie je vadny. Vrejme dlouhodobym stanim ve vybitem stavu doslo vlivem sulfatace k vnitrnimu zkratu. Ten zpusobi rychle samovybijeni na danem clanku a napeti daneho clanku pak muze klesnout k nule tj. cela baterie nema 12V, ale jen 10V a mene. Zaroven vzroste celkovy vnitrni odpor baterie natolik, ze neni schopna dodat potrebny startovaci proud.
Nektere slabsi formy sulfatace lze odstranit desulfataci (chemickou nebo elektrickou), ale obavam se, ze tuto baterii uz zachranit nepujde. Bohuzel u modernich akumulatoru nelze vadny clanek identifikovat natoz vymenit. Takze myslim, ze nova baterie te nemine.
Note: Doporucuji si koupit do auta maly voltmetr do zapalovacove zdirky (na Ali kolem 3USD) a pravidelne kontrolovat stav baterie. Jak klesne pod 12.4V je potreba baterii dobit.
BTW: to vypnuti OnStar bez nahrady je taky dost podpasovka. Natoz pokud dojde po vypnuti k naslednym problemu vlivem toho, ze se infotainment nebude schopen pripojit k OnStar endpointum. A pokud nezustane ani e-call je to skoro na zalobu. Nastesti toto je vec, kterou jsme si do auta nedali.
OnMi
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 21 pro 2020, 20:32
od Mike
Už jsem ji objednal. Ještě jednou díky za perfektní analýzu.
Ona ta baterka dostala podobnou facku už hned na začátku, kdy se vybila tak, že nešlo žádné palubní napětí. Auto mělo asi tak půl roku. Po nabítí fungovala další tři roky. Nemyslím, že byla z výroby špatná. Myslím, že na vině byl onstar, který se mi zakousl a baterii vyždímal. Pamatuji si, že jsem se na něco dotazoval přes mobil a auto odpovědělo a pak přestalo komunikovat. Neměl jsem čas to řešit. Za cca 3 dny, když jsem k němu přišel tak, už nešlo otevřít, baterka na nule. Po dobití akumulátoru v servisu řekli, že vše je v nejlepším pořádku. Žel výrobce nikdy nepřizná chybu. A co se týká zrušení OnStar bez náhrady, asi by se nějakým způsobem mělo dát bránit. Nicméně, předpokládám, že lidí co by do toho šli je tak málo a jednotlivec nemá šanci. Navíc za poslední dva roky co to oznamují několikrát změnili všeobecné podmínky, přiznám se, že jsem je nečetl, ale kdoví co člověk tím klikem v aplikaci na talčítko souhlasím zpečetil. Na to spolehají. Neetické to je, proto už si žádný Opel nikdy nekoupím. eCall se to v té době ještě nejmenovalo a nebylo to povinné, takže to končí taky.
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 21 pro 2020, 22:00
od OnMi
Jiste by stalo za to udelat maly experiment v podobe zmereni klidoveho odberu z baterie pred uplnym vypnuti OnStar a po jeho zruseni.
Idealne pak porovnat s autem bez OnStar.
Proste zavrit a zamcit auto (zamek kufru zacvaknout rucne v otevrene poloze), pockat az usne BCM a zmerit klidovy proud.
Podle toho se pak da dopocitat jak dlouho bude trvat, nez stav plne nabite baterie klesne pod hranicni mez nabiti 50%:
OnMi
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 21 pro 2020, 22:41
od Mike
To jo, ale na to nemám výbavu a klešťový ampérmetr jsem nekupoval, mám jen obyč multimetr. Zajímavé by to bylo, ale i kdybych zjistil, že to ždíme moc baterku, tak s tím nic neudělám. Jedině odpojovat na delší parkování baterii. To je ale trochu na hlavu. To se s tím raději rozloučím
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 22 pro 2020, 20:56
od OnMi
Na to neni potreba klestovy ampermetr. Staci bezny multimetr s rozsahem do 1A. Jednu sondu klapnout na minus svorku, druhou primo na minus pol bateri a opatrne odpojit minus svorku. Proud tak chvili nepotece kostricim kabelem baterie ale pres multimetr (samozrejme prepnuty na proudovy rozsah).
Je potreba dbat na to, ze vse je vypnute a auto uspane. Pozna se to napriklad tak, ze po zatazeni rucni brzdy a zamknuti auta zhasne po chvili kontrolka rucni brzdy na pristrojovce. Pak by mel multimetr ukazovat pouze klidovy proud.
OnMi
Re: Vyjmuti autobaterie
Napsal: 01 led 2021, 15:48
od Mike
To je dobrý nápad. Uvidíme. Možná to zkusím. Jen si myslím, že si z toho tak jen vypočítám za jak dlouho se mi vybije baterie a budu frustrovany. Počkám jak ta nová baterie. Koupil jsem si měřák do zapalovače. Hned po startu jede palubní napětí na 14,4 V a akumulátor to dobíjí na plno. Cca po 15 minutách co se zahřeje motor spadne napětí na cca 13,5 V, takže to opravdu jede hlavně na emise a úsporu energie. Asi se bez občasného dobití v sezóně neobejdu, když se nepojede.
Ten původní aku jsem vyjmul dobil a zatím si drží doma v teple 12,4 V. Tak možná ještě poslouží na něco méně náročného než je provoz auta.
Moc díky za rady myslím, že jsou užitečné. Pomohlo mi to.