Stránka 5 z 6
Re: Baterie ?
Napsal: 23 úno 2021, 10:58
od Colommbo
Ahoj! Taky bych se přikláněl k názorům soudruhů.
Jestli máš S/S system nebo nee, není tak důležité, za mnohem důležitější považuju, jaký systém dobíjení má tvůj vůz. Pokud hen ten "inteligentní" (což je ve spojení se SSS vždy, bez SSS být může a nemusí), pak je akumulátor AGM nutností. Máš-li ještě klasický způsob dobíjení, pak "obyčejný" akumulátor bude lepčí, notabéne za cenu jednoho AGM pořídíš dva klasické, jež ti v autě mohou poctivě sloužit klidně deset let, což od (jednoho) AGM určitě nečekej.
Re: Baterie ?
Napsal: 23 úno 2021, 11:48
od sladas opc
Tyto moderni auta uz pry maji "inteligentni" alternator ikdyz pry nemas startstop.. Ja o te agm uvazoval jen ze jsem se docetl ze nulova odparnost plynu, coz se hodi kdyz je baterka v aute, rychlejsi nabijeni, temer zadne samovybijeni atd.. Ja jezdim malo spise o vikendu, v zime prakticky vubec kdyz je snih, brecka atd.
Je to zrejme nejspis nesmysl, zustanu u klasiky popripade zkusim efb
Re: Baterie ?
Napsal: 23 úno 2021, 12:54
od HeFab
Ja by som to "inteligentné" nabíjanie až tak nevyvyšoval.
Nie je to zase len reklamný trik na predaj nových "inteligentných" nabíjačiek?
Či je akumulátor nabíjaný napätím 14,5V alebo 14,7V, však to je všetko v tolerancii možností použitého hardweru.
Videl som už na svojom aute aj 15,1V, potom to postupne kleslo na 15V a potom na 14,9V. (Systém Stop/Štart).
Porovnal som cenu AGM a "štandardného" akumulátora toho istého výrobcu a približne tých istých parametrov, cena je len o 30% vyššia.
https://autobaterie.heureka.sk/srovnani ... mclipboard
AGM akumulátor má nižší vnútorný odpor, naozaj ako keby mu premrznutie nerobilo žiadny problém, motor naskočí okamžite, ako v lete.
Nemyslím si, že by AGM akumulátor normálne nefungoval v aute s "neinteligentným" nabíjaním.
Je celkom možné, že zvýšená investícia do AGM akumulátora sa vie vrátiť na životnosti, spoľahlivosti, rýchlejšom štarte, čiže šetrí štartér, katalizátor,...
Re: Baterie ?
Napsal: 23 úno 2021, 13:01
od Colommbo
Systém inteligentního dobíjení funguje zcela odlišně od klasického, na nějž jsme (byli) celá dlouhá léta zvyklí. Což, předpokládám, sám dobře víš, tedy v tom žádné reklamní úmysly nehledej(me.) A netvrdím, že AGM aku nebude v normálním voze fungovat, jen je prostě zbytečný.
Re: Baterie ?
Napsal: 23 úno 2021, 13:52
od sladas opc
To inteligentni nabijeni je jine oproti normalnimu..tam je jakesi pulsni nabijeni, ktere normal nabijecka nema, proto se pry casto stava ze mrtvou baterku normalni nabijeckou uz nedobijes
Re: Baterie ?
Napsal: 02 říj 2022, 15:55
od frenkyy2
Zdravim priatelia:
Potrebujem dobyt autobateriu na astra K 1.4 92 kw / 2019 bez S/S vybava ENJOY
Chcem ju vybrat a nasledne nabit,su nejake problemy po opetovnom zapojeni baterie?
Kedze sa malo jazdi bude potrebne ju nabit.Na prehliadke som ju dal otestovat vraj je ok,ale odporucanie nabit.
Ak bateriu niekto uz vyberal a nabijal poprosim info,najlepsie ten rocnik ako mam ja pripadne aj ine rocniky .
Dakujem pekne za odpovede..
Re: Baterie ?
Napsal: 02 říj 2022, 16:22
od Colommbo
Máš-li možnost, dobij akumulátor raději stále zapojený v autě. Musíš však mít dobrou ("inteligentní") nabíječku a možnost ji (technicky) připojit. Takový způsob dobíjení bude lepší. Nemáš-li jinou možnost, než ji vyjmout z auta, žádné extra rady pro opětovné připojení neznám.
Re: Baterie ?
Napsal: 02 říj 2022, 16:53
od frenkyy2
Colommbo píše: ↑02 říj 2022, 16:22
Máš-li možnost, dobij akumulátor raději stále zapojený v autě. Musíš však mít dobrou ("inteligentní") nabíječku a možnost ji (technicky) připojit. Takový způsob dobíjení bude lepší. Nemáš-li jinou možnost, než ji vyjmout z auta, žádné extra rady pro opětovné připojení neznám.
Jedna sa mi o to ci vsetko bude fungovat ako ma ,k ju znova pripojim..Niekto pise ze treba nakalibrovat okna,cas a datum inak vsetko ok.Myselel som ci sa nieco nezablokuje atd..
Re: Baterie ?
Napsal: 02 říj 2022, 18:33
od milosh
Proč cituješ příspěvek, který je na tím tvým???? A není to poprvé.
Re: Baterie ?
Napsal: 03 říj 2022, 12:29
od pavel_k
Normálně připoj kabely nabíječky na svorky v motorovém prostoru (v rohu před řidičem) a hotovo.
Mám Astru K bez S/S z r.2016 a dobíjím takto pravidelně celých 6 let. Představa, že vyndavám baterku z kufru a následně se vymažou nějaké paměti s uloženýma provozníma hodnotama a bůch ví, co dalšího, mě dost děsí.