sladas opc: ano, věřím že výjimky se najdou, bohužel je jich jak šafránu a narazit na ně není snadné. Nejsou to ti co "umí načipovat i zahrani sekačku" a nebo ti "s nevýraznější reklamou"... u nás mě napadá možná tak Cimbu, kde čerpají zkušenosti z mnohaleté účasti v motorsportu. Nikdo mě ale nepřesvědčí že po takové úpravě, byť i zkušení "tuneři", ví jaký dopad na životnost motoru/vybraných součástek jejich úprava bude mít. Na druhou stranu vývojové oddělení automobilky zodpovídá za to že jejich auta jsou konstruovány pro výdrž 150tis km s minimálními náklady (stran záručních oprav; ideálně aby se hned pak rozpadlo a zákazník si běžel koupit nové, takže velká rezerva pro zvýšení výkonu, jak se snaží většina tunerů vysvětlit, tam evidentně nebude)
Co se týká té otázky na konci, tak důvod je velmi prostý (a bohužel to tak funguje v dnešní době snad ve všech odvětvích) - marketing. Vývojové/technické oddělení může 1000x opakovat nepouštějte to ven, bude průser, rozhodující slovo má stejně doporučení marketingu, tedy že se to stejně prodá i s vadou, která se nejspíš ani neprojeví. Dneska se hledí na okamžitý prodej/úspěch, pojmy jako kvalita, renomé a životnost jsou až na druhé koleji
