Zdravím všetkých.
Vyhnem sa predchádzajúcej diskusii na tému senzorov a zhrnime moje postrehy po 2000 km.
Auto je skvele odhlučnené. Kupodivu vôbec nepočuť ani od jedného kolesa žiadne kamienky. A to si fakt nevymýšlam. (Áno, obejdnával som odhlučňvaciu sadu a asi sa to oplatilo)
Dokonca aj pri rýchlostiach nad 100 km/h je v aute prekvapivé ticho. Žiaden rušivý aerodynamický hluk.
Priečne nerovnosti - bez rázov do karosérie, iba tlmené “bum bum”. Veľmi decentné.
Zamlžovanie okien - deje sa ale na moje prekvapenie, ventilátor iba na druhý stupeň, ofuk na sklo a osobu (na paneli automatickej klimatizácie je to 4-té tlačidlo zľava) a je vystaráno. Je to dostatočná intenzita pri dvojčlennom obsadení. Keď sme boli v aute štyria, tiež sa nič nezahmlievalo.
Audio - na moje nároky absolútne dostatočné. Aj tak mám váčšinou zapnuté Apple Car play.
DAB - v Bratislave a na Slovensku bieda. Stále iba testovacia prevádzka, žiadne info na centrálnom displeji navyše, okrem prehrávanej skladby.
TMC - detto. Ak nejaká SK stanica vysiela TMC, tak moje autorádio ju ešte asi neobjavilo.
Sedadlá - AGR sú rozhodne veľmi pohodlné a to som kus chlapa. Vyhrievanie je príkladne rýchle. Vyhrievanie volantu by mohlo mať rýchlejší nástup.
Kufor - nie je simply clever ale Flex organizer, sieť a háčky sú fakt prínosom.
Automatická prevodovka - bez zaváhania, pohoda... presne čo som očakával. Len škoda, že má len 6 stupňov.
Motor - 1,6 CDTI 100kW - výkon dostatočný, odhlučnenie dosť dobré, necítiť vôbec žiadne vybrácie. Za studena je (zvonku) surový (asi ako 2 diesel na susedovej BMW X1), po zahriatí značne stíchne.
Spotreba podľa PP:
Mesto: 5,7 - 7,3 = väčšina jázd je skutočne krátkych, vybavovačky po meste.
Okresky: 4,5 - 5,2 - závisí od dynamiky jazdy. 2 členné obsadenie.
Diaľnica - ešte nebolo kedy a kam ísť
Stierače - sú ticho, neodskakujú, ešte ich bude treba dať nastaviť v servise, aby stierali bližšie k stĺpikom. A ešte samotné trysky nastavím, lebo striekajú nízko.
Svetlá - keď fungujú, tak svietia parádne! Vysvetlím ďalej.
Adaptívny tempomat - výborný, keď funguje.
Senzory - nebláznim z nich. Akurát vydávajú trvalý tón príliš skoro a za autom je ešte 30 cm miesta!
Asistent jazdných pruhov - je s ním sranda
Protikolízny systém - funguje aj s brzdením. Vyskúšané;)
PORUCHA - nuž a je tu prvá, komplexná porucha.
Displej pred vodičom indikuje textom: Servis Asistenčný systém vodiča a druhé hlásenie je Servis ESC.
Aký má táto porucha celkový dopad?
Nefunguje Adaptívny tempomat, detekcia vozidiel pred mojim vozidlom, nefunguje inteligentná funkcia LED svetiel, niekedy dokonca začnú svietiť diaľkovými, keď vozidlo zastane a ešte k tomu v obci. Tak nateraz “AUTO” nepoužívame.
A rovnako sa automaticky nedeaktivuje elektrická ručná brzda a pri odjazde z parkoviska ju je nutné deaktivovať manuálne, potlačením tlačidla.
Predbežné info zo servisu: Nová Insignia má vraj (samozrejme nie všetky kusy) z výroby rovnaký “error” a oprava netrvá dlhšie ako 30 mimút. Vraj nejaký “konektor”. To prosím nechápte ako posmešok, iba veľmi zjednodušené konštatovanie.
V prípade Astry vraj tento problém ešte nebol u tohto konkrétneho predajcu/servisu detekovaný.
No, uvidíme. Čakáme na termín na opravu.
ZÁVER: Aj napriek aktuálnej poruche, som s vozidlom veľmi spokojný. Dynamika je dostačujúca a ja sa aj tak nikdy nebol agresívny vodič. Predbiehanie aj s týmto, relatívne malým výkonom je brnkačka, najmä vďaka 320 Nm.
Pekný večer všetkým.