mia píše:prečo som sa pýtal na vaše skúsenosti? pretože celkom by ma zaujímalo ako sa ktorý výrobca popasoval s "receptúrou" na dosiahnutie špecifikácie Dexos1 gen.2, či sú oleje v aditívach rôzneho zloženia, alebo rovnakého. A tiež ako dosiahne výrobca oleja certifikát o špecifikácii, schvaľuje to výrobca motorov, poskytuje receptúru, alebo olejári si vytvárajú vlastnú a následne to testuje výrobca? Od toho závisí rôznorodosť, alebo rovnorodosť vlastností a teda odolnosti voči LSPI olejov jednej špecifikácie. Preto mám tak trochu aj obavy kúpiť olej iný ako napr "GM originál" To ale neznamená, že ten iný nemôže byť ešte lepší.
Mia, sorry, ale tie otázky myslíš určite len žartom.
A/ myslíš, že niekto z užívateľov tu na fóre môže posúdiť ktorý olej je lepší? Každý z nás používa auto úplne ináč, jazdí iné trasy. Zdá sa, že LPSI je tak nevyspytateľný jav (viď odpoveď od LiquiMoly v minulom príspevku) že v jednom motore môže dobre fungovať na mazanie Fritol a v inom ti nepomôže ani LiquiMoly na druhú. Pocit môže mať každý svoj ale v inom aute nemusí fungovať ani ten pocit.
B/ aké aditíva kto používa je určite predmetom výrobnej receptúry výrobcu a pokiaľ niekto tu na fóre nepracuje vo vývoji konkrétnej firmy tak všetky ostatné odpovede sú len hoaxy, JPP informácie a dohady.
C/ samozrejme že výrobca motorov ktorý investoval ťažké peniaze do vývoja svojho vlastného oleja, výskumu prečo a kde sa LSPI deje a do vytvorenia špecifikácie v ktorej sa oleje majú pohybovať rozdá všetkým výrobcom receptúry zadarmo. Naozaj žartuješ. Ani za úplatu.
D/ výrobca motora určite nič netestuje. Stanovil limity - vymyslím si, napr. obsah vody menej ako 0,01% alebo teplotu odparenia min 250°C. Každý olej ktorý sa odparí pri vyššej teplote bude spĺňať túto špecifikáciu. Pritom GM sa možno odparuje pri 251°C a Liqui Moly 270°C čím bude lepší, ale oba splňujú čo špecifikácia pýta.
Ďalším vývojom určite pôjdu parametre olejov k lepší hodnotám a tak možno vznikne v roku 2020 keď 1.6T bude mať 300HP dexos1 gen3 a ten bude mať prísnejšie parametre, napr. teplotu odparenia 280°C. (všetky tieto hodnoty a ich názvy si vymýšľam, nájdeš ich však určite na internete).
E/ "certifikát" ako kus papiera zrejme neexistuje. V iných oblastiach priemyslu a nevidím dôvod prečo by to tu bolo inak, by si výrobca oleja otestoval vo svojich laboratóriách alebo v laboratóriách tretej strany či olej spĺňa podmienky dexos a vydá o tom niečo ako Prehlásenie o zhode pre svoju internú potrebu, resp. poskytne tento doklad záujemcovi - distribútorovi olejov, prípadne výrobcovi ak by mal záujem o plnenenie vo výrobe. toto prehlásenie je garancia výrobcu oleja a slúži napríklad pre prípadné súdne spory. (Podobné prehlásenie o zhode dnes nájdeš v akomkoľvek elektrotechnickom výrobku.) Na nálepke oleja potom umiestni informáciu, že olej zodpovedá špecifikácii Dexos1g2, VW505.1, BMW xyz,DM abc atď atď.
výrobcov Dexos1gen2 som našiel krátkym zaguglením asi 20 z toho o 10-tich som nikdy predtým nepočul. Zo skúseností väčšinou sú najlepšie výrobky tie o ktorých mnoho ľudí nevie a značky verejne známe ako v tomto prípade napr. shell, omv, castrol sú dobrý priemer.
poiaľ by sa nedarilo tak tu je link
https://noln.net/2017/06/30/new-generat ... fications/
ale toto je len ACEA kde sú stanovené viskozity, ktoré sú potrebné pre mastenie. Ďalšie parametre, ktoré sú dôležité pre LSPI ale nie napríklad pre diesel sú u špecifikácie dexos.
apropo zajtra si idem pre 1.6T, ale pochybujem že bude mať čas na LSPI