Stránka 6 z 10
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 18 úno 2020, 12:46
od frenkyy2
westler píše: ↑17 úno 2020, 22:40
frenkyy2: Použiju odkaz co tu už někdo dával na forum z časopisu -
https://imgur.com/a/2wvmY7L Ve sloupečku Verva 100 jde vidět že má 0.3% ethanolu.
A pak mimo jiné i přímo na oficiálních stránkách Benziny -
http://www.vervapaliva.cz/
VERVA 100 neobsahuje klasický biolíh, ale je na bázi ETBE (etyltercbutyléter).
Verva v polsku je 98 oktan ,tam 100 nie je,neviem teraz ci je to to iste ta obsahuje 5% etanolu mam priamo info od predjacu orlen.Na slovesnku neviem v Polsku nemaju E10 ale iba E5,tam ten benzin poliaci nedovolia.vsetky udaje su uvedne v tabulke a su porovnane.
Pri kazdom benzine je uvedene mazanie,akceleracia,cistiace schopnosti ,energia,spalovanie ,zlozenie atd.
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 18 úno 2020, 12:49
od sladas opc
Ze vyrobce testuje by jsem se tak trosku hadal, ono uz ani neni poradne cas na testovani, vse se vychytava az v prubehu prodeje auta, o cemz svedci i ruzne svolavacky atd konkretne treba astra k, tu vypustili do provozu a lidem zacali padat motory-popraskane krouzky, pisty atd az po nejake dobe prisli s olejem a softwarem.. Vec dalsi vyrobce nepotrebuje aby ti auto slouzilo xlet, potrebuji prodeje.. Pokud bys se konkretne mel ridit vyrobcem at uz treba longlife vymeny oleje ns 30tisickm tak ten primovstrik nenajede ani 100tisic km,, dalsi vyrobcem doporuceny je radce razeni, kdy bys mel jet na 6ku treba 80kmh,dalsi zhovadilost co ten primovstrik pohrbi a zas je to jen kvuli spotrebe.. Stejne jako ten olej 0w20 ktery je jen honeni za dobryma emisema a nizkou spotrebou.. Ale urcite to neni podle me o tom ze kdyz si dam do auta 5w30 s prislusnou normou, ze by motor mel odejit.. Muze mit vetsi spotrebu a emise, ale urcite neodejde, ba naopak by mel znamenat vetsi ochranu motoru nez 0w20 ktery ma hths nekde okolo 2,6 az 2,9 kdezto ty 5w30 hths 3,0 az treba 3,9..vysokooktanove paliva to same, motor neznici ba naopak,na tyto paliva jezdi mraky lidi v seriovych autech a nikdy jsem neslysel o problemu ze by odesel motor..
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 18 úno 2020, 13:10
od frenkyy2
sladas opc píše: ↑18 úno 2020, 08:20
No nic hadat se tu s nekym kdo tvrdi ze premiove palivo muze "znicit motor" nehodlam.. Cetl jsem nekolik testu a je to i prokazane laboratorne ze motoru jen prospeje cemuz se da verit..
Kontakuj shell a slovnaft,spytaj sa..tvrdia to oni,ja som len posunul informaciu.Co mi povedal shell, som sem uviedol co slovnaft taktiez.
Treba tam zavolat a vysvetlia to,ja som sa bavil nimi o 100 oktanov a viac.Kedze mi tvrdili ze slovnaft ma nad 102 a shel 100.
Ja mam k dispozicii 98 predtym som daval 95 omv ,nemozem si pomoct auto vtedy bolo tichsie,ale uvazujem o tom ze to boli prve kilometre po 4000 km sa aj zvuk auta prejavi ocosi hlucnejsi .teraz skusim premiovu 95 vervu a potom skusim BP To BP ma sialene zlozenie kadecoho..
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 18 úno 2020, 14:08
od westler
frenkyy2: bavíme se tu o českém trhu, co mají v Polsku je věc druhá. Verva 100 je obchodní označení pro palivo splňující normu Natural 98 které se prodává u nás a které obsahuje místo ethanolu jako biosložku ETBE, nikdo netvrdí že má 100 oktanů.
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 18 úno 2020, 16:15
od frenkyy2
westler píše: ↑18 úno 2020, 14:08
frenkyy2: bavíme se tu o českém trhu, co mají v Polsku je věc druhá. Verva 100 je obchodní označení pro palivo splňující normu Natural 98 které se prodává u nás a které obsahuje místo ethanolu jako biosložku ETBE, nikdo netvrdí že má 100 oktanů.
Samozrejeme akceptujem je to mozne,neviem ako to je na Slovensku.Ale nedava to logiku mame vsetko najhorsie a benzin na slovensku a v cechach najlepsi?:-))JEDNO JE ISTE MAME HO NAJDRAHSI:-))
50 milionov poliakov aby malo horsi benzin neviem.Lebo nam co podstrcia to budeme tankovat,..Cesku vervu vobec nemam zmapovanu,cize absolutne neodporujem.Napada ma vec preco maju poliaci poctivo napisane ze je to 98.
Ak to tak mate,super palivo,dokedy to tak bude neviem ,lebo uz sa nieco suska,ze aj premiove palivo im uz vrta hlavou..
Uvidime .
Slovnaft sa mi vyjadril ze ich palivo je nad 102 oktan.TIE CENY SU BRUTALNE ..Chcelo by to neikoho kompetentneho aby sa celkovo vyjadril k pohonnym hmotam v celej Europe,kde je aky benzin a preco.
Je tu otazka preco by benzin mal byt v kazdej krajine iny,ked vozovy park je rovnaky..
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 18 úno 2020, 17:04
od frenkyy2
sladas opc píše: ↑18 úno 2020, 12:49
Ze vyrobce testuje by jsem se tak trosku hadal, ono uz ani neni poradne cas na testovani, vse se vychytava az v prubehu prodeje auta, o cemz svedci i ruzne svolavacky atd konkretne treba astra k, tu vypustili do provozu a lidem zacali padat motory-popraskane krouzky, pisty atd az po nejake dobe prisli s olejem a softwarem.. Vec dalsi vyrobce nepotrebuje aby ti auto slouzilo xlet, potrebuji prodeje.. Pokud bys se konkretne mel ridit vyrobcem at uz treba longlife vymeny oleje ns 30tisickm tak ten primovstrik nenajede ani 100tisic km,, dalsi vyrobcem doporuceny je radce razeni, kdy bys mel jet na 6ku treba 80kmh,dalsi zhovadilost co ten primovstrik pohrbi a zas je to jen kvuli spotrebe.. Stejne jako ten olej 0w20 ktery je jen honeni za dobryma emisema a nizkou spotrebou.. Ale urcite to neni podle me o tom ze kdyz si dam do auta 5w30 s prislusnou normou, ze by motor mel odejit.. Muze mit vetsi spotrebu a emise, ale urcite neodejde, ba naopak by mel znamenat vetsi ochranu motoru nez 0w20 ktery ma hths nekde okolo 2,6 az 2,9 kdezto ty 5w30 hths 3,0 az treba 3,9..vysokooktanove paliva to same, motor neznici ba naopak,na tyto paliva jezdi mraky lidi v seriovych autech a nikdy jsem neslysel o problemu ze by odesel motor..
Teraz ti nieco poviem ASTRA 2016 92 kw najazdene pred 2 mesiacmi 110 tisic toho casu urcite 120.Olej meneny len v polsku a kazdych 30 tisic .Astra nikdy nemala ziadne problemy co sy tyka lspi ani nic vazne.Ta astra jazdi v autoskole cize asi vies co sa s tym motorm deje.Astra je jazdena vylucne na palivo BP bezny premiovy 95 oktan,v zime sem tam 98 . Je to autoskola cize viem dat kontakt na toho pana ma asi 65 rokov jhovoris ze to nenajazdi ani 100 tisic.Najazdi dalsich 100 a nebdue sa diat nic.Osobne som videl servisnu knihu ,chodi do servisu tam kde som bola ja teraz.Ked som sa ho pytal preco nemeni olej castejsie ,hovori je tu napisane po 30 tisic tak menim.NA astre som nesiel iba bola nastartovana,zaidne nejake zvuky ani nejake znamky opotrebovania som nezaznamenal,a to by som okamzite poznal kedze mam nove auto,viem porovnat.Troska hlucnejsie to bolo to je fakt ale pri tej vymene oleja sa necudujem.Ja osobne nechapem ako ta astra moze chodit a chodi vcera som ju obehoval.Problem bol raz akurat ten ze raz auto dusilo a bolo treba vymenit sviecky co vymenili.Z toho ja usudzujem ze tie auta nie su az tak zle.A znesu toho fakt dost ,aky tam bol prvy olej nevsimol som si a ani aky tam davaju teraz.myslim si ze tam mal 5W-30.osobne by som nedokazal menit olej v takych intervaloch ,som pedant na taketo veci ,vies sam ked som ti poslal staru astru motor ako vyzera.Ano nenajdes kvapku oleja a to myslim smrtelne vazne.Lebo ja vzdy vsetko vymenim neznasam olej ak je mimo motora .s tymi viskozitami mas pravdu.Ja poukazujem na to ze najnovsie testy preukazali v japonsku a tusim v nemecku ze pri spravnom oleji namiesanom spravnymi aditivami,pri dobre navrhnutom motore,je 2,6 mpa abdolutne bezpecna hranica ochrany,test nepreukazal ziadne poskodenie ryhy opotrebenie na stenach valcov a kruzkov.Ovela vecsi doraz sa kladie na zlozenie oleja a viskozita zacina byt menej podstatna.
Ano jasne ze emisie v tom riadne miesaju karty ale vyrobcovia su nuteny vyrobit auto aj z mensimi emisiami a rovnako aj navrhnut motor ktory by nieco vydrzal.
Niektore auta s tym olejom maju fakt problemy toyota corolla a nissan mikra nie je to problem najst.Dokonca tam je uvedene do coroly naliali olej 5W-30 v servise .Majitel prisiel naspet ze si ziada vymenu oleja na 0W-20 lebo auto ide za studena katastrofalne a je hlucne.Je tam toho viacej.TAZKO SA TOMU VERI ALE TO SA DA LAHKO OVERIT STACI NAPISAT MAJITELOVI.
Ohladom tej astry nechaoem najblizsie ked toho pana stretnem pojdem sa previest ,dobre sa pozname.Preco to auto nevykazuje ziadne lspi preco pri tak dlhych vymenach oleja funguje a nic sa nedeje.Je milion krat preco.To auto malo 1000 soferov jazdi rozne rezimy rozne otacky pytal som sa.S tym autom je maximalne spokojny.
ONO SA TO VSETKO ZDA AKO SCI-FI KONKRETNE TU MAM TEST OLEJA V SKODE 0w-20 VYMENA PO 30 TISIC IDEM POHLADAT LINK
AK SA BUDE MENIT OLEJ PO 10000 KM NIC SA DIAT NEBUDE JA MENIM PO 5000
CIZE TU JE 0w_20 VYMENA PO 27000KM SKODA RAPID
https://www.auto.cz/olej-0w-20-po-27-70 ... lej-128417
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 20 úno 2020, 18:48
od sladas opc
Je celkem zvlastni ze opel teda chce 0w20,ale u nich v shopu jsem ho vubec nevidel v prodeji.. By me zajimalo co davaj
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 21 úno 2020, 12:30
od Cinda
V lednu jsem byl na garanční prohlídce a výměně oleje po 4 letech v autorizovaném servisu. Dali mě tam olej 5W-30 SAE DEXOS1 208LT.
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 21 úno 2020, 21:17
od trembel
Mam1.4T 92kW od 06/2016, ku dnesnemu dnu najazdene 147500. Prvy rok som jazdil na, ako predpisoval Opel, Dexos 2 5W-30. Auto pri zrychlovani okolo 3-tis. otacok sklbalo. Po cca. roku zmena na Dexos 1G2 tiez 5W-30 + update SW, odvtedy nemam ziadny problem. Kolega ma MY2019 s GPF a predpisany 0W-20, teraz prvykrat menil olej po 20000km, auto uplne bez problemov.
Re: Správny olej 1.4 92kW
Napsal: 22 úno 2020, 09:31
od frenkyy2
trembel píše: ↑21 úno 2020, 21:17
Mam1.4T 92kW od 06/2016, ku dnesnemu dnu najazdene 147500. Prvy rok som jazdil na, ako predpisoval Opel, Dexos 2 5W-30. Auto pri zrychlovani okolo 3-tis. otacok sklbalo. Po cca. roku zmena na Dexos 1G2 tiez 5W-30 + update SW, odvtedy nemam ziadny problem. Kolega ma MY2019 s GPF a predpisany 0W-20, teraz prvykrat menil olej po 20000km, auto uplne bez problemov.
Presne tak :
Do opla je schvaleny tento olej bude coskoro v predaji:
https://www.wolflubes.com/Approvals/gm% ... 9-2019.pdf
Honda na okruhy uz davala tento olej 0W-20 2015 roku,ako na tomto oleji jazdi sa da pozriet napriklad tu,davaju to uz aj nemci.
https://www.youtube.com/watch?v=TiQ8W88 ... x=82&t=82s
V manuali mam napisane dolezitejsie je zlozenie ,kvalita oleja ako jeho samotna viskozita.Na zahranicnych strankach to je samozrejmost.
Ak si uz mal olej 5W-30 ostava sa pri tom oleji,zamena za olej 0W-20 uz nie je mozna podla vyrobcu,logicky ma to svoj dovod,
Oleje 0W-20 sa davaju do niektorych astier MY2018,MY2019,auta ktore maju gpf a ktore presli ciastocnou upravou.
Pekne kilometre mas ak ti to chodi bez poruchy nie je co riesit..