Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Založte si své téma a představte svůj Opel Astra J ostatním.

Moderátoři: Astra - R@SAG, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 55
Registrován: 28 čer 2020, 19:35

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od tomax »

Na mem Jcku myslim bylo na vicku nadrze 2,4 jako ECO. Mrkni se, jestli tam mas nalepku s hodnotami doporuceneho tlaku.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 559
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Tam je ECO vsedě právě 2,5 při vysokých teplotách v létě se to pak vyšplhá až na 2,7.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
xzar
Příspěvky: 59
Registrován: 01 dub 2020, 00:40

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od xzar »

já mám teda combíka a ten má ECO 2.7 vepředu i vzadu
Astra ST 2015 100kW DTH Cosmo
Uživatelský avatar
westler
Příspěvky: 295
Registrován: 08 dub 2018, 10:46

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od westler »

Typicky jsou předepsané 3 tlaky (platí zastudena, s tím že při jízdě se pneu ohřeje a tím mírně zvýší tlak se počítá) - pro nízké zatížení, pro maximální zatížení (tedy při naložení na hranici maximální technicky přípustné hmotnosti dle TP) a ECO, které typicky platí pro běžné (=nízké) zatížení. ECO znamená že se pneu mírně "přefouknou", tedy se zmenší styčná plocha pneu se silnicí a tím mírně klesne spotřeba, odtud název. Na druhou stranu to znamená že pneu jsou pocitově tvrdší a nedokážou dobře filtrovat některé typy nerovností a auto má tendenci drncat/poskakovat. Předepsané tlaky je ideální vyčíst z příručky k autu zde https://www.opel.cz/pro-majitele-vozu-opel/manualy.html dle motoru a rozměrů pneu. Ideální tlak lze potom taky poznat podle sjetí pneu - prostředek více = přehuštěné, kraje více = podhuštěné.

Jinak teda k otázce zda je 2.2 málo - moje auto má pohotovostní hmotnost cca 1430kg a jelikož jezdím obvykle sám/ve dvou, tak foukám 225/45/17 na 2.2-2.3 baru a je to akorát, předepsaných 2.4 je celkem dost a "ECO" 2.7 je extrém.
Astra K ST, 2018, 1.6T AT
EX Astra H, 2009, 1.6 Easytronic
Uživatelský avatar
tomax
Příspěvky: 55
Registrován: 28 čer 2020, 19:35

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od tomax »

Tak kecam, mea culpa. Mas pravdu, i u moji biturbo Astry J byla na 1,7 tuny predepsana ECO 2,7, ale daval jsem vsude 2,4. Jezdil jsem vetsinou sam a tohle mi nejvic vyhovovalo. Kdyz jsem jel do Nemecka/dalnice nebo nakladal plny auto lidi, v predu bezne 2,6 - 2,7 a vzdadu 2,8-2,9. Nova Astra K je mnohem lehci auto, tam asi 2,2 dava vetsi smysl. U meho byvaleho milacka byl motor A20DTR znacna naloz pro predni napravu.
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw (ex)
Honda HR-V GH4 1.6 VTEC 91kW (ex)
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 559
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Dnes ráno ve 12sr. nafoukaní všude na 2,44. Jel jsem 150km po dálnici a vstoupili to na 2,64 v předu a vzadu na 2,56. Tak jsem to upustil na 2,4 všude a po zahřátí to šlo na 2,56 a 2,52.

Jezdím převážně sám.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
milosh
Administrátor
Příspěvky: 944
Registrován: 28 říj 2008, 13:15
Bydliště: Ústecko

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od milosh »

Jsi byl v Nemecku?
Uživatelský avatar
UseThe4s
Příspěvky: 130
Registrován: 26 říj 2020, 14:44
Bydliště: Praha

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od UseThe4s »

milosh píše: 29 kvě 2021, 20:24Jsi byl v Nemecku?
:lol:
Astra H Caravan "Fenix", 1.7 CDTI, 2005 / Ravenol VST, 5W40 / Optimal Diesel (EuroOil) + aditiva Liqui Moly
Ex Astra J GTC, 1.6 Turbo, 2014
Ex Škoda Fabia Combi, 1.9 TDI, 2001
Ex Škoda 130l, 1986
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 559
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG »

:D :D :D
Myslel jsem že bodů A do bodu B ujetých 150km po Polské dálnici

Už na tachometru přibilo 500km na nových gumach.
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Uživatelský avatar
Astra - R@SAG
Moderátor
Příspěvky: 559
Registrován: 02 dub 2020, 13:26
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Re: Astra - R@SAG - 1.4 Turbo 88kW 120k - COSMO Premium

Příspěvek od Astra - R@SAG »

Tak po delší době opět pár informací.

- Originál stěrače GM selhali, před 2 dny 1 stěrač začal při stírání najednou pískat, tak zvažuji co koupit. Přesně tento jev tu byl popisován a je to tak velké zklamání :( :( .

- Blíží se zima a Astra opět prošla velkou očistou karoserie, proběhlo ruční voskování, jak už jsem to tu na svém vláknu popisoval o pár stránek dozadu. Odstranil jsem polétavou rez, je ji na autě méně, když to člověk dělá pravidelně. Pak pořádně umyto, vysušeno, navoskováno a je to zase zrcadlo :D :D :D

- No a je to na palici, jak příjde čas výměny předních kotoučů a desek, nikde nejsou skladem, ale nakonec po velkém boji se povedlo a Astra dostane TEXTAR kotouče hladké + TEXTAR desky s technologii EPAD (méně špiní).

- No a opět nemilá věc, to co už mě trápilo na jaře, opět se ozval startér, tak že tentokrát jsem se naštval a poznámosti ho nechávám celý překontrolovat. Po nastartování zůstane lehce vyset, nevrátí se do své polohy, pouze za chladného ranního počasí, pokud je nad 20st, tak je to OK.

- Na DUNLOP 215/50 R 17 SP BLURESPONSE 95W XL najeto přes 6000km a pohoda, spotřeba, hlučnost, mokro, sucho je to pwcka :D :D :D
Přílohy
Textar 03.jpg
Textar 02.jpg
Textar 01.jpg
Astra_pozdim 2021.jpg
Předešlé vozy: Opel Astra F 1.4 8v - 1992
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v ECOTEC - 2003
Současný vůz: Opel Astra G 1.4 16v Twinport - 2006
Současný vůz: Opel Astra J 1.4 Turbo 88kW/120k - 2015
WEB: astra-rasag.cz - vše o Opelech.
Odpovědět

Zpět na „Astra J - Auta členů a recenze“