Hoši zase budem obvinený, že píšem nezmysly tak ako vo vlákne "výměna oleje" Astra K.
Mám pocit že to tu zaspalo dobu, často sa tu doporučujú postupy, ktoré používal môj otec (deda byl eisenboňák na penzi od roku 45 takže neměl auto). Každý by chcel mať auto aby mu vydržalo. Tak koľko teda - 10 rokov a 350tkm alebo 30 rokov a milion km?
Ochrana podvozku:
já neviem, ale rozdiel medzi ošetrením na žigulíku či škode 100 a insignii je pomerne veľký.
od roku 2003 mám ôsmy oplík, Vectra po 9 rokoch a 350t km mala karosériu zospodu alebo vo dverách v pohode.
Ak teda plánuješ 10 rokov ušetri prachy.
Ochrana laku:
pokiaľ máš základnú farbu, tá je tak mäkká, že po 50t km bude predok dierkovaný ako po paľbe gulometom. Metalika bude na tom podstatne lepšie, oderky a lúpance na laku budú od väčších kamienkov.
Myslím, že žiadny pikatec ani iná ptákovina nepomôže. Osobne považujem za jedinú spoľahlivú ochranu oblepenie nárazníka a snáď aj prednej kapoty bezfarebnou fóliou.
Mám to na súkromnej Astre - metaliza 230t km vyzerá to stále OK.
Umývačka - to sa tu rieši tiež dokola, tvrdá voda a podobne. Pokiaľ máš umývačku ani nie s WAP ale laser bezkontaktnú umývačku, táto je dobrá, ale 2x do roka to potrebuješ umyť nejakou špongiou aby si ho navoskoval tvrdým voskom.
Kefy určite nie sú ideálne ak to chceš mať 20 rokov.
Predné sklo:
čo s tým chlapi? ako ho chrániť? Môžem vám povedať, že po 100tkm je najviac zničené predné sklo. Nie lúpancami ale jemnými škrabancami po celej ploche - takže pre citlivé duše je to katastrofa. dobre je ho rozbiť a vymeniť na poistku.
Olej
samozrejme meniť okamžite po prevzatí auta. Bože nebláznite už zase s pilinami. aj tu doba pokročila od doby žigulíkov. Jednak oleje majú inú kvalitu a tiež výrobné metódy sa podstatne zmenili tiež.
Môj názor je výmena podľa ukazovateľa na palubke - 30000km pokiaľ jazdíš tak, že to vydrží.
Radšej sa zameraj na bezpečnosť:
pokiaľ máš dieťa tak detskú sedačku namiesto tmavých fólií na zadné svietidlá
výmenu brzdovej kvapaliny pravidelne po 2-och rokoch a nie až zovrie v nádobke
seriozne pneumatiky - bohužiaľ ako vidím, nové ople jazdia na hankookoch... Tak aspoň aby mali serioznu hlbku vzorku a nie ako ma presviedčali na inom fore že jazda na trčiacich kordoch je rovnaká ako na nových pneu.
O zábehu presne ako píše colommbo - do vyšších otáčok by som sa nebál ani na začiatku, najprv 1/2 max t.j. 3000 a po 500km 2/3 max. Po 1500 naplno.
Mám pocit, že žigulík mal zábeh asi 5000km - takže aj tu vidíme, že výrobná technológia bola niekde inde.
veľa šťastných km. som zvedavý na tvoju spokojnosť s 1.5 benzín. Si po dimcovi zrejme druhý majiteľ tohto motora v ČR/SR.