Stránka 6 z 7

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 26 úno 2019, 15:47
od mia
Sunman píše: - Drahá údržba u nafty - posledných 7 oplov boli diesle. Do 150t kedy je výmena remeňa som menil po 30t olej a filtre. Toť vsjo. Takže aký rozdiel. Proste nezmysly.
Nezmysly? Tak do 150t možno ale potom už tvrdá realita: vyzerá to tak, že do 200t km sa k výmene remeňa pridá hadica intercooler, výmena DPF, problémy s prednou nápravou (žeby dopad ťažkého motora?) a ekonomická výhodnosť naftovej motorizácie sa ešte viac zníži! :roll:

Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 26 úno 2019, 18:36
od Eisy
Hadica - 50€
DPF - pri normálnom užívaní prežije auto.
Predná náprava -, koľko ľudí má ten problém ,3-ja? ...

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 26 úno 2019, 19:33
od mia
ok,
"DPF - pri normálnom užívaní prežije auto."
je to len kec, alebo to vieš aj doložiť?
Predná náprava -, koľko ľudí má ten problém ,3-ja? ...
je porovnateľná miera opotrebenia prednej nápravy s benzínovým motorom? Pri ktorej motorizácii predná náprava dlhšie vydrží, alebo je to narovnako, vedel by si to nejako odborne rozvinúť, príp. podložiť?
Sunman totižto to čo som podložil výťažkami z článkov odborníkov označil ako nezmysly, preto som reagoval

Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 26 úno 2019, 21:53
od Eisy
Prepáč , Nechce sa mi
Ty si teraz tiež len napísal 3chyby ktoré si tu niekde videl spomenuté na Forume bez podlozenia.
Hádam vedeli čo ten motor váži a prispôsobili tomu potrebné veci.
Na Insignii sa kazí kadečo , ale DPF?

Apropo nechce sa mi to tu lustrovat.
Bavíte sa konkrétne o ktorom motore, teda motoroch ?
Oba - Označenie a ročník.
Či to tu miešate ako každému vyhovuje.

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 08 říj 2019, 00:59
od Sunman
eisy, ja sa bavím len o motoroch, ktoré som sám jazdil - takže za mňa 2.0CDTI od 150k v prvej A-čkovej Insignii až po 170k v poslednej (predtým 1.9CDTI u Vectry).
Všetky majú dnes najazdené ďaleko cez 200t, u žiadnej nie je problém s prednou nápravou ani s DPF (okrem FL2014 kde bol problém so softwarom ale nie mechanicky s filtrom, po update sw všetko ok). 20 rokov staré články na internete, ktoré strašia výmenou DPF sú totálny nezmysel - však to poznáš sám, vidím že jazdíš druhú naftu.

Moja benzínová 1.6T má 70000km a platí presne prvý príspevok v tomto vlákne - voľba motora podľa toho aký režim človek jazdí.
Pre malý benzín je zabijak diaľnica, o ceste Stuttgart-Mníchov-Deggendorf-Passau s množstvom úsekov s neobmedzenou rýchlsťou ani nehovorím.
- Zatiaľ čo na okreskách rozdiel v spotrebe je 1.5 l (5.5 vs 7), na diaľnici pri 140kmh 2.5l (6.5 vs 9), v Nemecku 5÷7 l (14 vs 21)
- rovnako je na tom rozdiel v hluku v aute, pri voľnobehu ohriaty benzín nepočuť, pri 140kmh výrazne vyššie otáčky motora sa oklamať nedajú
- zaujímavo pracuje filter pevných spalín - diesel zbiera nezhoreté sadze a raz za čas ich vypáli dávkovaním nafty na konci horenia paliva vo valci. Pri jazde vyššími rýchlosťami sa predlžuje interval spaľovania a pri rýchlostiach nad 160kmh už je teplota spalín dostatočne vysoká a sadze zhoria bez potreby čistiť DPF
benzín to má presne naopak - na okreske vypalovanie filtra vidno málokedy a keď tak je to len pár sekúnd. Každé pridanie, predbehnutie má za následok okamžite pri nasledujúcom ubratí plynu vypaľovanie filtra. Jazda po diaľnici vyššou rýchlosťou znamená, že vypaľovanie filtra beží prakticky bez prestávky - zrejme aj toto má svoj podiel na spotrebe paliva. Každé ubratie plynu u diesla resp. starého benzínu má za následok jazdu s nulovou spotrebou avšak u benzínu s filtorm ide motor neustále so spotrebou 2 l/100km

Porovnávali sme tu dve Insignie B - pretože moje pocity boli diametrálne odlišné od kolegu, pojazdil som inými Insigniami než mojou.
A teda treba porovnávať porovnateľné:
- hluk - mám na rozdiel tu od kolegu auto bez opcie pre zníženie hluku, vrele doporučujem investovať do nej 200EUR, je to poznateľný rozdiel
- hluk a otáčky - 2.0T motor, ktorý jazdí s 8stupňovým automatom po diaľnici na 1500 ot má 400Nm - presne ako diesel 125kW. V manuále 1.6T je to cez 3000 ot, to sa nedá oklamať, pri výbere auta s tým treba počítať a nebyť sklamaný
- stabilita na ceste - kolega tu má 4x4 adaptívny podvozok navyše s vektorovým riadením, predpokladám u GSI s pružením podobne ako bolo v OPC (voľba tvrdé a extra tvrdé) ktorý dokonca aj "koncernová televízia" AutoMotorSport vyhodnotila ako lepší než Passat a to je už čo povedať. U 1.6T sa takýto podvozok nedá nakonfigurovať, takže u mňa je predný náhon s hojdavým naladením prednej nápravy. Pneumatiky prvej výbavy Hankook...
Porovnanie v stabilite sú hrušky a jablká.

Záverom - motor 1.6T je dobrá voľba z hladiska investície a ponúka veľmi dobré zvezenie pri jazde 4000÷6000 ot, pritom ak si kupujem tento motor práve preto, že je to momentálne najsilnejší benzín treba počítať s adekvátnou spotrebou a hlukom v aute. Môj motor netrpí neduhom o ktorom vidím ešte stále diskutuje pár ľudí pri Astre 1.4T. Po 70tkm má síce kovový zvuk (asi od 40tkm), vyjazdil som plechovku VIF-u ktorá nezmenila nič, ale nie je u neho žiadne trhanie ani strata výkonu. Jazdím bežnú 95 OMV a Shell - tankovacia karta iné aj tak nedovolí.

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 08 říj 2019, 08:31
od mfilip
jen na okraj, ja jsem neprosel v 70000tkm emisema, den po vypalovani, kdy jsem si rikal, ze nebude zadny problem. Kourivost 0.5, nastesti mi poradili DPF vypalit alepson 30-40km jizdou pod plynem a vytocit furt na 4500, pustit plyn na 4000 a znovu na 4500. Rvalo mi to srdce za motor, ale povedlo se, po 40km byla kourivost 0.0 neco a prosel jsem.

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 13 říj 2019, 11:09
od Sunman
V každom prípade, toto vlákno k 1.10. skončilo.

Napriek všetkým papierovým argumentom, hoaxom a rôznym "dobrosrdečným odporúčaniam" na internete viacmenej skončili nie diesle ale na počudovanie práve benzíny.
Možno by niekto vedel vysvetliť v čom je lepší benzínový 3-valec - jedine ak v 5-km dochádzaní do práce a nazad. Síce som s 1.0 od VW najazdil asi 2000km ale žiadnu výhodu som nenašiel - väčší kravál, jazda na vysokých otáčkach (takže pri 100tkm na tachometri má motor oproti normálnemu motoru natočené 150tkm), spotreba skoro ako stará dobrá amerika.

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 13 říj 2019, 14:07
od Eisy
Ja som reagoval na “mia”

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 13 říj 2019, 18:17
od Volfik
Tak, naštěstí neexistuje jen Opel / PSA.
Já třeba dnes si kupovat auto a nemít tu možnost vzít (třeba po drobné úpravě) 300hp Insignii GSi, beru asi Kia Stinger (370hp, 3.3 V6).
Nebo BMW, MB, obecně něco s benzínem a slušným motorem.

Ale do 2.0 CDTi (154kW) v Insignii bych nešel.

Stejně tak bych dříve uvažoval možná o Astře, jako druhé auto do rodiny, ale v tříhrnku zase ne.

Dokud je možnost volby je to fajn.
U Opelu / PSA už ovšem není. :(

Re: Insignia 1.6T 200k vs 2.0CDTI 170k

Napsal: 17 říj 2019, 13:25
od mia
pozerám, že "skúsený a naslovovzatý odborník" na auta je tu po ôsmich mesiacoch oznovu :D už som mal výčitky, že kvôli mne tu radšej nechodil :(
No keď už prišiel, tak vyberiem (aj keď som už vlastne ani nechcel reagovať)pre zábavu z jeho nového príspevku niekoľko smiešnych tvrdení :lol:
1.
Sunman píše: 08 říj 2019, 00:59Pre malý benzín je zabijak diaľnica, o ceste Stuttgart-Mníchov-Deggendorf-Passau s množstvom úsekov s neobmedzenou rýchlsťou ani nehovorím.
a jedným dychom hneď nižšie tvrdí:
Sunman píše: 08 říj 2019, 00:59Záverom - motor 1.6T je dobrá voľba z hladiska investície a ponúka veľmi dobré zvezenie pri jazde 4000÷6000 ot
:D Mne to príde ako keby to tam v jeho hlave nebolo niečo v poriadku - nič v zlom Sunman.

2.
Sunman píše: 08 říj 2019, 00:59- Zatiaľ čo na okreskách rozdiel v spotrebe je 1.5 l (5.5 vs 7), na diaľnici pri 140kmh 2.5l (6.5 vs 9), v Nemecku 5÷7 l (14 vs 21)
Stuttgart-Mníchov často jazdím aj ja a to aj 213 km/h GPS (môžem doložiť záznam z palubnej kamery), mám auto s vyšším odporom (Meriva 1,4T 103kW) a takúto ustálenú spotrebu som nikdy nedosiahol, tobôž môj syn, ktorý má 1,6T 147kW v astre a má vždy o cca 0,5l nižšiu spotrebu! Takže znova blbosť. Možno uvádza nejaké okamžité spotreby z dvoch výkonovo aj charakteristikami odlišných motorov :mrgreen:

3.
Sunman píše: 08 říj 2019, 00:59- hluk a otáčky - 2.0T motor, ktorý jazdí s 8stupňovým automatom po diaľnici na 1500 ot má 400Nm - presne ako diesel 125kW. V manuále 1.6T je to cez 3000 ot, to sa nedá oklamať, pri výbere auta s tým treba počítať a nebyť sklamaný
zabudol že 2,0T 400Nm pri 1500 ot. má aký výkon? Potiahne aj v kopci? Mohli si dovoliť takéto otáčky pretože o časté preraďovanie sa postará automat - nie je to tak? Takže sú tam často aj vyššie otáčky a to už náš zabávač Sunman neuvažuje. Apropo možno hlukom 1500 otáčok u nafťáku je aj plus mínus celkom porovnateľných s 3000 otáčkami tichého benzínu :)
Sunman, nezaprel si sa