Stránka 5 z 15

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 16 bře 2021, 09:07
od Astra - R@SAG
Na Astru G i J jsem kupoval vždy Valeo nebo Bosch, vydrželi vždy dlouho. Poslední dobou mám pocit, že jakoby kvalita šla hrozně dolů. Koupil jsem pak OEM výrobce a ten odešel po 6 měs, proto jsem se vrátil k BOSCH. Řekl bych, že taky záleží asi kolik měs to leží na skladě. Proto jak jsme objednával originál věci, tak je měl Vojta v akci, řekl jsme si, že je otestuji a uvidím :D :D :D .

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 16 bře 2021, 11:26
od westler
Souhlasím! Dříve kvalitní stěrače/gumičky neměly problém vydržet 2 roky i déle když se k nim člověk choval slušně, dneska i po roce to stojí zaprd, asi je to hold jako se vším - kvalita jde dolu, plánovaná životnost se zkracuje aby měl výrobce na chleba :lol:

Máš pravdu že záleží jak dlouho leží na skladě, problém je že to nelze poznat předem. Reklamovat jsem nezkoušel, i když by to asi teoreticky šlo (začaly vzrat a dělat šmouhy prakticky po týdnu od nasazení), vydržel jsem to cca měsíc a pak vzal na doporučení z UK fóra právě Bosch AeroTwin.

Ještě dostatečně kvalitní alternativa by mohla (teoreticky) být objednat náhradní gumičky od VW, díl.č. 1K0955429C (délku 700mm lze zkrátit, dodávají se po kusech jako náhradní díl, jsou včetně obou plastových konců), na starém autě mi pasovaly jak do originálů typu "flat" tak i do AeroTwinů (u Astry K ale otestováno nemám!).

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 17 kvě 2021, 10:51
od Astra - R@SAG
Ahoj kolegové. Tak zima je za námi a Astře J jsem vyměnil stěraše Bosch za originál GM, které jsme zakoupil. Venku poslední dny neustále prší a mam za sebou cca 300 km v dešti, kroupech, bouřce. Originál stěrače stírají perfektně, nedělají čmouhy a jsou velice tiché, oprati starým. Na více hodnocení je ještě brzy, uvidíme za pár měsíců.

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 24 kvě 2021, 13:47
od UseThe4s
Astra - R@SAG píše: 31 srp 2020, 08:15 - Použit odstraňovač polétavé rzi - bylo toho zase na Astře dost, glavné od předních kol a na zadní části Astry, částečně přední kapota (pod bydlíme v průmyslovém městě) - Gyeon Q2M Iron
ahoj, narazil jsem na tenhle tvuj bod, nikdy jsem o tomto pripravku neslysel, ani vlasne nevedel, ze nejaka poletava rez existuje... :lol: muzes prosim k tomuto strucne neco napsat? moc diky!

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 24 kvě 2021, 15:37
od UseThe4s
Astra - R@SAG píše: 19 kvě 2020, 12:10 Ano Grandland brzdil hodně agresivně, řekl bych dost podobně, jak to má nastven Ford na Focusech.

No já zvažuji výměnu komplet i z kotouči, protože chci dirované a přikláním se k Zimmermann, už jsemm ěl je na Astře G a úplné spokojenost, ještě dnes je má otec na uvedené Astře a mají najeto 80 000km a pohoda.
nekde jsi tu psal, zes nakonec od derovanejch ustoupil. muzes to prosim trochu rozvest? ja mel prave ty zimmermany taky v planu... :|

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 25 kvě 2021, 08:19
od Astra - R@SAG
Ahoj UseThe4s: Pokusím se to popsat postupně.

Polétavá rez:
U nás v Ostravě je hold těžký průmysl, hodně se práší a už na Astře G před mnoha lety jsme si všiml na laku jsou tmavé tečky a myslel jsme že to je koroze. Jenže jsem nevěděl o tom, že existuje přípravek na to a tak jsme pouze voskoval. Na Astře J se to začlo objevovat cca po 2 letech a tak jsem začal pátrat a našel jsem tento přípravek. Na tmavých barvách aut to moc člověk nevidí, ale na bíle je to jako vidět velmi. Proto jsem koupil tento přípravek na poletavou rez. Aplikace je jednoduchá a super efekt. Takovou očistu od poletavé rzi provátím 1x ročně a na Astře je toho míň a míň.

Zde je vše popsáno a i postup: http://astra-rasag.cz/?page_id=7353

Vrtané mrzdové kotouče:
Byl to vždy můj sen je mít na autě, ale na bežné ježdění mi to každý mechanik rozmlouval a pak jsem viděl i na živo Astru H, které měla vrzané kotouče a co se stalo u nich. U dírek, postupem času se začli dělat mikro trhlinky a díky povechové korozi z vnitřní části kotouče odpadávat kusy kotouče. Proto jsem od toho ustoupil a po poslední kontrole na jaře při přezouvání, jsem výměnu posunul na pozzim a tozhodl jsme se jít do klasických plných kotoučů TEXTAR.

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 25 kvě 2021, 12:38
od westler
Ještě doplním k polétavé rzi: je všude kde je větší provoz, jde vesměs o drobné kovové úlomky z ostatních aut (např. z výfukové soustavy) ve velikostech v rádu 1-2mm^2, které provozem ulpí na karoserii aut, typicky na blatnících (za kolem) a na spodní části dveří. Jak psal Astra - R@SAG, na světlých barvách to jde hodně vidět. Pokud se tyto částečky nechají na laku, tak začnou zabarvovat okolí hnědavou barvou. Někdo by si snad i mohl myslet že mu rezne auto, nicméně je to opravdu jen na laku "přilepený" kousek rezavého kovu, který jde nejlépe odstranit k tomu určeným přípravkem.

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 25 kvě 2021, 12:51
od Astra - R@SAG
Děkuji za dolňující info a dodám jen to, že od té doby co to používám, tak na autě toho je míň a míň :D :D

Kde osobně tono mám nejvíce jsou oblasti:

. za předními koly od půl dveří dolů
- přední kapota
- od zadních kol, zadní nárazník a spodní část 5 dveří.

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 26 kvě 2021, 11:13
od UseThe4s
Astra - R@SAG píše: 25 kvě 2021, 08:19 Ahoj UseThe4s: Pokusím se to popsat postupně.

Polétavá rez:
U nás v Ostravě je hold těžký průmysl, hodně se práší a už na Astře G před mnoha lety jsme si všiml na laku jsou tmavé tečky a myslel jsme že to je koroze. Jenže jsem nevěděl o tom, že existuje přípravek na to a tak jsme pouze voskoval. Na Astře J se to začlo objevovat cca po 2 letech a tak jsem začal pátrat a našel jsem tento přípravek. Na tmavých barvách aut to moc člověk nevidí, ale na bíle je to jako vidět velmi. Proto jsem koupil tento přípravek na poletavou rez. Aplikace je jednoduchá a super efekt. Takovou očistu od poletavé rzi provátím 1x ročně a na Astře je toho míň a míň.

Zde je vše popsáno a i postup: http://astra-rasag.cz/?page_id=4422

Vrtané mrzdové kotouče:
Byl to vždy můj sen je mít na autě, ale na bežné ježdění mi to každý mechanik rozmlouval a pak jsem viděl i na živo Astru H, které měla vrzané kotouče a co se stalo u nich. U dírek, postupem času se začli dělat mikro trhlinky a díky povechové korozi z vnitřní části kotouče odpadávat kusy kotouče. Proto jsem od toho ustoupil a po poslední kontrole na jaře při přezouvání, jsem výměnu posunul na pozzim a tozhodl jsme se jít do klasických plných kotoučů TEXTAR.
Tybrďo, tak to jsem vůbec netušil, že se něco takovýho děje a na autech ulpívá... :D. Ty kotouče TEXTAR už jsem někde na nějakých forech zahlédl probírat, takže to je asi pro naše Astrule dobrá volba, předpokládám.

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Napsal: 28 kvě 2021, 20:46
od Astra - R@SAG
Tak nové letní pneu DUNLOP 215/50 R 17 SP BLURESPONSE 95W XL jsou na Astře a najeto prvních 30km. Teď přemýšlím na správném nahuštění. Momentálně mám nahuštěno všude na 2,5. Předešlé pneu jsem také měl na 2,5 a to protože jinak vypadali podhuštěné. Dunlop mají zesílené stěny a tak zde to asi hrozit nebude.

Kolik tedy hustotě tento rozměr. V příručce je 2,2 to se mi zdá málo.