Stránka 6 z 8

Výplach motoru - výsledky I.

Napsal: 04 srp 2023, 16:56
od UseThe4s
Přikládám fotografie k jednotlivým fázím výplachu. Po prvním výplachu zůstaly v olejovém filtru i na dně vypouštěcího lavoru výrazné kusy karbonu a dalších nečistot. Olej byl absolutně neprůhledný, černý jako dehet. Po druhém výplachu byl výplachový olej tmavší ale již průhledný, v olej. filtru ani na dně lavoru nezůstaly zachyceny ani nejmenší kousky karbonu, pouze olejový film. Druhý výplachový olej (třetí výplach) byl již průhledný a světlejší.

Stav po prvním výplachu:
IMG_1494-3.jpg
IMG_1497-12.jpg
IMG_1510.jpg

Výplach motoru - výsledky II.

Napsal: 04 srp 2023, 17:07
od UseThe4s
Olejový filtr po druhém výplachu a výplachovém oleji:
IMG_1572.JPG
Test s ubrouskem:
IMG_1563-1.jpg
Test se sklem:
IMG_1561.JPG

Výběr oleje a olejového filtru

Napsal: 04 srp 2023, 17:15
od UseThe4s
V návaznosti na výplach motoru bylo potřeba aplikovat nový motorový olej. Po letech užívání oleje Castrol EDGE, Turbo Diesel TITANIUM FST 5L, 5W-40 jsem se rozhodl udělat menší průzkum i v této oblasti. Nakonec jsem vybral kombinaci oleje Ravenol VST, 5W40 a filtru MANN.

IMG_1527.jpg

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 09 srp 2023, 18:43
od tomax
Tohle se jen tak nevidí, dávat tolik lásky starému autu. Každopádně jsem zvědav, jak tento příběh dopadne. Výplach motoru jsi udělal hodně poctivě a určitě sem pak dej dlouhodobější výsledek, zda to nepoškodilo nějaká těsnění v motoru nebo katalyzátor. Za mě palec nahoru!

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 09 srp 2023, 19:52
od MP84
Takhle se dělá proplach motoru :lol: :lol: :lol:
https://www.youtube.com/shorts/4GKk5yLNeow

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 09 srp 2023, 21:02
od Colommbo
Jo, přátelé, saze jsou prevít! Proplach dobrý, ale i ten nový olej bude po pár tisících km zase černý jako bota, u naftového motoru je to marné... :?

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 10 srp 2023, 10:32
od UseThe4s
Díky za komentáře a za video, který mě rozsekalo na kusy... :lol: Určitě počítám, že z podstaty fungování naftového motoru bude olej postupně černat rychleji než u benzínu. Docela jsem ale zvědav, jestli zaslepení EGR ventilu (které jsem nyní provedl), jenž způsobí zamezení přísunu sazí z výfukových svodů do sání, pomůže oleji černat pomaleji. Chystám se to sledovat, možná i postupně zdokumentuji.

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 10 srp 2023, 10:39
od HeFab
UseThe4s píše: 05 črc 2023, 13:43 Jj, svatá pravda! Dost mě teda překvapuje, že v roce 2001 se ještě vyráběly auta bez EGR systému... :shock: Tehdy se to asi nějak lámalo a začali to rvát uplně do všeho. Teprve až teď oceňuji, jak velké jsem se svojí Astrulí měl štěstí, když na ní alespoň nemám namontovaný DPF sytém, který začali dávat v roce 2007... :D
Nazdar.
Takmer na dennej báze som na tej istej 50 km trase striedal Fiat Stilo r.v. 2003 1.6 16V a Opel Astra H r.v. 2005 Z16XEP.
To Stilo má kód motora 182.B6.000. Tento motor sa montoval do Stila do roku 2006. Nemal EGR. Bolo to Euro 4. V roku 2003 tento motor získal ocenenie Motor roka.
V roku 2006 Fiat začal tento motor zdieľať s Oplom, pričom sa na tento motor pridal twinport a EGR. Kód motora sa zmenil na 192.B3.000. Opel ho označoval ako Z16XEP. Už to bolo Euro 5.
Tú Astru je potrebné pomaly na kolenách presviedčať, aby šla :roll: Twinport viackrát čistený, EGR detto.
Stilo s 220 tisíc km ide stále ako pichnutá sviňa, Pri Emisnej kontrole vždy bezproblémové emisie.
Ale rozdiel tam bol v spotrebe, tá Astra fakt žrala o cca 0,7/100km menej, ale nešla ;)

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 10 srp 2023, 10:50
od UseThe4s
To je skvělej příběh a hodně zajímavý informace, díky! Jak jsem postupně zjistil, hodně lidí vůbec netuší, jak EGR ventil vlastně funguje a především, že recirkulaci výfukových plynů zajišťuje pouze v nízkých otáčkách. Ve chvíli kdy je více přidán plyn, EGR ventil recirkulaci přeruší. I tak to ovšem v motoru dokáže časem napáchat pěknou paseku... :(

Re: Astra H Caravan - Fénix z popela

Napsal: 10 srp 2023, 11:02
od Colommbo
UseThe4s píše: 10 srp 2023, 10:50 ...hodně lidí vůbec netuší, jak EGR ventil vlastně funguje a především, že recirkulaci výfukových plynů zajišťuje pouze v nízkých otáčkách. Ve chvíli kdy je více přidán plyn, EGR ventil recirkulaci přeruší...
Ano, když mají majitelé naftových motorů tendence stále motor podtáčet, jedou potížím naproti...