Stránka 6 z 8
Výplach motoru - výsledky I.
Napsal: 04 srp 2023, 16:56
od UseThe4s
Přikládám fotografie k jednotlivým fázím výplachu. Po prvním výplachu zůstaly v olejovém filtru i na dně vypouštěcího lavoru výrazné kusy karbonu a dalších nečistot. Olej byl absolutně neprůhledný, černý jako dehet. Po druhém výplachu byl výplachový olej tmavší ale již průhledný, v olej. filtru ani na dně lavoru nezůstaly zachyceny ani nejmenší kousky karbonu, pouze olejový film. Druhý výplachový olej (třetí výplach) byl již průhledný a světlejší.
Stav po prvním výplachu:
Výplach motoru - výsledky II.
Napsal: 04 srp 2023, 17:07
od UseThe4s
Olejový filtr po druhém výplachu a výplachovém oleji:
Test s ubrouskem:
Test se sklem:
Výběr oleje a olejového filtru
Napsal: 04 srp 2023, 17:15
od UseThe4s
V návaznosti na výplach motoru bylo potřeba aplikovat nový motorový olej. Po letech užívání oleje Castrol EDGE, Turbo Diesel TITANIUM FST 5L, 5W-40 jsem se rozhodl udělat menší průzkum i v této oblasti. Nakonec jsem vybral kombinaci oleje Ravenol VST, 5W40 a filtru MANN.
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Napsal: 09 srp 2023, 18:43
od tomax
Tohle se jen tak nevidí, dávat tolik lásky starému autu. Každopádně jsem zvědav, jak tento příběh dopadne. Výplach motoru jsi udělal hodně poctivě a určitě sem pak dej dlouhodobější výsledek, zda to nepoškodilo nějaká těsnění v motoru nebo katalyzátor. Za mě palec nahoru!
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Napsal: 09 srp 2023, 19:52
od MP84
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Napsal: 09 srp 2023, 21:02
od Colommbo
Jo, přátelé, saze jsou prevít! Proplach dobrý, ale i ten nový olej bude po pár tisících km zase černý jako bota, u naftového motoru je to marné...
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Napsal: 10 srp 2023, 10:32
od UseThe4s
Díky za komentáře a za video, který mě rozsekalo na kusy...
Určitě počítám, že z podstaty fungování naftového motoru bude olej postupně černat rychleji než u benzínu. Docela jsem ale zvědav, jestli zaslepení EGR ventilu (které jsem nyní provedl), jenž způsobí zamezení přísunu sazí z výfukových svodů do sání, pomůže oleji černat pomaleji. Chystám se to sledovat, možná i postupně zdokumentuji.
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Napsal: 10 srp 2023, 10:39
od HeFab
UseThe4s píše: ↑05 črc 2023, 13:43
Jj, svatá pravda! Dost mě teda překvapuje, že v roce 2001 se ještě vyráběly auta bez EGR systému...
Tehdy se to asi nějak lámalo a začali to rvát uplně do všeho. Teprve až teď oceňuji, jak velké jsem se svojí Astrulí měl štěstí, když na ní alespoň nemám namontovaný DPF sytém, který začali dávat v roce 2007...
Nazdar.
Takmer na dennej báze som na tej istej 50 km trase striedal Fiat Stilo r.v. 2003 1.6 16V a Opel Astra H r.v. 2005 Z16XEP.
To Stilo má kód motora 182.B6.000. Tento motor sa montoval do Stila do roku 2006. Nemal EGR. Bolo to Euro 4. V roku 2003 tento motor získal ocenenie Motor roka.
V roku 2006 Fiat začal tento motor zdieľať s Oplom, pričom sa na tento motor pridal twinport a EGR. Kód motora sa zmenil na 192.B3.000. Opel ho označoval ako Z16XEP. Už to bolo Euro 5.
Tú Astru je potrebné pomaly na kolenách presviedčať, aby šla
Twinport viackrát čistený, EGR detto.
Stilo s 220 tisíc km ide stále ako pichnutá sviňa, Pri Emisnej kontrole vždy bezproblémové emisie.
Ale rozdiel tam bol v spotrebe, tá Astra fakt žrala o cca 0,7/100km menej, ale nešla
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Napsal: 10 srp 2023, 10:50
od UseThe4s
To je skvělej příběh a hodně zajímavý informace, díky! Jak jsem postupně zjistil, hodně lidí vůbec netuší, jak EGR ventil vlastně funguje a především, že recirkulaci výfukových plynů zajišťuje pouze v nízkých otáčkách. Ve chvíli kdy je více přidán plyn, EGR ventil recirkulaci přeruší. I tak to ovšem v motoru dokáže časem napáchat pěknou paseku...
Re: Astra H Caravan - Fénix z popela
Napsal: 10 srp 2023, 11:02
od Colommbo
UseThe4s píše: ↑10 srp 2023, 10:50
...hodně lidí vůbec netuší, jak EGR ventil vlastně funguje a především, že recirkulaci výfukových plynů zajišťuje pouze v nízkých otáčkách. Ve chvíli kdy je více přidán plyn, EGR ventil recirkulaci přeruší...
Ano, když mají majitelé naftových motorů tendence stále motor podtáčet, jedou potížím naproti...