Stránka 409 z 498
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 27 bře 2018, 15:19
od mattonecz
Jinak tohle skubani pri pusteni a seslapnuti plynu jeste chci projet s mechanikem. Zaruka mi konci za 2 mesice tak bych to rad pripadne jeste resil. To by taky asi mohl vyresit SW, ale pochybuju ze to resili.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 28 bře 2018, 10:25
od sladas opc
Myslim ze na tohle se vztahuje zaruka az pet let ne??kdyz je to na motor..
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 29 bře 2018, 15:22
od Mike
Tady je zkušenost s praskajícími písty u předchozí J generace nepřímovstřikových turbomotorů... opět to navazuje na to co zde již bylo řečeno, že i styl jízdy může výrazně ovlivnit životnost.
http://www.auto.cz/ojety-opel-astra-j-p ... lny-120275
"Základní „turbo“ představuje motor 1.4 s výkonem 88 nebo 103 kW. Motor je to pružný a pro defenzivně jezdícího řidiče zcela dostatečný. Mezi slabší a výkonnější verzí je pocitově rozdíl prakticky zanedbatelný, stejně jako spotřeba paliva, běžně se pohybující mezi 7 a 8 l na 100 km. Asi bychom tento motor i doporučili, kdyby u něj nedoházelo k fatální závadě v podobě praskajících pístů. „Problém se vyskytuje většinou u aut s najetými 50.000 až 100.000 km,“ říká Zdeněk Veselý z Autotechnik Zralý, specialisty na vozy Opel. „Závada se navenek projevuje tak, že motor prostě přestane jet a současně začne konzumovat ve velké míře olej.“ Při opravě se mění také rozvodový řetěz a některé další díly. I u specialisty vyjde tahle „sranda“ na citelných 50.000 korun. Co dělat, aby se to nestalo? Na to má Zdeněk Veselý jasnou odpověď. „Všem majitelům opelů s motorem 1.4 Turbo radím, aby motor příliš nepodtáčeli. Mnohem lepší je podřadit na nižší převod, jakkoliv točivý moment motoru akceleraci vozidla i přes těžší převody z nízkých otáček zvládne.“ Prostě i s motorem 1.4 Turbo jezděte jako s atmosférickým točivým Ecotecem!"
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 04 dub 2018, 20:46
od pepelos
tak jsem psal svému servismanovi v Opelu. Životnost oleje mám dle palubáku 33%, na to mi odvětil, že to co se ukazuje na palubním počítači není stav oleje, ale časový úsek do další výměny. A na mé trhání odpověděl, že ho mám sledovat a kdyby problém nějak pokračoval mám volat. Smažík Kladno
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 05 dub 2018, 08:13
od sova
pepelos píše:Životnost oleje mám dle palubáku 33%, na to mi odvětil, že to co se ukazuje na palubním počítači není stav oleje, ale časový úsek do další výměny.
Nesmysl, mám 14 dní po výměně oleje, najeto 1000km a ukazuje mi to 95%. Před výměnou jsem tam měl 17% a najeto 17500km, do roční prohlídky zbývaly 3 měsíce.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 05 dub 2018, 10:37
od pepelos
Mám to v mailu, takhle mi to tvrdil.
Tak to tam bude asi nějaký čidlo na hustotu čico.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 05 dub 2018, 12:38
od Mike
pepelos píše:Mám to v mailu, takhle mi to tvrdil.
Tak to tam bude asi nějaký čidlo na hustotu čico.
Není, je to proměnlivé, podle stylu využívání vozidla, počet startů a zatížení, dle toho vypočítává životnost. Řešení je ale podle mě velmi jednoduché. Rok nebo 15tis km, podle toho co bude dříve. Ten olej je na 15tis už i tak celkem černej. Takže na 30tis je to samá špína. Fuj,
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 05 dub 2018, 15:46
od Marek L
Žádné jakostní čidlo tam není. Když byste ve stavu 90 procent vyresetovali zpět na 100 procent, tak se to hned samo nevrátí na 90. Mám to vyzkoušeno na Jéčku, pochybuju, že to máte jinak. V servise to nikdo nepozná. Už mi to bylo jednou taktně sděleno, když jsem se na to ptal.
Odjížděl jsem na týden na dovču se stavem 5 procent a věděl jsem, že mi to bude celou dovolenou každý den pípat jak blbé. Tak jsem to resetnul a po dovolené si zajel normálně vyměnit olej. Žádná věda...Olej měl najeto asi 16500 km. No bóóóóže...
Jak píše kolega výše, je to jakýsi program který měří jak dlouho bylo auto po startu v provozu, jestli se vůbec do vypnutí motoru nějak normálně zahřeje olej apod. Přesto, že olej je longlife, zdravý rozum velí 15000 km nebo rok. Ale ať si to každý dělá jak chce.
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 07 dub 2018, 09:33
od Katikakus
Zadne cidlo kvality oleje v motoru neni. "Kvalita" oleje je udavana na zaklade dvou hodnot - najezd a cas do dalsi predepsane vymeny oleje.
Tzn. pokud mam servisni interval 30000km nebo rok, podle toho, co nastane driv, tak pokud najedu za rok mene nez 30000 km, tak se zobrazovana kvalita oleje bude ridit casem zbyvajicim do dalsi vymeny tak, ze na nulu se dostane po roce.
Pokud mam najezd vetsi nez 30000 za rok, bude zobrazovana hodnota kvality oleje klesat v zavislosti na najezdu a na nulu se dostane pri 30000km (klidne treba po 6 mesicich).
Re: trhnutie pri akceleracii
Napsal: 07 dub 2018, 19:28
od sladas opc
Ma uz nikdo z vas nahrany ten novy soft na trhani motoru??